[gerbil]rotterdam, nutmeg, 2 jaar, v

Discussie in 'Baasje Gezocht' gestart door Lily&River, 1 jul 2022.

1. Lily&River

Lily&River Nieuw Lid

Lid geworden:
    1 jul 2022
    Leuk Bevonden:
    0
    Eén van mijn gerbils is pas overleden waardoor de andere gerbil alleen is komen te zitten.
    De afgelopen jaren heb ik steeds als dit gebeurde (ik had meerdere gerbilkoppels tegelijkertijd) een nieuwe gerbilpup gekocht en deze aan de al volwassen gerbil gekoppeld.
    De laatste tijd zijn er echter wat dingen verandert in mijn levensomstandigheden waardoor ik heb besloten te stoppen met deze leuke diertjes.

Ik zoek nu dus een nieuw thuis voor mijn laatste overgebleven gerbil. Het is een vrouwtje met een wildkleur. Ze heet Nutmeg en is ongeveer 2 jaar oud. Ze is klein gebouwd en heeft veel energie.

Ik zoek iemand die ook een gerbil alleen heeft zitten zodat de 2 gerbils gekoppeld kunnen worden. Of anders iemand die bereid is om een gerbilpup erbij te kopen.
    Ik wil eventueel het eerste deel van de koppeling zelf doen wanneer iemand hier minder ervaring mee heeft dan ik. Maar belangrijk is dat je wel genoeg ervaring met gerbilgedrag hebt omdat een gevormd koppeltje vooral in het eerste jaar veel aandacht vergt t.o.v. twee uit hetzelfde nest.

Verder is het natuurlijk belangrijk dat er goed voor haar gezorgd gaat worden. Voor mij houdt dit onder andere in: goede voeding, ruim hok (in dit geval moet dit vanwege de koppeling langzaam uitgebreid worden), voldoende bodembedekking en speeltjes in het hok, een zandbakje, geld voor een dierenarts wanneer nodig.

Ik heb een groot gerbilarium staan, die overgenomen kan worden. (Helaas zitten er meerdere scheuren in de zijkant van het hok, dit is een poos terug gebeurd tijdens het vervoeren van het hok. Er staat nu een houten afscheiding voor.)
    Verder heb ik een glazen pot die als zandbak dient, water en voerbakjes, allerlei wilgenbruggen en ladders en ook een hoop voer en snacks en zand wat allemaal overgenomen kan worden. Als je zelf al genoeg hebt staan, hoeft dit niet natuurlijk.

Mijn gerbils kregen altijd een natuurlijke graan/zaden mix met aanvullend verse groenten, noten en gedroogde insecten. Als jouw gerbil brokken krijgt, zou Nutmeg hier waarschijnlijk aan moeten wennen of je hebt de keus mijn voer over te nemen waardoor er een poosje een mix van beide gegeven kan worden.

Ik zou natuurlijk een bedrag kunnen vragen voor Nutmeg en alle spullen, maar het is voor mij veel belangrijker dat ik überhaupt een goed thuis voor haar vindt.
    Dus als jij een liefde hebt voor gerbils en die uitdaging wel aan wilt gaan dan hoor ik het graag.

Stel gerust verdere vragen!

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. Lily&River
    Reacties:
    1
    Weergaven:
    5.826

Deel Deze Pagina