hond inlaten slapen..

Discussie in 'Honden' gestart door anja35, 17 jul 2005.

1. anja35

Lid geworden:
    9 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag zouden we het rustig aan doen.
    Een vriendin belde dat het niet goed ging met haar hond. Haar hond is 12 jaar en heeft een tumor..maar tot heden toe nog niks verontrustend.
    Vanmorgen is de tumor opgesprongen.
    Gisteren was de hond al erg ziek en ze had heel de nacht samen met de hond op de grond geslapen, normaal slaapt haar hond bij haar in bed maar de hond kon niet meer naar boven klimmen.
    De dierenarts had antibiotica meegegeven en ze had een spuit antibiotica gehad. Toen ben ik terug naar huis gegaan want mijn vriend was nog bij mij. Hij wilde op tijd naar huis want hij moet vannacht werken.
    Komt hij bij zijn auto.. ingebroken. Ruit eruit.. de auto heeft hij pas een paar maanden. Ondertussen belde mijn vriendin dat ze toch met de hond weer naar de dierenarts wilde omdat het weer niet goed ging.
    Dus ik ben nadat Richard alles gegereld had naar haar toegegaan en we zijn toen naar de dierenarts gegaan. Haar vriend is 2,5 jaar geleden overleden op 47 jarige leeftijd en sindsdien woont zij weer bij haar moeder totdat ze een huisje krijgt via de woningbouwvereniging en woont de hond bij haar.Dus er zit ook verdriet van het overlijden van haar vriend erbij.
    De hond is rustig ingeslapen..
    Ik heb haar nog gesteunt en ik besef dat het huis dan ineens erg leeg is.
    Je hart doet dan ineens zoveel pijn.
    Ik leef met haar mee en ze weet ook dat de hond het nog harstikke goed bij haar heeft gehad. Ze nam elke dag een extra half uur langer middagpauze om voor de hond te zorgen. Ze ging niet op vakantie want dat was zielig voor de hond, als ze een dagje wegging zorgde ik voor haar hond. Haar hond was haar (overleden) vriend.
    Met veel verdriet schrijf ik dit. Ik heb veel van die hond gehouden en ik weet hoeveel verdriet ze heeft.
    ...zo erg..
    Groetjes van Anja

2. jollie

Lid geworden:
    17 jun 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat verschrikkelijk zeg, het is altijd erg als je afscheid moet nemen van je dier maar nu is het eigenlijk dubbelop en neemt je vriendin als het ware 2 keer afsxheid van haar vriend.
    heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies, ook voor je vriendin.

Groetjes Jolanda

3. tambru

Lid geworden:
    21 jan 2005
    Leuk Bevonden:
    1
    Sterkte voor jouw en je vriendin.............
    Dit moet heel zwaar zijn voor jullie........

4. Midas

Lid geworden:
    12 jun 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Een dier verliezen kan net zoveel pijn doen als het verliezen van een door jou geliefd persoon. Het is altijd moeilijk om de keuze voor de hond te moeten maken. Toen ik vorig jaar mijn oudste hond in heb laten slapen (had ook kanker en slechte heupen) heb ik me weken lang afgevraagd of het de juiste beslissing was. Achteraf gezien was het de juiste keuze, als een dier moet lijden heeft het ook geen leven meer en als mens moet je dan de knoop doorhakken ondanks het gemis.

Ik wens jou en je vriendin heel veel sterkte toe.

groetjes, Simone

5. Mama Nanss

Lid geworden:
    30 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Heel veel sterkte

Het is en blijft moeilijk en nu nog een beetjuh dubbel ook

Toi toi toi

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. BrittvanLierop