Hoevaak geef jij je dier dierensnoepjes?

Discussie in 'Stemmen' gestart door snoopytijgertje, 29 jun 2006.

?

Hoevaak krijgen jouw huisdieren snoepjes?

1. Elke dag ééntje.

60 stem(men)
    100,0%
  2. Elke dag een paar.

0 stem(men)
    0,0%
  3. Soms (ééns per week of 2/3 keer per week)

0 stem(men)
    0,0%
  4. Zelden

0 stem(men)
    0,0%
  5. Nooit

0 stem(men)
    0,0%
  6. Alleen op dierendag

0 stem(men)
    0,0%
  7. Anders, nl...

0 stem(men)
    0,0%
  8. Elke dag ééntje.

60 stem(men)
    100,0%
  9. Elke dag een paar.

0 stem(men)
    0,0%
  10. Soms (ééns per week of 2/3 keer per week)

0 stem(men)
    0,0%
  11. Zelden

0 stem(men)
    0,0%
  12. Nooit

0 stem(men)
    0,0%
  13. Alleen op dierendag

0 stem(men)
    0,0%
  14. Anders, nl...

0 stem(men)
    0,0%
  1. snoopytijgertje

Lid geworden:
    13 jan 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi!

De vraag is wel duidelijk denk ik :wink:
    Hoevaak geef jij je huisdier (dieren)snoepjes? Of krijgen ze nooit?
    De hond krijgt bij ons af en toe een kluif, en de katten soms een schoteltje kattenmelk. De hamster hebben eigenlijk nooit 'snoepjes',
    maar wel vaak stukken sla of komkommer.

Groetjes, Rianne.

2. gerbiltje

Lid geworden:
    23 jun 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn honden krijgen af en toe een snoepje.
    de hamsters krijgen dagelijks een zonnepitje of 2 en af en toe een stukje appel,....
    de gerbils krijgen iets minder vaak een zonnepitje, en af en toe appel, wortel, paprika,...
    Als ik nog eens bij de dierenwinkel ben ga ik eens wat meelwormen aanschaffen en eens kijken hoe lekker ze die vinden.

3. ~ellie~

~ellie~ Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Konijn + cavia's:
    - dagelijks klein stukje oud brood
    - dagelijks flink wat groente (ja geen echt snoepje, maar ze zijn er evengoed bijzonder dol op)
    - af en toe een knaagdiersnoepje. Rollo of zoiets? Groene dingskes met een gat in het midden
    - af en toe smaakjeshooi (kamillehooi, brandnetelhooi, kruidenhooi etc)
    - héél af en toe een knaagstick

Hamster:
    - dagelijks enkele zonnebloempitjes
    - paar keer per week 'salade': stukjes appel, rozijn en muesli in een bakje
    - ongeveer eens per week wat groente of gekookte rijst
    - héél af en toe een rollini (zadenbolletje) of halve yoghurtdrop

Gerbils:
    - een of twee keer per week een kwart yoghurtdropje per gerbil
    - héél af en toe een knaagdierstick
    Verder lusten mijn gerbils niks, behalve hun gewone voer en hooi. Af en toe koop ik smaakjeshooi voor ze, dat vinden ze wel erg lekker.

4. Irene82

Lid geworden:
    2 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Hedwig: voor het slapengaan een paar poezensnoepjes
    Muts: voor het slapengaan een bakje kattenmelk

Nimmie&Noah:
    af en toe een trainertje als beloning. Voor het slapengaan een groot koekje of een lamspees. Tussen de middag ook een groot koekje/lamspeesje.

5. gerbiltje

Lid geworden:
    23 jun 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop dat dat niet gemaakt is van koeienmelk

6. Claudiatjuh

Lid geworden:
    11 mei 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    ik koop af en toe wel eens een zakje kattensnoepjes
    en dan krijgt hij er ongeveer om de dag een(hij is al dik genoeg :stuck_out_tongue_winking_eye: )
    en zoiezo met dierendag en zijn verjaardag

7. Benedictus17

Benedictus17 Dierenkenner

Lid geworden:
    23 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Eerst gaven wij ons konijn wel iets van drie konijnensnoepjes per dag ofzo. Alleen daar werd hij zo enorm dik van! En nu krijgen ze alleen nog wel eens (volgens mij elke dag:stuck_out_tongue_winking_eye:) een stukje fruit. :smile:

8. hondenfan13

Lid geworden:
    31 mei 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Na het wandelen krijgen de honden een mergkoekje en ' s avonds als wij koffiedrinken krijgen ze zo'n beloningskoekje (niet om ze te belonen, maar gewoon omdat het kleine koekjes zijn en ze het ontzettend lekker vinden).
    En soms krijgen ze een stukje worst of kaas.
    En natuurlijk hun gewone brokken.

9. Juut13

Lid geworden:
    10 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Gemiddeld 1x per dag, de hond iig! Meestal vaker..

10. Rossee

Lid geworden:
    3 jun 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ze braaf zijn :smiley:

11. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    Sissi krijgt gemiddeld elke dag wel 3-4 van die mini-vanille-ratten-snoepjes. Ja, ze is verwend.
    De caafs krijgen 1x in de zoveel tijd een knaagstaaf. Verder elke dag groenten maar dat vind ik niet echt snoepgoed.
    Mn honden zijn wel redelijk verwend geloof ik. Plinius krijgt tijdens het trainen altijd rodi-worst dus dat is elke dag. Gemiddeld 2 worsten per week ongeveer. 1x in de 2 weken krijgen ze wel een mergpijpje. Ook regelmatig karnemelk over de brokken. Vers vlees krijgen ze ook regelmatig. Snoepje voor het slapengaan. En ze jatten zelf regelmatig eten als ik vergeet mn kastjes op slot te doen.

12. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    De ratten krijgen op het moment dagelijks een stukje gedroogde banaan (ongeveer een kwart schijfje). Dit komt doordat Badger aan de AB zit en ik de rest even weg wil lokken terwijl ze dit braaf uit het spuitje drinkt :wink: Moet ik het haar op schoot geven, dan wil deze eigenwijze meid het spontaan niet meer. Na de AB krijgt Badger uiteraard ook haar stukje.

De muizen krijgen meerdere keren per week een nog kleiner stukje gedroogde banaan. Dit doe ik om ze tammer te krijgen. Bij Doescha en Belana werkt het al goed, Felicia trapt er niet in. Gloria was de tamste van de groep, maar aangezien zij nu AB moet (en dit niet uit het spuitje drinkt) wordt ze 2x daags opgepakt en is alles wat we daarvoor hebben opgebouwd weggezakt :pensive: Ze neemt geen snoepjes meer van me aan.

De cavia's geven niks om zoete snoepjes. Maar smaakjeshooi, groenvoer en de Vit C tabletjes zien ze wel als echte Lekkertjes! Als ik die gezonde dingen meetel, dan krijgen ze meerdere keren per dag snoep van me :wink: Bobo en Bonnie zijn inmiddels al bedreven bietsers en sinds 1,5 week neemt zelfs Dolly dingen uit de hand aan.

De parkieten komen geen snoep uit de hand aannemen. Het is vaak geprobeerd, maar ze doen het niet. Ga ik echter even de kamer uit, dan zijn ze wel aardig te sturen met een afgeknipt stukje gierst :wink: Op het moment krijgen ze wekelijks na het verschonen van de kooi gierst. Zijn ze lekker de kooi uitgeweest (wat zelden gebeurt, de deur staat doorgaans voor niks open :confused: ) dan worden ze beloond (en terug de kooi in gelokt) met gierst.

13. Nien

Lid geworden:
    1 feb 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    De konijnen
    -elke dag een plakje brood
    - elke dag een stukje groente of fruit
    -elke dag een verse pluk hooi

De hond
    - Na het wandelen altijd een koekje
    - Meestal zo'n 2x in de week een kluif

De katten
    - Als ze binnen zijn ook een snoepje als de hond een koekje krijgt
    - Elke avond een schoteltje melk voor het slapen gaan

14. meepsel

Lid geworden:
    23 okt 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    De ratten 1x per dag, de katten max. 1x per week... ik heb een kat die als hij elke dag krijgt over zn nek gaat :S en daar ze op ma en vrij ook al natvoer krijgen mogen ze op woe een snoepje. :smile:

15. Erga

Lid geworden:
    11 apr 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Pluisje krijgt elke morgen voor ik vertrek een paar snoepjes, en als ik thuiskom opnieuw. Als ik dit een keertje vergeet komt ze me er aan herinneren. Bij Prutske was dit hetzelfde.
    Erga

16. RIKE

Lid geworden:
    2 jun 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn hondjes krijgen elke dag wel een snoepje of iets extra lekkers... altijd als beloning, en t'zijn 2 lieve puppy's, dus ... Maar niet overdreven, he, het moet een beloningetje blijven...

17. beesje

Lid geworden:
    20 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    De kat: ong eens per week kook ik zelf, meestal op zondag. Dan krijgt hij stukjes gekookte vis en vlees gemengt met wat rijst of havermout. Om de 2 dagen ofzo een héél klein beetje melk (hij is oud en begint wat zwaarder te worden.)

De 2 konijnen en de 2 cavia'tjes: elke dag ong een stukje gedroogd fruit, heel soms brood/beschuit.

De 2 chinchilla's: normaal 1 stukje gedroogd fruit, meestal rozijn maar het durven er wel eens 5 zijn! Ze hebben veels te lieve oogjes... :mute:

De 2 hamsters: héél soms brinta aangemaakt met kattenmelk en erdoor stukjes fruit gemengt.

18. N-Joy

N-Joy Dierenfanaat

Lid geworden:
    5 nov 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    het verschilt nogal maar minstens wel 1 keer per week (ook al heb ik op zelden geklikt :blush: :stuck_out_tongue_winking_eye: )

19. Trice

Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik geef Kismo nooit snoepjes. Heel af en toe krijgt hij een stukje gedroogd brood.

20. KwpnL

KwpnL Dierenliefhebber

Lid geworden:
    7 jul 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    ik geef mn verzorgpaarden vaak wat lekkers. vaak krijgen we een enorme zak met wortels en die vinden ze toch lekker!!! :smiley:

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. lisa-yoko
    Reacties:
    15
    Weergaven:
    1.469
  2. mandy19
    Reacties:
    10
    Weergaven:
    2.494