Graven..

Discussie in 'Knaagdieren en konijnen' gestart door Cole, 22 mrt 2008.

1. Cole

Lid geworden:
    11 feb 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ff een vraagje:

Mijn ram graaft sinds een week al t stro en zaagsel naar 1 kant, heeft dit een reden waarom ze dit doen? Ik weet dat konijnen ervan houden om te graven, maar normaal doet ie dit ook niet.
    Alleen een maand of 2 geleden had ie ook een periode dat ie dit deed..
    anderhalve week ofzo. Na anderhalve week at ie opeens niet meer. Dus gelijk naar de dierenarts, bleek dat ie haken aan ze kiesjes had.

Wij dachten dat ie daarom zo aan t graven was geslagen omdat ie gewoon last van die kiezen had.
    Maar nu doet ie t dus weer :confused: Soms een dag niet, en dan ineens weer wel. Is nu ook alweer bijna een week.
    Zou hij weer last van ze kiezen kunnen hebben of was dit gewoon toeval toen?
    Hij eet verder gewoon goed, net als anders. En eet ook genoeg hooi de hele dag door.

Alvast bedankt!!

2. Trice

Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Kismo was hier ineens ook erg baldadig hier, bijten en graven in alles wat hij zag. Later bleek dat hij ook last had van haken op de kiezen. Nu blijft hij het ook doen en ik denk dat het bij hem ook wat gewenning is.

Ik weet niet of dat ook voor jouw konijn geldt, maar als je het niet vertrouwd kun je er altijd een DA naar laten kijken.

3. nathalietjuh

Lid geworden:
    9 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    3
    Whitespot doet het ook. Maar dat doet ze al haar hele leven! Volgens mij ligt ze gewoon liever op het kale hok, dan op zaagsel!

4. Cole

Lid geworden:
    11 feb 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik hou t ook in de gaten, maar hij is verder hetzelfde als anders en bijt nergens is.
    Volgens mij vind ie t ook gewoon leuk.
    Het is niet dat ie dan op die kale plek gaat liggen. Dat doet ie altijd lekker op ze huisje :smile:

Nou bedankt ieder geval!

5. Trice

Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Re:

Tja, het is ook wel natuurlijk gedrag voor een konijn. Misschien kun je een bak neerzetten met papiersnippers of zelfs zand?

6. Cole

Lid geworden:
    11 feb 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    het is al weer over :smiley:

Laden...

Deel Deze Pagina