Gekke vraag :-)

Discussie in 'Katten' gestart door EmilyTheStrange, 24 jan 2007.

1. EmilyTheStrange

Lid geworden:
    22 jan 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je een kat over zijn stuitje wrijft (of net naast het onderste stuk van zijn ruggegraat) gaat 'ie zichzelf wassen. Weet iemand hoe dat komt? Heeft het te maken met de stimulatie die de moeder geeft om ze te leren wassen?

2. Grietje

Lid geworden:
    28 dec 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    die van mij doen da ni... ik zou het ni weten sorry... mijn katten lopen gewoon weg als ik over hun stuitje wrijf.... als ik er naast wrijf duwen ze hun poep in de lucht, da vinden ze blijkbaar wel aangenaam...

Grietjes

3. EmilyTheStrange

Lid geworden:
    22 jan 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm vreemd, ik weet van minstens vijf katten dat ze het doen. Dat wassen dan. De mijne doet het direct als ik ga wrijven... zodra ik stop, stopt hij ook.

4. Nathjen

Lid geworden:
    21 jan 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit is wel raar, maar ik heb ook raar gedrag bij 1 van mijn katten.

Wanneer ik bij Pluis over zijn stuitje wrijf en langzaam met ronddraaiende bewegingen van zijn staart tot zijn hoofdje wrijf (dus tegendraads), begint hij spontaan te eten.

Waar dit vandaan komt weet ik ook niet.

5. zaza

Lid geworden:
    13 okt 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    2 van onze katten doen het ook, de andere 2 beginnen zich niet te wassen maar rekken hun achterpoten tot het uiterste.
    Waarom ze het doen weet ik niet direct.
    Wel is mij eens verteld dat dat voor katten een moeilijk plekje is om zelf te wassen (ze kunnen er wel aan maar dan met het nodige rek en strekwerk), net zoals bv onder de kin.
    Ook zou het te kunnen maken hebben met het formaat van de katten. De 3 die ik ken die het doen zijn idd aan de struise kant, onze 2 katten die het niet doen zijn toevallig kleine fijne katjes.

6. Erga

Lid geworden:
    11 apr 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Mijn 2 katten gaan zich bijna altijd wassen als ik ze gekuffeld heb, gelijk waar. Dat komt omdat ze zo vlug mogelijk het mensenluchje terug kwijt willen, en hun pels terug juist leggen.

7. kellyD

kellyD Dierenkenner

Lid geworden:
    25 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    Het stuitje/staartbeen is een erg gevoelige plek bij katten en het triggert ook verschillende reacties.
    Geen een kat is namnelijk hetzelfde.

Net als mensen vinden het sommige het fijn om op de rug gekriebeld te worden en anderen moeten er niks van hebben.

De ene kat gaat zijn eigen wassen, de ander raakt ontspannen, andere vinden het een overweldigend gevoel en lopen weg.
    Katten die niet geholpen zijn en krols zijn gaan vaak met hu staart trillen maar ook geholpen katten doen dat wel eens.

8. LenM

Lid geworden:
    21 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier zit een kern van waarheid in :wink:

9. mdehond

Lid geworden:
    27 jun 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Nooit geweten, ik ga het straks eens even proberen als ik weer thuis ben.

10. Chanou

Chanou Dierenkenner

Lid geworden:
    22 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het ook geprobeerd bij 1 van m'n katten, Shinji, maar die ging echt heel hard bijten :flushed:

11. EmilyTheStrange

Lid geworden:
    22 jan 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    :cry:

Dat is niet fijn.

12. Chanou

Chanou Dierenkenner

Lid geworden:
    22 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Hihi weten we dat we dat niet meer bij hem moeten doen :wink:
    Zal m'n andere katten ook nog eens testen.

13. -margriet-

Lid geworden:
    5 jun 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    een van onze katten is wat dat betreft een "SM-kat" hoe harder je op zijn onderrug "mept" hoe lekkerder hij het vindt... gaat er van kwijlen, staart omhoog, kopjes geven, kruipt zowat helemaal in je! :smile: :smiley:

Met aaien komt die reactie ook wel, maar veel minder heftig, en later :wink:

Heeft het iets met sexuele drang te maken ?? Voor vrouwtjes zou dat wel logisch zijn (stimulatie voor als de kater haar dekt)... maar voor mannetjes?

Mijn andere twee katers zijn overigens volkomen normaal hoor: de ene valt gewoon om, als je hem over zijn onderrug aait... de ander gaat zich inderdaad wassen :smiley:

14. mdehond

Lid geworden:
    27 jun 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Mika en Luna doen niets hoor, behalve knorren en hun staart in de lucht gooien. Volgens mij is dit bij onze katten hun G spot.

15. Dreutel

Lid geworden:
    31 jan 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is een stuitje? :blush:

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. kesh92
    Reacties:
    4
    Weergaven: