Help

Discussie in 'Katten' gestart door Mrijtje, 7 mei 2006.

1. Mrijtje

Lid geworden:
    10 dec 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand mij hier aub helpen?

Ik behandel mijn kat het hele jaar door tegen vlooien, en deed dit tot nu toe altijd met pipetjes van frontline.. maar de kat begint het te kennen en ze heeft hier een grondige hekel aan. Ze blijft totaal niet zitten, verzet zich zelke keer, met als gevolg dat het aanbrengen NOG langer duurt en dus NOG vervelender is voor de kat. Heb het juist weer gedaan, en nu liggen mijn armen al opengekrabt.. weet iemand raad? Bestaat er geen spuitje bij de dierenarts dat een half jaar werkt of zo? Of goede tabletjes die je onder het eten kan mengen? Ik ben ten einde raad :pensive: Op den duur gaat men kat me niet meer graag zien komen.. 't duurt altijd een hele tijd eer ze die vervelende ervaring is vergeten en zo.. vandaar

Alle tips zijn welkom, en zeker dier - en mensvriendelijkere alternatieven!

2. -margriet-

Lid geworden:
    5 jun 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    advantage (ook pipetjes) is toch ééns in de drie maanden? en in de winter heb je niet vaak écht iets nodig tegen vlooien.... (tenminste, ik niet). Ik doe het vaak pas, wanneer ik merk dat er risico is.

Het proces zélf hoeft niet lang te duren. Ik loop al met het open pipetje door het huis heen. Zodra ik poezenlief zie.........dan val ik op mijn knieën, met kat-lief tussen mijn benen... (hun gezicht naar voren). Met één hand streel ik de onderkin (alsof ik ze lief vind-doe ik ook hoor :wink: ) en met de ander knijp ik in een reuzevaart leeg in de nek :smiley:

Succes!

3. hartie

Lid geworden:
    8 jan 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja zo doe ik het ook en gelukkig trappen ze er altijd in :dancer: gewoon onder het aaien door hup klaar

sterkte voor de volgende keer
    hartie :wave:

4. Mrijtje

Lid geworden:
    10 dec 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar.. gewoon onder het aaien.. je moet die pels toch opzij duwen om het op de huid zelf te kunnen druppelen? Wel.. als ik in haar nekje nog maar wat pels opzij durf doen, dan begint ze al als gek te spartelen :pensive: Ik ben echt ten einde raad :pensive:

5. beesje

Lid geworden:
    20 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    vraag mss advies bij je da

6. Mrijtje

Lid geworden:
    10 dec 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb je raad opgevolgd en heb naar de DA gebeld. Heb de situatie uitgelegd en gevraagd of er geen alternatieven bestonden. Zij ent haar poezen altijd in met een Program prikje en ze vindt dit zelf een effectief middel. Het is werkend voor 6 maanden en dus moet de poes 2x per jaar ingeënt worden. Veel minder vervelend voor men kat, dan moet ze niet elke maand weer die stress ondergaan!

7. -margriet-

Lid geworden:
    5 jun 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    doordat je dus aan de onderkant van de kin aait, heb je de mogelijkheid aan de bovenkant het pipetje in de vacht te drukken (ze kunnen niet weg) :wink:

dan zit het wel goed... misschien bij langharigen anders??? (ik heb europese kortharen)

8. beesje

Lid geworden:
    20 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Goed zo Mrijtje!

9. Mrijtje

Lid geworden:
    10 dec 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar denkt mijn kat toch anders over :wink: Ze is niet langharig, maar vergeet het.. ze ruikt de onraad denk ik :confused:

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. Britt93
    Reacties:
    0
    Weergaven:
    2.611
  2. Markjje
    Reacties:
    3
    Weergaven:
    7.260