Hoe moet ik een jong konijntje (3 dagen) voeden?

Discussie in 'Knaagdieren en konijnen' gestart door kleinmeisje, 13 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleinmeisje

Lid geworden:
    12 feb 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn vaders konijn heeft sinds afgelopen woensdag jongen gekregen, Nu ging ik de konijnen net voeren toen ik een jong buiten de kooi zag liggen, hoe dit kan weet ik niet, Ik ben toen een handoek gaan halen zodat ik hem niet met mijn hande aanraakte en heb hem in net nest terug gelegd, meteen vielen de andere konijntjes hem aan en werd hij door de moeder uit het nest gehaald. Nu wil ik hem zelf proberen te redden, wat ik heb gedaan: een warme kruik gevuld. daar een handoek om gedaan, die in een doosje gelegd en het konijntje daar op geleged. ze was helemaal koud, nu is ze lekker warm, en haar net met een spuitje melk gegeven, Heeft iemand tips hoe ik dit konijntje eten kan geven en warm kan houden? Kan ik hem.haar melk blijven geven? en om de hoeveel uur moet ik hem/haar voeden?

Alvast bedankt

^^het jong

2. kaatje-kim

kaatje-kim Dierenliefhebber

Lid geworden:
    7 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat de moeder het jong uit het nest wil hebben, betekend bijna altijd dat het jong iets mankeert.
    Als je het jong wilt proberen groot te brengen raad ik je aan speciale konijnenmelk te bestellen via http://www.konijnenmelk.nl
    Konijnen hebben namelijk speciale melk nodig. Op die site staat ook meer informatie over het grootbrengen van jonge konijntjes.
    Succes!

3. kleinmeisje

Lid geworden:
    12 feb 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Re:

Ik ga gelijk eens op de site kijken
    dankjewel!

4. *Alice*

Lid geworden:
    16 apr 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Probeer zo snel mogelijk contact op te nemen met een dierenarts in de buurt. Sommige dierenartsen hebben die speciale konijnenmelk namelijk op voorraad. Dat scheelt je enorm in tijd.

Succes!

5. kaatje-kim

kaatje-kim Dierenliefhebber

Lid geworden:
    7 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Re:

Ik ben die dierenarts nog niet tegen gekomen.
    Wel een dierenarts die het recept heeft om zelf melk te maken die geschikt is voor jonge konijntjes.
    Dat is iets met slagroom (uit zo'n bekertje die je zelf nog moet kloppen) en een of andere speciale poedermelk (deze hebben veel dierenartsen wel op voorraad) en dan nog 2 dingen erdoor maar de verhoudingen e.d. weet ik niet.

6. kleinmeisje

Lid geworden:
    12 feb 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    hij/zij is 10 minuten geleden helaas overleden :cry: :cry: :cry: :cry:
    ik heb gedaan wat ik kon doen... :pensive:

7. Trice

Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is dat naar zeg :pensive:

Ik zal je topic sluiten aangezien je konijntje het helaas niet heeft gered.

Laden...
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina