Graven?

Discussie in 'Knaagdieren en konijnen' gestart door Kareltje, 2 apr 2005.

1. Kareltje

Lid geworden:
    28 jun 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ons konijn krijgt deze zomer voor het eerst een buitenhok met ren zodat hij wat meer ruimte heeft.
    Moet de bodem van de ren dicht zijn met gaas bijvoorbeeld of kan hij zo op het gras?
    Hoe hebben jullie dat en geen last van ontsnappingspogingen of tunnels graven? :see_no_evil:

2. Sofie

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey!

Ik zou toch gaas onder de bodem leggen hoor!
    Konijnen kunnen zonder je het weet ineens een grote tunnel graven! Je kan het gras met eens chup er mooit uitgraven zodat je dit nadien weer terug kan leggen!

Sofie.

3. ~ellie~

~ellie~ Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou ook zeker gaas aan de onderkant doen. Je nijn kan soms dagen lang niet graven waardoor er niks aan de hand lijkt en gas op de bodem dus ook niet nodig lijkt, en de volgende dag graaft-ie toch ineens een tunnel onder zijn ren door (zelf gehad bij mijn eerste nijn, gelukkig hebben we 'm nog kunnen vangen in de tuin). Als je zorgt dat er aan de onderkant ook gaas zit kan je nijn nergens naartoe.

4. Hangoor

Lid geworden:
    12 jan 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Jazeker gaas eronder!!! Ze kunnen in 5 minuten weg zijn! Zorg ook dat het van bovenaf dicht is, want klimmen ze er niet uit, dan kunnen er nog altijd roofvagels of katten op bezoek komen...

5. Floor

Lid geworden:
    1 jun 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een gewone ren zonder gaas aan de onderkant. En mijn vorige konijn graafde ook vaak als ie wat langer in de ren zat. Ik zag het int begin en toen zette ik 'm weer in z'n hok (ik dacht: hij is het vast zat) Maar 1 keer zat ik binnen en lette ik helemaal niet op 'm. Dus ik ging na een tijdje ff kijken buiten, zat ie niet in z'n ren en er zat een heel gat van binnen tot buiten de ren. Haha zat ie daar heel stiekem in een hoekje van de tuin!
    Maar het konijn wat ik nu heb graaft nooit. Hij zit op dit moment ook in de ren heerlijk stil te zitten :smiley:

6. Floor

Lid geworden:
    1 jun 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar dat was geen antwoord op je vraag haha.. ik zou eerst even aankijken wat je konijn doet. Sommige graven hele kuilen, maar andere (zoals de mijne ook) doen helemaal niks.
    Dus zou het even aankijken, dan kun je later altijd nog gaas eronder doen.

7. Kleine Rat

Lid geworden:
    1 feb 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan je daar geen antwoord op geven, onze konijnen lopen gewoon los in de tuin, ze kunnen nergens heen en zullen dat toch ook niet doen, dus voor ons hoeft zo'n buitenren niet :wink:

Laden...

Deel Deze Pagina