Hebben jullie wel eens meetings?

Discussie in 'Chit Chat Archief' gestart door Ezri, 30 jan 2007.

1. Ezri

Lid geworden:
    8 dec 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb even gezocht in dit forum op "meeting" maar ik kon er bar weinig over vinden.

Anyways... op de meeste fora (en ook op IRC) waar ik zit worden regelmatig "meetings" gehouden, waarbij de forumbezoekers elkaar eens in het echt zien. Deze zijn zeer gezellig en zeer populair. Ik vroeg me af of jullie dat ook wel eens deden, en of het een idee zou zijn bijvoorbeeld met alle honden een keer een grote wandeling te organiseren ofzoiets.
    Ik weet dat ik pas net lid ben en weinig recht van spreken heb :blush:, maar goed. Vroeg het me gewoon af, want ik heb wel eens met 100 andere baasjes gewandeld (toen ik nog bij een hondenschool zat met Barney) en dat is echt gaaaaf. :wink:

Overigens wil ik op 3 juni (ja, is nog ver weg :wink:) met mijn natuurwebsite een meeting organiseren en natuurlijk is iedereen hier die het leuk vindt mee te gaan ook van harte welkom, meer info *spam*

2. nelly_555

nelly_555 Dierenfanaat

Lid geworden:
    5 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Het lijkt mij zeker leuk om meetings te organiseren, bijvoorbeeld op evenementen of beurzen waar meerdere forummers naartoe gaan.

3. Laura

Laura Dierenkenner

Lid geworden:
    24 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Je link is spam. Lees nogmaals de regels door.

4. Juut13

Lid geworden:
    10 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik was net van plan om dit ook een keer te posten hier! :smiley: Je bent me voor! :wink: Het lijkt me echt vet als er een meeting komt, kan ik iedereen een keertje 'live' zien! Heb zelf nog nooit zoiets gedaan, maarjah! :wink:

5. Ezri

Lid geworden:
    8 dec 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou jaaaa. Sorry maar ik zag dat echt niet als spam hoor. :confused: Als je iets organiseert en daar naar verwijst is dat toch geen reclame? :eyes: Sorry dan iig. :blush:

lol, sorry dat ik je voor was! :wink: :blush: Maar idd, het is echt heel leuk! Vroeger had ik vaak meetings met een IRC chatkanaal en ik ben ook wel eens naar forummeetings geweest. Altijd supercool de gezichten achter de nicks eindelijk eens te zien. :smiley: En bij het dierenforum is het denk ik al helemaaaaal cool omdat iedereen dan zijn hond (als ie die heeft) zou kunnen meenemen als we iets organiseren als een wandeling en daarna een wat drinken ofzo.

Wat bijvoorbeeld heel leuk zou zijn is met zijn allen naar Bloemendaal Parnassia te gaan met de honden. Honden mogen daar op het strand, en er is ook een hele leuke eettent waar honden welkom zijn. Bijvoorbeeld in de lente ofzo, met een beetje geluk kunnen we dan zelfs buiten zitten. :wink:

6. isiolo

isiolo Dierenfanaat

Lid geworden:
    21 mrt 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Gezien de leden, kunnen we misschien wel Ahoy afhuren.
    Kosten zijn natuurlijk voor de modjes en admins.

7. N-Joy

N-Joy Dierenfanaat

Lid geworden:
    5 nov 2005
    Leuk Bevonden:
    0

:laughing: :laughing:

8. Fabsje

Fabsje Dierenfanaat

Lid geworden:
    12 dec 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat vind ik een super idee! :ok: :grinning:

9. Juut13

Lid geworden:
    10 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou, ik niet :grinning:. Hahaha!
    @Ezri, geeft niks hoor. Mag ik vragen waar Bloemendaal Parnassia ligt, topo is niet mijn beste ding :stuck_out_tongue_winking_eye:?

10. Trice

Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    hmm... Aaardig is dat!

Misschien dat een paar serieuze mensen een kleine meeting willen/kunnen organiseren als er echt baat bij is?

11. Ezri

Lid geworden:
    8 dec 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, tuurlijk, logische vraag! Uhm, Bloemendaal aan Zee, vlakbij Haarlem, heeft een strand (het noordstrand) dat Parnassia heet: Kaartje op google en dan kan je uitzoomen om te zien waar het precies is.

Tis maar een voorstel hoor, maar wel lachen als je een keer een meeting organiseert met honden. :wink:

12. Sannuhw

Lid geworden:
    26 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Parnassia is in den haag een gekkenhuis ofzo :grinning:

13. Ezri

Lid geworden:
    8 dec 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    lol :smiley:

Over de Ahoy afhuren: mijn ervaring is dat niet het HELE forum op een meeting af komt. Meestal wel de kern van mensen die veel posten op de diverse subfora. Maar je weet maar nooit hoeveel mensen er komen, daarom zou bijvoorbeeld een locatie als het strand (waarbij een groot restaurant is met voor iedereen wel plaats) wel erg handig zijn denk ik voor de eerste keer.

Wat wij altijd doen:

- Een echt meetingtopic openen met een concreet plan en een poll om mensen te laten stemmen over de datum;
    - Datum met de meeste stemmen wordt gekozen, concrete tijd en plaats worden genoemd en aanmelding begint;
    - De topicstarter update zijn/haar eerste post telkens met de laatste informatie waar/wanneer/wie er mee gaan, zodat iedereen die het topic bekijkt niet alle pagina's hoeft door te lezen om te zien wat de bedoeling is;
    - Er wordt een lijst in het topic gemaakt met wie er denkt te komen iedereen die mee wil meldt dat in een reply waarbij hij weer de lijst neerzet en zijn naam eronder zet, zo vult de lijst telkens aan. Zo ziet iedereen een beetje wie er verder gaan en dat helpt de twijfelaars vaak over de streep te trekken. :wink:

Zoiets. :smiley:

14. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    Beetje overdreven hé! Het is geen gekkenhuis.

Maar goed, ik heb een jaar geleden ofzo eens geprobeerd een meeting te organiseren, een wandeling dan. Mar dat liep idd niet echt, zoals al eerder werd aangegeven. Is een beetje doodgebloed toen.
    Maar ik zou het wel leuk vinden.

15. Basch

Lid geworden:
    9 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je iets als blijdorp roept zal je wel wat meer mensen bij elkaar kunnen krijgen.
    Maar met de meeste diergerichte forums is de opkomst zeer klein. No offence maar dat komt vooral door de gemiddeld erg lage leeftijd.

Op ons longboardforum heeft eigenlijk iedereen OF een OV of de mogenlijkheid om met de auto te komen. En dan nog is er meestal maar een harde kern van een man of 10/15 op een meeting. We hebben daarintegen ook maar 40 a 50 aktieve leden.

16. Ezri

Lid geworden:
    8 dec 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Tsja, Blijdorp kan ook, maar dat kan je ook met je vrienden doen lijkt mij. :wink: Mij leek het juist wel bijzonder dan ook meteen iets met de dieren zelf te doen, maar ja dat is mijn mening. :smiley:

Raar hoor dat meetings hier nog nooit gelukt zijn! Misschien idd om de redenen die Basch aangeeft... maar zou het ook kunnen dat het te kort van te voren gepland was of dat het niet duidelijk was wat men precies ging doen en wie er precies mee wilden gaan?
    Wat ik altijd merk bij meetings plannen is dat je het ruim van te voren moet doen en ook iedereen moet proberen aan te sporen te posten als ie erover denkt te komen. Vaak trekt de een de ander wel mee dan. Want als je zeg maar ziet dat "de kern van het forum" (actieve posters) gaan, dan wil je ook wel gaan als je een van die actieve posters bent, of juist omdat je benieuwd bent naar die mensen die je zo vaak ziet posten in het echt. :wink: Als er een paar schapen over de dam zijn (bijv alle moderators) dan volgt opeens wel een hele kudde. De trick is eerst die paar actief te maken, I guess...

17. kellyD

kellyD Dierenkenner

Lid geworden:
    25 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik ben nu 4 keer naar een meeting geweest, elke keer van eenzelfde forum waar mensen komen om over kinderen te kletsen.
    De laatste meeting is bij mij gehouden en dat was echt enorm leuk, nu waren er maar een stuk of 20 mensen met kinderen dus dat is niet zo veel.
    Voor heel veel mensen lijkt mij een stuk moeilijker te organiseren.

18. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    Het is idd moeilijk te organiseren voor een groot forum. Ik heb ook wel al vaker meetings gehad van een ander forum maar dat is maar klein. Dan kun je ook met mensen rekening houden enzo. En idd wat Basch al zegt: daar heeft bijna iedereen OV, is dus student en dus kun je door de weeks afspreken.
    Want ik ben wel eerlijk erin: als de meeting aan de andere kant vanhet land is in het weekend, dan kan ik mss niet komen. Omdat 35 euro voor de trein dan toch wel heel erg veel is. Daar ligt het gewoon helemaal aan. En bij zo een groot forum is het moeilijk om iedereen tevreden te stellen.
    Maar mocht ik geld hebben, dan kom ik zeker.

19. Darkwolf

Lid geworden:
    23 okt 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik merk dat het op veel fora het er niet van komt.
    Op mijn eigen forum is het er een keertje van gekomen, en dat was wel leuk.
    Foto's ervan op het forum geplaatst enzovoorts.
    Maar het jaar daarna was het helemaal niks meer.
    Een meeting plan je niet zomaar.
    Vaak gaat dat gepaard met een hechte sfeer van een groep mensen die elkaar wat beter kennen (via het forum of anderzijds).
    Het ligt ook maar net aan het type mensen per fora.

Als ik het mij goed herinner, had iemand hier eerder een topic geplaatst met het idee en de meeste mensen die reageerde vertelde letterlijk dat ze er geen behoefte aan hadden hier of het eng vonden of wat dan ook.
    Weet nog wel dat de topic starter uit ellende van die antwoorden het topic maar heeft laten sluiten als in "ok, ik weet genoeg! laat maar!"

Grappig om te zien dat er (wederom) nog een poging word gewaagd, en ik nu dus hele andere reacties lees.
    Het lijkt mij opzich wel leuk, maar zoals ik al zei: je moet er wel een beetje bij horen denk ik.
    Ook al zit ik hier een tijdje, ik zou niet weten met wie ik hier op zou moeten trekken of mee zou moeten spreken als ik mee zou gaan.
    (Als mensen dat uberhaupt zouden willen hier.)

Laden...

Deel Deze Pagina