Hoe vaak zit je bij de dierenarts?

Discussie in 'Stemmen' gestart door Plumeau, 13 okt 2007.

?

Hoe vaak zat je bij de dierenarts?

1. In geen jaren gezien

4 stem(men)
    10,0%
  2. Alleen voor de entingen

7 stem(men)
    17,5%
  3. Gemiddeld 2x per jaar

11 stem(men)
    27,5%
  4. Gemiddeld 4x per jaar

9 stem(men)
    22,5%
  5. Eens in de maand

8 stem(men)
    20,0%
  6. Wekelijks of vaker

1 stem(men)
    2,5%
  7. In geen jaren gezien

4 stem(men)
    10,0%
  8. Alleen voor de entingen

7 stem(men)
    17,5%
  9. Gemiddeld 2x per jaar

11 stem(men)
    27,5%
  10. Gemiddeld 4x per jaar

9 stem(men)
    22,5%
  11. Eens in de maand

8 stem(men)
    20,0%
  12. Wekelijks of vaker

1 stem(men)
    2,5%
  1. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    De laatste jaren heb ik mijn DA goed leren kennen: de ratjes hebben lang gekwakkeld, cavia Bobo is vaste klant, kater Moefasa is van binnen en van buiten bekeken, etc. Nou begin ik me toch wel af te vragen of ik nou zo'n pech heb, of dat anderen ook vaak bij de dierenarts op bezoek gaan :eyes:

Bij deze dus een poll: hoe vaak zat je de afgelopen jaren gemiddeld bij de dierenarts?

2. Kenzo-cabana

Lid geworden:
    29 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben nog nooit naar de dierenarts moeten gaan,heb ook maar nog 1 jaar dieren.
    Juist voor de paarden te chippen is hij eens moeten komen maar dus nog nooit voor een ziekte.

3. nathalietjuh

Lid geworden:
    9 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb voor 2x per jaar gekozen. Bowie moet zowiezo dan een bloed- en urine onderzoek en in het begin van t jaar ben ik met de cavia's twee keer geweest, maar gemiddeld zo'n 2 keer per jaar.

4. kellyD

kellyD Dierenkenner

Lid geworden:
    25 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    Met Lana in het begin heel veel, omdat ze in het begin niet wisten wat ze had, sinds we weten dat e chronisch darmontsteking en voedselallergie heeft en we er dus rekening mee kunden houden eigenlijk niet meer.
    Met de andere 3 katten alleen voor de entingen en Kyara 1 keer wegens een verstopping.

Wij hebben een periode gehad dat we echt minimaal 1x per maand bij de dierenarts zaten alleen toen hadden we veel meer dieren waarvan de helft opvang was.
    1 boa constrictor had bv brandwonden toen ze hier kwam dus daarmee moesten we ook regelmatig mee naar de dierenarts

5. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb gekozen voor 4x per jaar. Van elk diersoort kan dan eentje ziek worden in het jaar (cavia, hamster, hond) en dan nog 1 keer extra voor het één of ander.
    Ik kom niet zo heel veel bij de dierenarts. Voor entingen sowieso niet. Plinius is een half jaar geleden gecastreerd en dat was de eerste keer dat hij bij de dierenarts kwam. Maar ik denk dat 4x per jaar wel een mooi gemiddelde is.
    Mijn ouders daarentegen zien de dierenarts een stuk vaker. Maar goed, die hebben ook veel meer dieren. En hoe meer dieren je hebt, hoe meer er ziek kunnen worden :wink:

6. Trice

Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Eigenlijk het liefst alleen voor de entingen.
    Maar zoals sommigen weten heeft Kismo 2 keer een darmprobleem gehad. Toen stond ik per ineens 2 keer achter elkaar op de stoep per darmklacht. De laatste keer zou er ook een echo van zijn buik gemaakt worden, maar dat bleek gelukkig niet nodig.

Het kan best zijn dat zijn darmklachten elk jaar terug blijven komen.

Maar omdat ik daar niet vanuit wil gaan heb ik gekozen voor alleen voor de entingen. :wink:

7. ~ellie~

~ellie~ Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb gekozen voor gemiddeld 4x per jaar. Madelief heeft een geschiedenis van buikprobleempjes, Wiesje heeft nier/blaasproblemen, en daarvoor zitten we toch wel drie keer per jaar bij de DA, en dan nog een keertje voor iets anders. Dus die 4x zitten we zo aan.

8. zaza

Lid geworden:
    13 okt 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat kan echt nogal wisselen.
    Dan gebeurt het dat we 2 jaar niet naar de DA gaan omdat alle beesten gezond weten te blijven, dan zitten we er praktisch elke week omdat alle dieren besluiten tegelijk aan de kwaaltjes te beginnen.

Momenteel lopen we regelmatig bij de DA binnen vanwege onze oude kat.

Verder gaat de regel 'jamais deux sans trois' hier ook goed op. Als 1 dier begint te kwakkelen, volgt er geheid nog een ander met kwaaltjes (en nee, ik heb het dan niet over besmetelijke dingen).

9. Logan-San

Lid geworden:
    25 aug 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit er eigenlijk dagelijks omdat ik er stage loop, maar dat telt niet.
    Verder alleen voor de entingen. Ik ent alleen mijn kittens en verder als ze volwassen zijn niet. Verder met de andere dieren ook niet echt.

10. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Herkenbaar! Er was eens een tijd dat ik alleen hoefde te enten... Maar nu kan er vaak wel iemand meeliften als ik naar de DA ga :eyes:

11. Jippia

Lid geworden:
    13 aug 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga sowieso tweemaal per jaar met het konijn naar de dierenarts voor zijn inentingen. Daarnaast hebben twee van mijn cavia's schurft en daar ben ik ook al een paar keer met ze bij de dierenarts geweest. Het konijn is dit jaar gecastreerd en hij had een oorontsteking. Verder is hij geen kwakkelaar. Ons vorige konijn was dat wel. Hij verdroeg maar heel weinig soorten groenvoer en ik gaf hem ook gemengde korrels omdat ik hem niet aan de ongemengde kreeg (en cavia Janneke ook niet). Wat dat betreft doet ons huidige kwintet het beter. Vorig jaar is het beertje gecastreerd en ben ik een keer met alle cavia's (toen nog drie) naar de dierenarts geweest omdat ze nogal niesten. Dat doen ze ook allang niet meer. Per dier is dat ongeveer vier keer per jaar, denk ik en zonder cavia's met parasieten dus twee keer per jaar voor het konijn.

Mirjam

12. Sheela-4ever

Sheela-4ever Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 jul 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Haha, momenteel eens in de maand met onze poes. Die kreeg steeds spuiten tegen z'n tandvleesontsteking en die werkte maar een maand en tussendoor nog even met de hmaster of een kitten. :wink: Wij hebben de dierenarts dit jaar wel goed gesponsord. En anders 1x per jaar voor het enten.

13. Mila89

Mila89 Dierenkenner

Lid geworden:
    24 feb 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Gemiddeld wel eens per maand denk ik (helaas)... soms wel vaker, soms ook minder vaak.

14. Benedictus17

Benedictus17 Dierenkenner

Lid geworden:
    23 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb gemiddeld 2 x per jaar gestemd. Omdat onze konijnen beiden gecastreerd zijn. En we bellen ook wel af en toe naar de dierenarts om dingen te vragen. Ohja, mn andere konijn moest een (kleine) operatie ondergaan.

15. horse_love_tiny

Lid geworden:
    1 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Laatste keer was toen ik moest gaan voor mn kat te sterilliseren denk ik :wink:

16. Spunky

Lid geworden:
    21 feb 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Eigenlijk alleen voor de entingen. We zijn er wel eens geweest voor andere dingen (castratie, onverwacht ziek) , maar het is toch voornamelijk het enten van de konijnen. :wink:

17. peter S

Lid geworden:
    22 okt 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Dagelijks.

ik werk er.

18. kdamab

Lid geworden:
    13 aug 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb gekozen voor eens in de maand omdat Tascha zowieso eens per 3 maanden voor controle naar de DA moet, maar soms zien we hem wekelijks omdat als ze iets heeft dit maar moeilijk weer geneest.
    En daarnaast heb ik nog een blaasgruis/nierpatient kater die ook zo af en toe naar de DA moet..

Groetjes Karen

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. Annemarie
    Reacties:
    40
    Weergaven:
    5.203
  2. snoopytijgertje
    Reacties:
    30
    Weergaven: