Hond ( boomer) blijft maar tegen grote honden blaffen.

Discussie in 'Honden' gestart door Fightclupper, 7 aug 2005.

1. Fightclupper

Lid geworden:
    3 jul 2004
    Leuk Bevonden:
    1
    Hallo!!!

Ik bezoek sinds lange tijd dit forum weer eens.

Ik heb dus een hond, boomer van 4 1/2 jaar en die blijft maar tekeer gaan tegen grote honden. Ik dacht dat het tijdelijk was maar hij leert het maar niet af.

Kan zijn dat hij zichzelf wilt beschermen? Maar waarom moet hij dan zo als een wilde tekeer gaan? Hij kan toch niet tegen die grote honden op.

Leidt mijn hond aan grootheidswaanzin? Die grote honden worden ook knetter gek van hem, die beginnen dan terug te blaffen.

Valt hier wat tegen te doen? Gedragstherapie? Of is het verloren zaak?

Greetz,

Danny

ps. Mijn hond kan uren rustig liggen zonder dat ie een blaf geeft.

2. zwelgje

Lid geworden:
    21 dec 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    halloa ten eerste het ras boomer bestaat niet
    maar het is gewoon een harige kruising
    vaak tussen terriërs
    en ja die zijn pittig
    jou hond is dus uit de pup tijd
    vaak helpt het om het te negeren en juist buiten te oefenen
    neem bv een fafo speeltje van hem mee en lijd hem daar mee af als je een grote hond naderde door te spelen en zijn aan dacht te eisen
    als hij dan niet blaft als de grote voorbij is beloon hem dan met een snoepje of zo
    bij mijn boomer [kruising] heeft dat gewerkt
    ze blaft nog zeilde

3. Demi

Lid geworden:
    22 jan 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Zou hij het wellicht uit angst kunnen doen? Heeft hij nare ervaringen met grotere honden?

4. Petra@

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt me idd ook angst ja. Grote bek, maar een klein hartje. Of die kleintjes lijden vaak aan grootheidswaanzin, hihi.

Weet wel dat die kleine van mij het ook doet. (niet tegen de grote hier in huis, dat heeft ze wel afgeleerd)

Misschien kun je idd gaan oefenen. Afleiden met een leuk speeltje. Wat je dan alléén voor dat oefenen houd. Dan blijft het machtig interessant voor hem.

Succes ermee.

5. shesannie

Lid geworden:
    15 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    een boomer is toch een soort van ras, het kan een verschillende kruizing zijn.
    heb zelf ook een boomer een kruising schapedoes malteesleeuwtje

het zijn trouwens hele slimme honden he die boomers tenminste die van mij wel

6. granny

Lid geworden:
    3 mei 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Boomer is een verzamelnaam voor een kleine kruising en dus geen ras (hoe graag je het ook zou willen)

Ik kan de vraagsteller alleen maar adviseren om dit gedrag proberen af te leren, de grote honden zullen het op een gegeven moment echt zat zijn en misschien meer gaan doen dan alleen terugblaffen.

Wanneer afleiding niet helpt, loop dan zonder wat te zeggen eens gewoon de andere kant op.(ik neem tenminste aan dat hij is aangelijnt?) Dus niet straffen,maar gewoon de andere kant oplopen.
    Je zou ook kunnen proberen om hem wat gehoorzaamheids oefeningen te laten doen.

7. shesannie

Lid geworden:
    15 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    dat zei ik toch ook dat het een kruizing is van verschillende rassen?

8. granny

Lid geworden:
    3 mei 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Je zei ook dat het een soort van ras was. :wink:

9. Chiva

Lid geworden:
    24 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    hehe, gen idee, die kleintjes blaffen blijkbaar gemakkelijker dan grote honden (kleine rasjes zenuwachtiger dan grote?)
    Ons overburen hebben zo n keffertje en als ik nog maar mn auto sta te wassen staat ie al te blaffen aan de voordeur. Raar beesje! :smile:

10. granny

Lid geworden:
    3 mei 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn 'keffer' blaft eigenlijk vrijwel nooit. Misschien omdat ik ook nog 2 heb en ze er het nut niet van inziet?

11. andre1

Lid geworden:
    4 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn 2 vlindertjes blaffen ook als ze een grotere hond tegen komen. Ilk denk dat ze een complex hebben dat ze zo klein zijn.

12. mildred

Lid geworden:
    5 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn westie Mitchie,heeft precies hetzelfde.Heb hem geadopteerd,want hij was verwaarloost enzo.In dat gezin zat ook een herder,hoorden wij.Hij moet in ieder geval niets van herders of andere grote honden hebben.Hysterisch word hij.Dus ik denk door slechte ervaring met grote honden,dat ie zo wild word.Eigenlijk is het een trauma! :back:

13. shesannie

Lid geworden:
    15 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    mijn hond blaft alleen als het nodig is en hij is verder heel goed waaks komt mooi uit op de boerderij

Dit is mijn stoere Boomer :smile:

14. tambru

Lid geworden:
    21 jan 2005
    Leuk Bevonden:
    1
    leuke hond, maar ik denk dat de TS weinig aan deze post heeft :confused:

15. shesannie

Lid geworden:
    15 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    dat klopt sorry

maar ik denkdat je dat kleine hondjes niet zo snel kan afleren hoor, denk dat ze daarmee aan willen geven aan grote honden dat ze dus echt niet bang voor ze zijn het lijkt mij meer als een waarschuwing aan een grote hond

16. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, nou dat is dus een hoop BS bij mekaar. Een grote hond wordt strenger aangepakt, want ohjee, die kan ons overhoop trekken als hij volwassen is, en grotere honden hebben meer 'stem' volume. Wat een onzin. Groot of klein, maakt niet uit, je hebt honden die hun eigen stem graag horen, en je hebt honden die stiller van nature zijn. Zelfs binnen 1 ras kom je grote verschillen tegen. ELKE hond kan naargelang zijn 'babbeldrang' in meer of mindere mate wat stiller worden. Alleen zijn er zoveel eigenaren van kleine hondjes die het niet zo nodig vinden om hun hondje het (proberen) af te leren naar grotere honden te blaffen. Wat ze infeite doen is uitvliegen naar een grote hond. Maar je, 1.5 kilo die uitvliegt aan de riem of 51 kilo die uitvliegt aan de riem. De kleine is irritant en de grote een dikke bedreiging. Uitvliegen en ongewenst blafgedrag is niet goed te praten. Misschien ook niet helemaal af te leren, maar wel proberen te sturen in een meer acceptabel gedrag. Je weet niet hoe frustrerend dat het voor een grote hond eigenaar is om van de 10 kleine hondjes die je tegenkomt er 9 van te horen keffen alsof hij je schoenzool gaat opvreten en daarna de staart van je herder eens zal couperen.......... :raised_hand:

17. shesannie

Lid geworden:
    15 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    je ziet inderdaad dat die kleine hondjes niet zo heel streng aan worden gepakt wantd at zijn meestal echt van die knuffelhondjes (voor het baasje dan)
    maar ik vind dat kleine hondjes soms best mogen blaffen tegen grote honden als daar een reden voor is en als ze ook waar weer ophouden..

maar helaas blaffen ze vaak om niets, maar ja dat moeten mensen ze maar goed afleren want dat wil wel mijn hondje blaft ook echt niet tegen grote honden

18. shesannie

Lid geworden:
    15 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    [/quote]
    Ja, nou dat is dus een hoop BS bij mekaar.

********? kan je ook gewoon zeggen dat je er anders over denkt?

19. tambru

Lid geworden:
    21 jan 2005
    Leuk Bevonden:
    1
    maar ik denk wel dat diesel gelijk heeft,

grote honden worden strenger aangepakt, want ze zijn sterker en trekken je zo omver als je ze niet een beetje opvoed.

kleine hondjes worden toch vaak minder opgevoed, want als die trekken, daar heb je geen last van aan de riem, en daardoor zijn het vaak van die keffertjes..

kleine hondjes zijn ook vaak de baas in huis, omdat alles maar mag, want het is geen bedreiging omdat ze niet groot en sterk zijn.

Niet dat het bij alle kleine hondjes en hun baas zo is hoor :wink: , maar ik zie het wel vaak hier in het pension, laatst nog een jack russel, tjeetje die kon niet eens normaal aan de riem lopen, net een stuiterbal! Vreselijk is dat.

Alles wat bij een grote hond als bedreiging en dominantie wordt aangezien, wordt bij een kleintje vaak afgedaan met een lach en ach gossie, maar het komt in feite op hetzelfde neer.

groetjes tamara

20. shesannie

Lid geworden:
    15 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    ja presies dat bedoel ik ook, kleine honden worden niet zo streng opgevoed, mijn kleine hondjelaat ik meer toe dan de grotere haha waarom weet ik eigenlijk niet

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. BrittvanLierop
    Reacties:
    3
    Weergaven:
    38.231
  2. Cissapoel
    Reacties:
    4
    Weergaven:
    40.202