Hondentrimsalon

Discussie in 'Honden' gestart door VonYong, 9 sep 2007.

1. VonYong

Lid geworden:
    25 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraagje aan iedereen die in de omgeving Leiden een trimsalon heeft waar hij/zij zijn hond naartoe brengt.

Omdat onze oude trimmer is verhuisd naar Duitsland hebben wij nu niemand meer. En we zouden graag een trimsalon willen waarbij we zeker weten dat onze honden goed verzorgd en geknipt worden.

Weet iemand een goed trimsalon?
    Omgeving Leiden, Voorschoten, Katwijk, Leiderdorp.

2. granny

Lid geworden:
    3 mei 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ga naar http://www.telefoongids.nl en laat hem zoeken op hondentrimsalons in Leiden.
    Dan krijg je alle trimsalons te zien in Leiden en omgeving.

3. Irma-Utixo

Lid geworden:
    30 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je iets verder wilt rijden (drie kwartier van Leiden vandaan), zit er iemand in Naaldwijk die altijd haar eigen trimsalon heeft gehad in een winkel, en nu thuis is begonnen. Ze heeft ook echt een trimsalon ingericht. Voordelen zijn dus dat de hond niet in de drukke omgeving van een dierenwinkel oid komt, maar gewoon in een rustige kamer thuis, zonder blaffende honden.

Het is alleen wel een eindje rijden.

4. VonYong

Lid geworden:
    25 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    @granny: dat hebben we wel gedaan maar we willen graag een trimsalon met een goede recensie of iemand die weet dat de honden daar goed worden behandeld. En dat staat niet op telefoongids.nl :wink:

5. granny

Lid geworden:
    3 mei 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    soms staat er een link naar een site.

6. Irma-Utixo

Lid geworden:
    30 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, maar op de site staat niet dat mensen negatief zijn over de trimsalon :smile:

7. granny

Lid geworden:
    3 mei 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat niet, maar ik mag toch aannemen dat je aan de hand van een fotoboek kan aangeven hoe je je hond getrimd wilt hebben. Dat kan bij die van mij nl wel.

8. Irma-Utixo

Lid geworden:
    30 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar de TS wil recensies, ervaringen van mensen.

9. granny

Lid geworden:
    3 mei 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat dat verschilt, wat de 1 mooi vindt, kan de ander vreselijk lelijk vinden. Persoonlijk denk ik dat men aan de hand van foto´s een goede indruk kan krijgen.

10. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    @granny: mss wil VonYong geen recensies over het trimmen zelf maar over hoe de trimster omgaat met de hond. Ik ken genoeg verhalen van trimsters die best fel kunnen zijn naar honden toe, als de hond niet wilt meewerken (een rede waarom ik mijn hond NOOIT alleen bij een trimsalon zal achterlaten). En zoiets vind je niet op de site en hoor je alleen via verhalen enzo (bijv het verhaal dat de hond wel angstig was toen de eigenaar hem ging ophalen bij de trimsalon).
    Al is het natuurlijk niet de bedoeling dat we hier negatieve verhalen gaan neerzetten met naam van de trimsalon erbij, dat kan dan via pb ofzo :wink:

11. granny

Lid geworden:
    3 mei 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Het zou heel toevallig zijn hier iemand te vinden die juist bij de betreffende trimsalon gaat. Ik zelf zou gewoon op bezoek gaan bij verschillende trimsalons en een keuze maken bij welke het beste en fijnste overkomt. Veel trimster willen de eigenaar niet bij het trimmen zelf hebben, omdat de hond vaak moeilijker in omgang is als de eigenaar er bij blijft. Dat heeft niets met stielum te maken oid.

Een goede trimster vraagt je het hemd van het lijf wat betreft je hond (karakter, omgang enzv)

12. Irma-Utixo

Lid geworden:
    30 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Granny, dat zou jij doen. Maar dat is niet waar de TS om vraagt.

13. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    Volgens mij willen de meeste trimsters de eigenaar niet erbij omdat de eigenaar lastig is. De hele tijd lief praten enzo tegen de hond. Van die onzinnige dingen. Want zoveel anders gedraagt een hond zich niet als de eigenaar erbij is. Hooguit minder onzeker en dat is alleen maar goed.
    En dan nog, ik zou mijn hond nooit alleen achterlaten bij een trimsalon. Het liefst liet ik mijn honden niet eens alleen achter bij een dierenarts voor bijv een operatie. Ik heb van die gevoelige herdershonden, de trimster zou maar 1 keertje een beetje feller hoeven doen en mijn honden zijn meteen een stuk angstiger. Godzijdank hoeven die van mij niet naar een trimsalon.

14. mpk1962

Lid geworden:
    9 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Onze woef is vandaag weer heerlijk naar de salon geweest. Ik laat haar daar wel achter want ze is in hele goede handen. Ik had dit adres van een vriendin en die was vol vertrouwen. De eerste keer hebben we alles over Kim even doorgesproken en ook wat mijn wensen tov het scheren waren. Vandaag even gewaarschuwd dat haar oortjes nog wat gevoelig zijn. Ze had een oorontsteking en vind het nog niet echt leuk als je er aan komt. Die meiden zijn hartstikke lief voor haar, zelfs toen ze een ongelukje had ( ze moest HEEL nodig en kan het niet meer zo goed ophouden) Als ze klaar is gaat ze onder een warme lamp. Kom ik haar halen kijkt ze me echt zo aan van, laat mij maar leggen hier, ik vind het wel goed. Kortom, ik laat aaleeen de hond achter als ik zeker weet dat ze in goede handen is. ZE rent naar binnen dus dat is een goed teken.

15. granny

Lid geworden:
    3 mei 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Een hond reageert heel anders zonder baas. Juist dat bemoeierige van de baas als hij er bij zou zijn werkt veel trimsters en honden op hun zenuwen. Veel honden reageren snauweriger in bijzijn van hun baas, dan zonder baas, simpelweg omdat ze zich gesterkt voelen.

Hoe jou honden zijn, kan ik hiervandaan niet zien en ook niet beoordelen, maar zelf had ik altijd met 1 hond, dat het een echt mama´s kindje was en weg zou kwijnen of zijn faalangst zou verergeren. (is vroeger mishandeld geweest) Ik moest er niet aan denken om hem naar een pension te brengen en wat blijkt.................. Hij vindt het er schitterend. Niks niet angstig. Maar goed, dat is een heel andere discussie en off topic.

16. VonYong

Lid geworden:
    25 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Het gaat mij idd om recensies van mensen die hun hond daar zelf brengen.
    We hebben er wel 1 in de buurt gevonden en omdat mijn hond echt heel nodig naar de trimmer moet, anders krijgt ze uitslag en hele erge klitten, brengen we haar daar maar als dit niet bevalt gaan we zeker een andere zoeken. Onze andere hond heeft dan ook nog geen afspraak. Maar Amber moet elke 3 maanden dus daar moeten we echt een hele goede voor hebben want ze heeft ook huidproblemen enzo.
    Maar het gaat hier alleen maar om het trimsalon opzich, niet of iemand een goede weet :wink:

17. granny

Lid geworden:
    3 mei 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Leg in elk geval uit dat je hond last heeft/kan hebben van huiduitslag. Misschien dat ze je ook kan voorlichten hoe je het beste de klitten kan vermijden. (in elk geval zoveel mogelijk) Voor een trimster is het op tafel krijgen van een klitvrije hond een verademing. (heb zelf enkele vriendinnen die trimster zijn)

18. Ada

Ada

Lid geworden:
    28 dec 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ga zelf in honselersdijk (vlakbij naakdwijk) en ik ben daar heel tevreden over,
    mijn buurvrouw gaat daar ook heen.

Het is een aardige vrouw en het is een trimsalon aan huis.

19. Cin

Cin

Lid geworden:
    15 aug 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi ,

Ons Tomo (een Matezer) gaat ook naar het salon.
    In de zomer laat ik hem scheren.
    Wat is die lelijk dan ( haha )maar o zo gelukkig.
    Veel mensen verklaren me gek als ze hem dan zien maar als ik zie dan mijn hond zich veel beter voelt dan , dan krijgt die een super kort pelske van mij.
    Het duurd een heel lange tijd voor die weer een dikke pels heeft maar de pels is achteraf ook super mooi hoor.

We hebben nu een tibetaanse terrier gekocht. Ik zal hem niet laten scheren maar wel kort houden. een 10 cm van haarlengte is wel mooi vind ik , makkelijker te onderhouden en dus prettiger voor hem.

20. doudou

Lid geworden:
    18 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi allemaal,
    Ik ben het helemaal eens met wat granny zegt over het niet aanwezig zijn bij de trimbeurt. Het is een feit dat honden zich anders gedragen als de baas er is.
    Vergelijk het maar met kleine kinderen naar de kapper brengen. Als de ouder erbij is dan zullen ze zich vreselijk aanstellen. Eenmaal alleen, en met de juiste aandacht van de kapper, passen ze zich prima aan. Voor honden geldt hetzelfde.
    Met honden moet je duidelijk zijn.

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. bar
    Reacties:
    1
    Weergaven:
    629

Deel Deze Pagina