hond wil niet drinken

Discussie in 'Honden' gestart door bobenbas, 6 mei 2006.

1. bobenbas

Lid geworden:
    6 mei 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Onze St. Bernard van 10 jaar oud wil/durft sinds gisteren niet meer drinken. Hij heeft sinds vorig jaar last van artrose maar is voor de rest nog ok. We hebben al alles geprobeerd om hem weer te doen drinken : verschillende kommen met water, op een andere plaats gezet... Hij wil wel drinken uit mijn handen en als we het water uitgieten op de grond, 'drinkt' hij het ook op. Hij heeft dus wel dorst, alleen weigert hij uit een kom of emmer te drinken...
    Heeft iemand een oplossing?

2. hartie

Lid geworden:
    8 jan 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi als je het water dan uitgiet via jouw hand in een bak dan ziet hij dat er ook water in zijn bak komt laat hem drinken als hij van je hand likt en steeds een beetje lager met je hand tot dat je hand in zijn bak met water zit snap je het een beetje ik ben geweldig in het uitleggen van wat ik bedoel. : :persevere:
    sterkte

hartie :wave:

3. ziralioness

ziralioness Dierenfanaat

Lid geworden:
    17 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    He, dat is vervelend... zeker met dit bloedhete weer!!! :pensive:
    Wil hij wel de straal uit een gieter oplebberen? Je kunt proberen op die manier water in een bak of teil te gieten, en dan krijgt hij tijdens het gieten alvast wat binnen. Misschien, als je dit een paar keer doet (water uit de bak terug in de gieter doen en opnieuw) dat hij wel weer uit de bak gaat drinken....

Een beetje omslachtig, maar met dit warme weer is drinken, zeker voor zo'n grote en zwaarbehaarde hond, wel een must!

4. Freykja

Lid geworden:
    15 dec 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Als het erg warm weer is, willen sommige honden van ons ook niet echt makkelijk drinken. We doen er dan een klein beetje melk in en dan drinken ze wel, omdat ze melk erg lekker vinden!
    Misschien kan je dat proberen, je hond moet nu eenmaal drinken! Zeker met dit warme weer!

5. Anja v.S.

Lid geworden:
    24 mei 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet, wat je voert. Geef je "nat" voer, kun je er meer water bijdoen. Vers vlees, blik en naturediet e.d. bestaat voor 80% uit vocht. Misschien dat je hier extra water bij kunt doen?
    Wanneer ik in de zomer op vakantie ga, neem ik de hond altijd mee. De d.a. heeft mij ooit aangeraden, om elke dag een klein beetje drinkbouillon te geven. Door het zoutige, gaat je hond dan meer drinken. Misschien heb je hier iets aan?

Laden...

Deel Deze Pagina