Gaan jullie wel eens naar een musical?

Discussie in 'Muziek' gestart door Solane, 26 nov 2008.

1. Solane

Lid geworden:
    12 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoals de titel al verraad vraag ik me af of jullie wel eens naar een Musical gaan?
    Waar ben je al eens geweest?
    Wat vond je er van?

Ik ben vorig jaar voor het eerst naar een musical geweest. Ik heb altijd gedacht dat is niks voor mij al dat gezing. Maar ik vond het prachtig. Ik ben bij Evita geweest. Het nadeel was wel dat ik niet helemaal het verhaal snapte :confused: maar de zang was prachtig. Vanavond ga ik naar Dirty dancing.

2. Chanou

Chanou Dierenkenner

Lid geworden:
    22 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben nog nooit bij een musical geweest, maar het lijkt me wel heel erg leuk om een keer mee te maken.
    Nu houden de prijzen me eigenlijk tegen. De kaartjes zijn zo duur helaas..

Dirty Dancing lijkt me ook superleuk! Veel plezier vanavond! Ben benieuwd wat je ervan vindt. M'n ouders zijn er in juli geweest en die vonden het geweldig.

3. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Heel veel plezier bij DD!

Voor mij is het alweer een tijdje geleden dat ik bij een musical ben geweest. De eerste was Cats in Londen: een aanrader mocht hij ooit weer draaien (was 1997). Later heb ik in NL ook Chicago en Saturday Night Fever gezein. Ook erg leuk, maar niet te vergelijken met die eerste keer :wink:

4. Solane

Lid geworden:
    12 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Chanou ja je hebt wel gelijk de prijzen zijn erg duur dat schikt mij ook een beetje af, maar het is eigenlijk het geld wel waard. Ze hebben natuurlijk veel kosten met decor en alles.

@ PLumeau Jeetje wat gaaf dat je naar London bent geweest dat maakt het natuurlijk helemaal af als je ergens anders bent mooie theater en overnachting. Waar ging Chicago over?

Dirty Dancing was echt zo mooi. Ik heb de film nog nooit gezien maar de musical was heel duidelijk. Mooi decor, leuke hoofdrol spelers, muziek en dans :ok:

5. Nouzie

Lid geworden:
    14 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Jaaaaaa :grinning: Ga te vaak naar musicals. Heb er totaal al 53 gezien :ok:
    Ben er verslaaafd aan :stuck_out_tongue_winking_eye:

DD heb ik helaas nog niet gezien :pensive: en gaat wss ook niet lukken nu ik erg krap bij kas zit.. :pensive:

6. Solane

Lid geworden:
    12 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    aaah jammer het is echt de moeite waard. Welke heb je zoal al gezien ben erg benieuwd

7. Nouzie

Lid geworden:
    14 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Van kleine producties zoals "alladin" tot alle bekenden zoals "Tarzan, 3musketiers, Aida, Lion king"

En nog een hele hoop meer :stuck_out_tongue_winking_eye: ga niet de hele lijst hier neer zetten :wink:

Wie vind jij een goede musical ster dan? Ik ben zelf helemaal gek op Pia Douwes en Bastiaan Ragas ( al heeft die maar 3 musicals gedaan :wink: ) ook Stanley Burleson vind ik geweldig :ok:

8. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik ben een aantal jaren geleden (volgens mij was dat in 2000 ofzo) 2x naar Elisabeth (in het Fortis Circustheater) gegaan, oa met Pia Douwes en Stanley Burleson. Echt 2 geweldige musical-sterren vind ik :ok:
    Ik vind musicals heel erg leuk en mooi. Helaas houdt het geld het voor mij voor een groot deel een beetje tegen op het moment. Plus daarbij vind ik balletvoorstellingen van het Nationale Ballet ook schitterend om te zien dus soms moet je keuzes maken :wink:

Ik zou echter wel nog heeeeeeel erg graag eens The Phantom of the Opera willen zien. Toen de musical in Nederland speelde, was ike cht helemaaaaaal gek van de muziek. Had meteen het cassette-bandje gekocht (jaja, het is al een hele tijd geleden). Ik was echt veeeeeeeeel te jong om alleen naar SCheveningen te gaan en geen volwassene in mn omgeving wilde naar die musical. Maar ik zou hem toch graag nog eens willen zien.

9. isiolo

isiolo Dierenfanaat

Lid geworden:
    21 mrt 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben 3x geweest...

Mooiste is de Lion King :smiley:

10. Sam89

Lid geworden:
    9 dec 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja,ik ga vaak naar musicals! :grinning: Afgelopen zondag nog naar Dirty Dancing geweest :dancer: in 2005 m'n eerste musical gezien in 2006 pas weer en sindsdien wel vaak naar het theater! :ok:

m'n lijstje. :ok:

Musicals.
    Cats.
    Chess.
    Ciske de Rat, de musical.
    Dirty Dancing.
    Fabeltjeskrant.
    Fame.
    Hello Dolly.
    Jesus Christ Superstar.
    Kuifje de Zonnetempel.
    Les Misérables.
    Tarzan.
    The Wiz.
    Verplichte Figuren.

Diverse theater.
    Musical Award Gala 2006.
    Musicals in Ahoy 2006.
    Musicalfans Duimen Gala 2007.
    Danny de Munk live in Ahoy 2007.
    Mariska van Kolck - Top of the World.

11. Solane

Lid geworden:
    12 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Zozo de meeste hebben toch een flinke lijst :ok:

Kiezen jullie dan gauw voor een eerste rangs ticket of liever een ander rang???

12. Shiver911

Shiver911 Dierenkenner

Lid geworden:
    22 dec 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    In Nieuw Zeeland hebben ze The Phantom of the Opera weer in de theaters. Wilde er heen gaan, maar had er geen tijd meer voor :pensive:
    Verder heb ik geloof ik nooit een live musical gezien

13. Nouzie

Lid geworden:
    14 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Re:

Ik ga altijd voor een 1e rang ticket :stuck_out_tongue_winking_eye: Tja als je dan toch zoveel geld uitgeeft maakt die 5euro meer toch niet uit denk ik dan :wink:

Heb alleen Aida de 2e keer op de 2e rang gezien omdat de 1e uitverkocht was :wink:

14. Sheela-4ever

Sheela-4ever Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 jul 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Mijn vader en zus hebben een keer een musical gezien in Carré, die kaartjes hadden we gewonnen en ik ga morgen(dinsdag) met school naar Het zwanenmeer het bijlmermeer. Als ik dan niet ziek thuis zit tenminste.

15. Solane

Lid geworden:
    12 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    ok veel plezier alvast :smiley:

16. kekavo

kekavo Dierenliefhebber

Lid geworden:
    18 feb 2009
    Leuk Bevonden:
    9
    Ik vind musicals heel erg leuk, en ik zou er heel graag eens heen willen. Helaas komt er nooit iets van. Het is best duur en mijn vriend vind er niks aan.
    Maar als het goed is, ga ik deze keer met mijn moeder naar Josef.

Ik heb zelf ooit eens in een musical meegedaan, dat was geweldig. Natuurlijk is het niks vergeleken met de musicals die in de theaters spelen.
    Ik heb meegedaan aan de Jesus Chruist Superstar. Daarna is een klein groepje verder gegaan met musicals, ze hebben er nog 4 gedaan en ik heb ze allemaal gezien. Ze hebben ook Josef opgevoert, en iets soorgelijks over Moses.
    De andere 2 musicals die ze gedaan hebben heeft een vriendin van mij zelf geschreven met een paar vrienden, eentje over Adam en Eva en eentje over Sint Jeroen (plaatstelijke heilige). Ondanks dat ze nog nooit eerder zoiets geschreven hadden zag het er echt geweldig leuk uit.

17. polleke

polleke Dierenliefhebber

Lid geworden:
    1 feb 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    De enige musical die ik gezien heb is Buddy Holly in Londen.
    Ik zag er eerst tegenop want hou niet zo van musicals. Maar het was het leukste wat ik in tijden gezien had.

18. Shiver911

Shiver911 Dierenkenner

Lid geworden:
    22 dec 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Oh, nu bedenk ik mij plots dat ik ook een keer een musical in London heb gezien.
    Ik weet helaas niet meer hoe die heette, maar het was een musical met alle verhalen van Shakespeare. In vogelvlucht kwamen er dus tientallen verhalen voorbij binnen 2 uur en dat leverde na 2 uur flinke buikpijn van het lachen op. Het was dus niet een doorsnee musical, maar echt een muzikale komedie :laughing:

19. Annemarie

Annemarie Moderator
    Medewerker

Lid geworden:
    13 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Misaël en ik zijn niet echt van de musicals.. maar vorig jaar hebben we in New York op Broadway, The Lion King gezien. Dat was bijzonder mooi, zo spectaculair!!

In NL heb ik nog nooit een musical gezien, behalve die van m'n basisschool haha. Ben ook beetje bang dat dat alleen maar tegen zal vallen na de verwennerij op broadway.

Heb hier trouwens nog een voucher liggen voor gratis 2e kaartje Ciske de Rat. Wie interesse heeft mag ff pbtje sturen.

20. Sarii

Lid geworden:
    11 feb 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben van plan om naar Suske & Wiske : "De Circusbaron" te gaan. :laughing:

Deel Deze Pagina