Het ras van mijn hamster

Discussie in 'Knaagdieren en konijnen' gestart door robin1469, 1 mei 2015.

1. robin1469

robin1469 Speurneus

Lid geworden:
    1 mei 2015
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb deze hamster voor mijn verjaardag gekregen van vrienden. Maar ik zou graag willen weten welk ras het is. Kan iemand me hiermee helpen?

2. Konijnenvrouwtje

Konijnenvrouwtje Dierenliefhebber

Lid geworden:
    18 jan 2015
    Leuk Bevonden:
    37
    O wat een schatje, een popetje,een scheetje
    Ik ben verliefd je hamster

Ik denk dat hij/ zij woesten hamster is

3. robin1469

robin1469 Speurneus

Lid geworden:
    1 mei 2015
    Leuk Bevonden:
    2
    Het is een hij. En ja wou graag weten welk ras het was want ik wil misschien nog een tweede maar blijkbaar zijn sommige rassen te agressief.

Konijnenvrouwtje vindt dit leuk.
  4. Konijnenvrouwtje

Lid geworden:
    18 jan 2015
    Leuk Bevonden:
    37
    Dan moet je geen woesten hamster nemen dan gaan ze vechten

5. robin1469

robin1469 Speurneus

Lid geworden:
    1 mei 2015
    Leuk Bevonden:
    2
    Bedoelt u woestijn hamster? En is deze een dwerg of een gewone hamster? Zet ik hier best een ander mannetje bij maar misschien van een ander ras dat niet snel vecht?

6. Konijnenvrouwtje

Lid geworden:
    18 jan 2015
    Leuk Bevonden:
    37
    Dwerg woestijn hamster

7. robin1469

robin1469 Speurneus

Lid geworden:
    1 mei 2015
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja ik heb er helemaal geen verstand van maar wou het al lang hebben!
    Bedankt voor uw reactie. Kent u misschien iemand die me dit met zekerheid zou kunnen zeggen?
    Ik zou graag nog een 2e mannetje bijkopen maar ik heb schrik dat ze gaan vechten en dan heb ik er niets meer aan. Welk ras koop ik dan het best bij? Of beter geen?

8. Konijnenvrouwtje

Lid geworden:
    18 jan 2015
    Leuk Bevonden:
    37
    Of vraag liever bij de dierenwinkel advies

9. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Dit is een rusje (russische dwerghamster) of campbelli dwerghamster. Die twee soorten kan ik niet goed uit elkaar houden en er bestaan ook hybrides van, dus dat maakt het nog lastiger :wink:

Dit type dwerghamster kan soms met een maatje gehouden worden, maar vaak gaat dit toch wel fout. Alleen in een kooi doen ze het ook heel goed en lijken ze vaak zelfs gelukkiger dan met een soortgenoot.

Deze hamsters kunnen geen diepte zien, dus zorg dat ze geen te grote hoogteverschillen binnen de kooi hebben. Klimmen vinden ze leuk, maar als ze klaar zijn met klimmen laten ze zich gewoon vallen. Graven en rennen vinden ze ook leuk.

10. robin1469

robin1469 Speurneus

Lid geworden:
    1 mei 2015
    Leuk Bevonden:
    2
    Bedankt voor de reactie! Deze is wel nog tamelijk jong, dus misschien gaat het dan nog wel gemakkelijker om er een ander mannetje bij te zetten? Zijn er dingen die ik kan doen om het vechten te voorkomen?

Konijnenvrouwtje vindt dit leuk.
  11. Modwain

Modwain Speurneus

Lid geworden:
    27 apr 2014
    Leuk Bevonden:
    18
    zover als ik weet gaan hamsters vechten, ongeacht. Misschien is dit niet waar maar ik heb altijd als advies gehad ze alleen te laten. Maar geef ze wel een grotere kooi dan dat standaard geadviseerd wordt voor hamsters. Wij hebben een konijnen kooi omgebouwd voor hamsters, dus eigenlijk gewoon extra gaas omdat de tralies van een konijnen kooi veel te ver uit elkaar staan.
    Hierin hadden we zeker tien centimeter diep houtvlokken in zitten, zodat ze hier fijn in kon graven. Verder had ze een stapel klim mogelijkheden. ze had een grond oppervlakte van 60 centimeter bij 1.20 meter. heel groot was dit niet maar toch al 6 keer zo groot als de kooi die aangeraden werd. dus luister niet te veel naar de dierenverkoper, helaas zitten daar een stapel horken tussen. Ik kan ook adviseren om te lezen op het licg wat voor je huisdier nuttig is.

robin1469 en Konijnenvrouwtje vinden dit leuk.
Laden...

Deel Deze Pagina