hond reageerd agresief nu ik zwanger ben!

Discussie in 'Discussies' gestart door sweety89, 8 dec 2011.

1. sweety89

Lid geworden:
    8 dec 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo.

ik heb sinds een paar jaar een amerikaanse bulldog.
    hij was 7 jaar toen ik hem heb gevonden op marktplaats en toen hij bij ons thuis kwam wonen was het een schat van een hond!
    hij was heel waakzaam naar mij en heel lief voor me!
    nu ik dus 2 maand zwanger ben is het geheel anders!
    inplaats van dat hij lief voor me is en me bewaakt gromt hij naar me en hapt naar me als ik hem in mijn buurt laat!
    daarbij is het vreemste dat hij dit alleen doet als ik alleen met hem ben!
    als mijn vriend in de buurt is doet hij weer heel lief en is er niets aan de hand!
    ik vraag me nu dus af of iemand weet wat ik hier mee aan moet!
    ik wil natuurlijk niet dat wanneer ons kindje er is hij dadelijk de kleine pakt of iets dergelijks.
    en mijn vriend wil hem eigenlijk niet weg doen omdat hij dus inmiddels al tegen de 9 aan loopt!

ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

gr sweety89

2. kellyD

kellyD Dierenkenner

Lid geworden:
    25 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    Denken over wegdoen is nu wel al erg vroeg denk je niet? :wink:
    Waarschijnlijk is het je geur die anders is, daar reageert de hond is, tijdens de zwangerschap zorgen de hormonen er voor dat je anders ruikt.
    Iedere hond reageerd daar anders op.

3. Krabbie

Lid geworden:
    8 dec 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk ook dat het met geur en / of hormonen te maken heeft... Lijkt me wel lastig als het te lang aan gaat houden. Succes ermee in ieder geval.

4. Marlon

Lid geworden:
    26 mrt 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Heel erg lastig zoiets.

Weet je ook of jou hond goed samen kan met kleine kinderen?

5. Bassetje

Lid geworden:
    19 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet twijfellen en een deftige gedragtherapeut laten aanrukken. Je mag geen risico's nemen in u situatie. Als deze therapeut niets kan doen moet je overwegen hem toch nog te herplaatsen.
    Zwangere vrouwen geven een andere geur af door hun hormonen, misschien heeft hij slechte herinderingen uit het verleden. Zoiets weet je nooit!

6. Nonsy

Nonsy Dierenfanaat

Lid geworden:
    14 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Weet je wat de reden was waarom hij weg gedaan is?
    Indd haal er een goede gedrags therapeut bij.

7. sweety89

Lid geworden:
    8 dec 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    volgens de vorige eigenaar kon de hond de trap van zijn nieuwe woning niet op komen!
    achteraf lijkt mij dat sterk want bij ons kan hij de trap namelijk ook wel gewoon op komen!
    hij is over het algemeen wel wat dominant aangelegd maar daar dat eigenlijk alleen tegenover andere honden, en niet tegen mensen.
    het zou idd kunnen dat hij negatief reageert op mijn geur!
    het is momenteel een hele vervelende situatie want jah hij is gewoon te sluw om het ook eens te doen tegen mij als mijn vriend thuis is!
    dan kan hij misschien toch eindelijk een goeie beslissing nemen! zowel voor mij als voor de hond!

Laden...

Deel Deze Pagina