Hond brood voeren?

Discussie in 'Honden' gestart door kerryanne, 2 okt 2005.

1. kerryanne

Lid geworden:
    3 jun 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Onze hond (Rhodesian Ridgeback van 1,5 jaar oud) is helemaal dol op brood. :cupid: Kan iemand mij zeggen of dit goed /slecht is voor een hond? Probleem is namelijk dat ze nogal mager is en echt niet van brokjes houdt. We geven ze nu regelmatig tussendoor stukjes bruin brood, maar vragen ons af of dit wel goed / gezond is voor een hond.

2. Petra@

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik geef die kleine hier regelmatig brood. Doe er dan wel leverpastei op. Gaat er meestal ook goed in.
    In de dierenwinkel waar ik altijd kom zeggen ze dat het niets geeft.
    Maar dat je er wel een bepaald iets bij moet geven, maar vraag me niet wat.

Wil het nog wel navragen als je het wilt weten.

Ze lust ook geen kale brokken. Ik maak ze ietsjes nat en doe er ook leverpastei overheen. Is een wondermiddel bij dat kleine ding hier.

3. pat1976

Lid geworden:
    11 mei 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Bruinbrood kan naar mijn idee zekers geen kwaad en idd een beetje leverpastei doet zekers wonderen. Angel die is gewoon gek op brood, vooral donkerbruin

4. Camachin

Lid geworden:
    29 mei 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    pindakaas

Want ook heel gezond en lekker is PINDAKAAS erop :dancer:
    Daar zijn ze gek op, om de dag een boterham
    dat is een echte verrassing

5. tambru

Lid geworden:
    21 jan 2005
    Leuk Bevonden:
    1
    he die ken ik nog niet, pindakaas op brood!

is dat niet slecht dan, bijvoorbeeld voor het gebit?

6. Chiva

Lid geworden:
    24 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    wij geven ze een boterhammetje of beschuitje als beloning, maar niks erop...

7. brigitteke

Lid geworden:
    23 jun 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    onze hond krijgt ook heel vaak brood vindt ie heerlijk,
    denk ook niet dat het kwaad kan heb hier nog nooit iets gemerkt in ieder geval :wink:

8. Camachin

Lid geworden:
    29 mei 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb de tip van een rasfokker gekregen dat het heel gezond is
    En je kan de hond zijn tanden toch poetsen nadien als je dat nodig vindt

9. tambru

Lid geworden:
    21 jan 2005
    Leuk Bevonden:
    1
    oke, thx voor de tip :ok:

10. Tony

Lid geworden:
    9 mrt 2004
    Leuk Bevonden:
    1
    Mijn honden krijgen al 37 jaar een paar keer per week brood, meestal bruin omdat ik dat zelf et. Oud brood, waer wij geen zin meer in hebben, vermengd met blikvoer.
    Onze honden zijn alleseters, wel zo makelijk, krijgen ook kliekjes, k heb het altijd zo gedaan en ze zijn altijd zeer oud geworden. Ik heb geen geld voor al dat dure voer. Wel koop ik eens per week pens en ook regelmatig vers vleesafval, dat vinden ze ook heerlijk. En goedkoop hondendiner wat ik ergens mee meng, met blikvoer of pens of lamshart of kippenvellen die wij niet lusten of met vers rauw vlees. Soms is het hasjeevlees in de aanbieding, dan heb ik voor 2 euro een pak dat ik deel mt 3 honden en een kat, vinden ze een traktatie!
    Ik heb nu een poes van 6 mnd en die eet ook stukjes brood, net als die Franse katten, die eten ook brood. Poes heb ik er bewust gelijk aan gewend om alles te eten, net als mijn honden, omdat ik geen geld heb voor dure brokken en zo.
    Nou, laten we het afkloppen, ik hoef alleen eens per jaar naar de dierenarts voor een prik en verder worden zi bij mij gemiddeld tussen de 13 en 16 jaar oud, nooit problemen met gezondheid, misschien wel door gevarieerd voer.........
    Wortels pikken ze van het konijn, nou las ik laatst dat dat goed antie wormen schijnt te zijn, wist ik niet.

Mijn vader woont op het platteland in Frankrijk daar krijgen die honden alleen maar oud brood en soms wat slachtafval....... verders niks

Alle honden die ik ken die alleen maar brokken krijgen en verders niks, die hebben allemaal zwakke darmen, krijgen al diaree als ze een stukje worst etn of zo, kunnen niks hebben, omdat z van pup af aan alleen aan brokjes van het zelfde merk zijn gewend, stinken uit hun vacht en moeten regelmatig met kwalen naar de dokter...... volgens mij zijn die kant en klaar brokken helemaal niet zo goed.
    Een hond is een vleeseter, die aangevreten beesten opeet, of soms met z'n allen wat vangt en dan ook de maaginhoud opeet, met onverteerde plantenresten, wvandaar dat ze ook granen en groenten moeten eten, dus bruin brood ook.En pens, vuile pens.

Laden...

Deel Deze Pagina