Hebben jullie weleens een ongelukje gehad door je dier?

Discussie in 'Chit Chat Archief' gestart door Amigo_dobermann, 23 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amigo_dobermann

Lid geworden:
    12 jul 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Hebben jullie weleens een ongelukje gehad door je dier? Dit door dat je over je hond of kat heen viel, of dat je paard of pony ging steigeren, of mensen die een slang hebben dat die per ongeluk beet, ja kan toch.

Maar goed, wij hebben amigo dus dat die 9 weken oud was, en hij is nu 18 maanden en in die tijd dat we hem hebben, heb ik maar twee ongelukjes nee drie ongelukjes gehad met hem :confused: , een keer dat amigo zo blij was stoote hij keihard met zijn tand tegen mijn tand, tand afgbroken dus naar een spoedtandarts, en afgelopen maand nee iets langer zelfs dat ik twee keer aan toe niet op dezelfde dag hoor met amigo op de grond lag te spelen, bleef een keer zijn tand boven mijn oog hangen, bloeden als een gek dus ik in de spiegel kijken (ieks) en daar zat een flinke gat in in mijn ooglid, dus ik naar de ehbo, die konden het niet hechten dus moest het gelijmd worden.

En boos was ik niet op amigo want het beer weet niet dat als je speelt en er gebeurd een ongeluk dat het niet leuk is :confused: :confused: :confused: .

Maar hebben jullie weleens zoiets meegemaakt?

2. BlaCk_CaT

Lid geworden:
    19 okt 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Oei pijnlijk,...

Ik heb dat ook al eens gehad, met een hond die nu ongeveer 5 maanden dood is.

Er waren allemaal luchtballonnen aan het vliegen in de buurt en daar schrikken sommige honden van. Mijn hond lag daar en ik kom bij die zitten en aai d'r en dan komt ze met haar hoofd omhoog en van de schrik beet ze in m'n neus!

's Avonds was dat en mijn klein zusje en broertje lagen al te slapen dus mama en ik nog vlug naar de dokter!
    Gelukkig maar 1 hechting :eyes:

3. mdehond

Lid geworden:
    27 jun 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb weleens een ongelukje gehad, toen was ik nog een heeeeel stuk jonger. Ik was met onze hond aan het rennen door de kamer. De eettafels stond wat midden in het eetgedeelte en daar renden we achter elkaar aan omheen. Aan een kant van de tafel stond de hondenmand. De hond sprong er keurig overheen en ik vergat mijn benen op te tillen... Gevolg.... Ik lag languit in de mand en de hond rende mooi verder...

Verder ben ik weleens gebeten met het spelen, maar verder niet echt ernstige dingen.

4. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Massa's kleine ongelukjes, maar gelukkig erg weinig grotere. De grootste is denk ik met mijn vader en onze hond Pepper geweest. Zij zat als pup op schoot en draaide haar kop om. Daarbij raakten haar tanden mijn vaders neus en lieten daar een lange wond achter... Dat moest gelijk gehecht worden!

Andere ongelukjes hebben ons niet naar de spoedeisende hulp gestuurd, al deed het soms wel pijn... Zoals die keer dat kater Fresco wat leverpate van mijn vinger mocht likken. "Lik, lik... hmmm lekker, HAP!" Dat ging dus recht door mijn nagelriem heen! Langzaam groeide de nagel eraf en is gelukkig inmiddels door een stevige nieuwe vervangen.

Daarnaast is er herhaaldelijk een kat met een nagel in mijn vel blijven hangen na een lompe sprong. De prachtigste paase kleuren zijn daar al uit voortgekomen :eyes: Ook hebben mijn knagers mijn vel wel eens gesloopt. Ratje Coolawyn deed dat uit angst, hamster Happy uit lompheid (dacht waarschijnlijk voorzichtig te proeven) en cavia Bobo hapte mis en pakte mij ipv het vit C tabletje... Erg au, maar gelukkig geen reden voor een bezoekje aan de dokter :wink:

5. kellyD

kellyD Dierenkenner

Lid geworden:
    25 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    Meerdere keren gebeten door slangen, eigen schuld, had mijn handen niet gewassen na de muizenbak te verschonen.
    Maar doet niet echt pijn, behalve dan toen de boa beet, dat doet wel pijn. :wink:

En regelmatig krassen van de katten door middel van spelen

6. Eowyn3003

Lid geworden:
    13 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Alleen als Barney zegt: hmmmm jouw haar ziet er me lekker uit! Auwtsj dat doet pijn! En Pinouche die me aanvalt, en Wijlen Figaro die in mijn benen bleef haken, hamster die mijn vingers lekkere bijtstokken vind en Yogi die me als boksbal ziet :eyes:

7. fouw

Lid geworden:
    13 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Liep met de honden langs de zeedijk.Henkie liep voor me en Nikkie bleef achter hangen om wat te snuffelen maar toen ik te ver was kwam ze aan gesprint knal zo tegen mijn benen en ja hoor daar lag ik en Nikkie springen,hé leuk nieuw spelletje
    Ben toen maar terug naar de auto gestrompelt.

8. poeleke

poeleke Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 nov 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Behalve dat de hond in mijn tong heeft gebeten, de katten een aantal krassen achter gelaten hebben, er een hammie aan mijn vinger hing en een kalf die mijn hand op at... Nee, verder niets... Ow, een paard die dacht dat mijn haar hooi was. :laughing:

9. ziralioness

ziralioness Dierenfanaat

Lid geworden:
    17 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Yep... ik heb een barst in mijn voortand omdat Rhodi ertegenaan stootte met zijn eigen grote hoektand... Rhodi heeft me eens in een speelse bui als pup in de knieholte gebeten waardoor ik 2 dagen amper kon lopen en een dikke bloedblaar had... ontelbare blauwe plekken door zijn wilde gedoe... ben een ook eens door hem en zijn labradorvriendje ondersteboven gegooid... en heb eens ingegrepen in een gevecht (gestart door de andere hond) waarbij ik door beide gebeten ben....

10. Mama Nanss

Lid geworden:
    30 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Yeps hier ook vroeger dan....

Ik was denk een jaar of 16 en we gingen altijd moutingbikeën in het bos (Rex onze oude hond liep altijd los)
    We wonen toen 5 min van het bos van en moesten 1 weg oversteken (een hele rustige weg want het was een doodlopende.
    Rex moest daar wel altijd gaan zitten op de stoeprand en pas met commando mocht hij verder.

Ik was die dag met mijn vader gaan fietsen en we waren op de terugweg.
    Moe en voldaan fietste we naar huis.
    Bij de weg ging Rex dus gewoon netjuhs zitten en ik fietste door,ons pap gaf hem commando en hij rende door en ging net voor mijn wiel voorlangs.
    Ik zag het te laat en viel.
    Stuur in mijn maag maar eigenlijk verder geen last van gehad.

Daarna wel voort na Rex overgestoken hoor :-)

Aghh ja hoort er toch bij he

11. SANEX

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Meerderen, kan er een boek over schrijven, maar de meest recente heb ik deze week wel gehad. Heb deze week echt een algemene Kneusjes-week

Vorige week zaterdag werd ik geramd tegen mn scheenbeen door een ram die ik verzorgen moest voor mensen die op vakantie waren. Ik zou hem verplaatsen, ik was gewaarschuwd dat hij rammen kon, hij begon te dreigen, ik probeerde nog een "uh je denkt erom" maar hij was sneller. Ik kreupel, scheenbeen dik en in alle kleuren van de regenboog.
    Vervolgens zou ik al kreupel de paarden van diezelfde mensen buiten zetten. Paard 1 en 2 gingen goed, paard 3 was vol enthousiast, ik een beetje kreupel dus wat langzamer, paard stuitert vrolijk door, zet dr hoef op mn teen, draait nog even lekker en schiet vervolgens de bak in... Dus teen in dezelfde kleuren als scheenbeen, zelfde been ook nog.

Hele week pijn aan dat been gehad, liep laatste dagen weer wat beter, vandaag eindelijk de pijn over, wel nog steeds mooie kleurtjes maar geen auwie meer.
    Ga ik vanmiddag met mn honden uit samen met Rhodi en Diana ( Ziralioness )
    Hondjes vrolijk, mijn hondjes rennen voor Rhodi uit, Rhodi erachter aan, Rhodi's touw onder mijn voetjes door, ik met een mooie boog op de grond gelanceerd!
    En ja hoor, ik nu dus weer kreupel. Ik klapte op mn been, die draaide weg, maar mn knieschijf niet. Nu heb ik heel erg pijn in de banden in mn knie-oksel ( hoe noem je dat, aan de andere kant van je knie ) en kan mn been niet meer buigen. Vanmiddag ging het wel, maar nu niet meer.

En dat in 1 week tijd, 3 keer aan hetzelfde been.

Mn mams maakte niet leuke grapjes. Ik vertelde hoe de val ging : "Mn been draaide verder maar mn knieschijf bleef liggen"

Mams "oh, nou dan moet je die nog even van het veld halen, misschien doet het dan geen pijn meer"

ha...ha...ha...

Vervolgens zei ik dat mn knie steeds op slot schoot nu
    mams: "Nou dan zal de sleutel vast ook nog op het veld liggen, naast je knieschijf misschien ? "

Ha...ha....ha

En bedankt mams :grinning:

12. Shirley2danmaar

Lid geworden:
    30 dec 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Fijn he, die lollige mensen :wink: Ik heb vrienden die dat de hele dag door doen over alles wat je verkeerd doet, heel vermoeiend.

En ik heb ook al zat domme ongelukjes meegemaakt, vooral met paarden trouwens. De laatste en één van de pijnlijkste die ik me kan bedenken was vorig jaar. Ik reed op Koen en hij gooide zijn hoofd omhoog terwijl ik juist voorover ging zitten, KLABATS, Shirley zag sterretjes. Ben overigens gewoon op Koen blijven zitten terwijl ik echt op het randje van knock-out zat volgens mij. Ik heb lekker zitten draaien daar op t paard. Ik had meteen het idee dat alles bont en blauw was, maar de eigenaresse maar roepen dat ze niks kon zien (hoezo brilletje nodig). Toen ik een half uur later van Koen afstapte en in de spiegel keek waren mijn oog, wang en lip dik en blauw. Ik val er volgende keer toch liever weer gewoon van af, stuk minder link :wink:

13. Amigo_dobermann

Lid geworden:
    12 jul 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou op dat moment wel ja, toen het ook gebeurde zei ik
    amigo mama moet even wat doen jongen, en toen ben ik naar de keuken gelopen en daar heb alle jezus gezongen (in mezelf he) een hond mag niet de dupe worden van iets wat ie zelf niet weet.

Auw, een beet in je neus is ook al zo gevoelig, gelukkig dat je maar een hechting hoefde, maar deed dat geen pijn?

14. Amigo_dobermann

Lid geworden:
    12 jul 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Hihi dit doet mij erg aan mezelf denken als ik door de huiskamer met amigo ren, maar met hem ben iknog nooit gevallen,pffft.

Hoe kwam het bij jou dat je per ongeluk een knauw had opgelopen?

15. Laura

Laura Dierenkenner

Lid geworden:
    24 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Keertje toen had ik de kat van mijn ouders vast maar ze raakte in paniek ofzo. Ik weet niet precies wat er was maar haar nagel van haar achterpoot ging in mijn buik en ik voelde hem er zo in draaien :confused: Er zit een litteken nu. Is al 6 jaar geleden ofzo.

16. Amigo_dobermann

Lid geworden:
    12 jul 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Oh jee zoiets heb ik ook met amigo meegemaakt dat ie z'n puppie tanden had, maar daar hoefte ik niet voor gehecht te worden, en echt mijn neus en gezicht zag er uit, mensen maar zeggen heb jij een kat in huis, ik nee hoor hihi.

Ik zelf ben ik wil niet zielig doen wel aan de ene kant blij dat amigo mij naar de ehbo heeft gestuurd, want omdat ik zo wazig zag met mijn oog, moest er een oogarts aan pas komen, en deze constateerde dat ik voor 40 procent al staar door een vroegere trauma in mijn oog had, nu moet ik elke jaar naar de oogarts toe en als de staar erger word dan operen ze me oog.

Dus infeite moet ik amigo dankbaar zijn want nu weet ik dat ik staar heb, ook stom terwijl ik 30 ben.

Maar goed, auw lijkt me ook pijnlijk zo'n kattennagel in je vel, en de kleuren oh ja die kunnen mooi zijn ehum.

17. Amigo_dobermann

Lid geworden:
    12 jul 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Oh ja dan willen die slangen wel die zien jou handen als muizen (i.v.b reuk), maar een domme vraag, zijn slangen nou echt giftig als ze bijten? Of ligt het aan de soort.

18. Amigo_dobermann

Lid geworden:
    12 jul 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Auw, je zal nu wel spierpijn hebben, denk ik?

19. Amigo_dobermann

Lid geworden:
    12 jul 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ohhh de stinkerd, maar bijt ie dan ie in jou haar of likt ie eraan, want dat doet amigo ook maar vanwege de gel's die sommige in hun haar hebben.

20. Amigo_dobermann

Lid geworden:
    12 jul 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Auw, nee dat heb ik niet meegemaakt, wel dat ik vaak een tand weer door mijn eigen schuld door m'n lip heb, heerlijk maar niet heus.

Laden...
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina