Hulp gevraagd! mijn lieve ratje is plots erg ziek

Discussie in 'Knaagdieren en konijnen' gestart door Elize90fly, 18 sep 2014.

1. Elize90fly

Elize90fly Snuffelaar

Lid geworden:
    7 mrt 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Dag iedereen,

Bedankt alvast voor de moeite.
    Ik ben Elize en heb 3 ratten een konijn en een hamster.
    Één van mijn vrouwelijke ratten is 1 jaar oud en ze gedraagt zich plots erg ziek. Al een halfjaar piept ze erg snel als ik haar oppak. Dit is echter wel met vlagen. Soms doet ze het een tijd niet, soms doet ze het elke dag. Het leek erg op aanstellerig gedrag daardoor.

Nu in 1 dag gedraagt ze zich plots erg sloom, de oren zijn erg rood/paars en dikkig geworden en ze lijkt een beetje een onregelmatige hartslag te hebben. Ze eet nog wel alleen drinken heeft ze niet zoveel zin in. Toen ik haar even optilde kwamen er ook plots heel wat spetters aan urine uit haar zetten.

Morgen ochtend bel ik meteen voor een afspraak met de dierenarts, maar ben benieuwd of ik nu iets kan doen en of iemand een idee heeft.

2. Modwain

Modwain Speurneus

Lid geworden:
    27 apr 2014
    Leuk Bevonden:
    18
    Zo wie zo kan het zijn dat je ratje het niet fijn vind om opgepakt te worden dus het zou een vorm van stress kunnen zijn.

Maar het klinkt inderdaad alsof er iets bij gekomen is. Ga naar de dieren arts en laat je goed informeren, houdt ons op de hoogte en veel sterkte

3. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    De symptomen komen me niet bekend voor, maar het klinkt inderdaad niet goed.

Beterschap met je ratje!

4. Tipper

Tipper Snuffelaar

Lid geworden:
    13 sep 2014
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe is het bij de dierenarts gegaan? Sterkte er mee !!

Laden...

Deel Deze Pagina