Fictief dierenpark

Discussie in 'Vragen en Opmerkingen' gestart door BruijntjeLover, 2 mrt 2017.

1. BruijntjeLover

BruijntjeLover Nieuw Lid

Lid geworden:
    2 mrt 2017
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste mensen,

Voor school ben ik bezig met een fictief bedrijf. Ik wilde een Australische dierentuin/-park 'starten'. Met dus Australische dieren. Ik heb zelf in een Australische dierentuin gewerkt en ik gebruik hun als voorbeeld bedrijf. Ik ben er van bewust dat de wetten en vergunningen anders zijn. Maar in grote lijnen kan ik hun als voorbeeld nemen. Ik heb hier ook voor gekozen omdat ik enorme passie heb voor Australië en de dieren.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie van het idee vinden. Even voordat er nekharen overeind komen te staan. Het is een fictief (dus alleen op papier voor schoolproject) bedrijf en dus niet echt. Ik moet wel letten op vergunningen en wetten natuurlijk maar het is niet zo dat ik het bedrijf echt ga oprichten.
    Toch ben ik benieuwd naar jullie mening.

Het is een dierenpark die zich specifiek op Australische dieren focust. Een reis naar Australië is voor veel mensen een onwerkelijke droom. En op deze manier kunnen zij toch genieten van een klein stukje Australië in Nederland. Daarom is er voor gekozen om de meeste dieren vrij rond te laten lopen en/of vliegen. Het idee is een grote kas of iets wat het park goed omheind, zodat niks zomaar weg kan vliegen. In Australië gebeurde het regelmatig dat er gaten waren en wilde slangen in het park kwamen. Dus dit wil ik natuurlijk voor zijn tijdens het bouwen. Al verwacht ik in Nederland niet zo snel slangen (haha), maar wel vogels die eventueel kunnen ontsnappen.

Voorbeeld dieren: kangoeroes, wallaby's, opossums (nocturne), ara's, kaketoes, grasparkieten, valkparkieten en nog meer vogelsoorten. En misschien in de toekomst reptielen, maar daarvoor zouden er aparte verblijven voor moeten komen, waar mensen niet doorheen kunnen lopen.

Ik had ook een vraag, in mijn voorbeeld bedrijf hadden ze Vleerhonden (fruitbats) los daar waar de mensen liepen, overdag niet actief en 's avonds en 's nachts wel actief (dit zag je vooral tijdens avond- rondleidingen).
    Het net (gebouw) was heel hoog en ze hingen dan ook aan het dak vast met hun pootjes.
    Ik wilde weten of je in Nederland vleermuizen (niet specifiek vleerhonden maar wel de herbivoor vleermuizen) rond mag laten vliegen daar waar mensen komen ivm ziektes. De dieren zijn natuurlijk wel behandeld tegen ziektes voor zover dat kan. Maar ik vraag het me toch af.

Ik ben van plan om 2x per week een avond rondleiding te doen (tegen betaling, overdag zijn er gratis rondleidingen), vandaar de vleermuizen en opossums.

Het lijkt qua idee op Burgers' Zoo en dan het tropische gedeelte.

2. Dierenstuff

Dierenstuff Nieuw Lid

Lid geworden:
    14 jul 2022
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey wat een leuk idee! Als je op zoek bent naar informatie over Australische dieren kijk dan eens op Dierenstuff. Heb je vragen kun je mij altijd een berichtje sturen!

Deel Deze Pagina