ervaring met zymoral ?

Discussie in 'Honden' gestart door hartie, 12 jan 2006.

1. hartie

Lid geworden:
    8 jan 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    mijn duitse herder gebruikt al ruim 2 jaar zymoral omdat hij een ezym mist en daardoor zijn voedsel niet kan verteren wie heeft daar nog meer ervaring mee :back:

2. LenM

Lid geworden:
    21 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Naar mijn weten verder een heel onschuldig middel.
    Spuugde de hond veel voordat hij dit ging gebruiken?

3. hartie

Lid geworden:
    8 jan 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    ja en was enorm in de diarree hij is afgevallen alles wat hij at passeerde onverteerd de darm maar nu gaat het goed hij is nog af en toe in de dunne maar is weer op gewicht en speels alleen het poeder is zo enorm duur 38,00 per pot ik doe er zo 3 tot 4 weken mee ik geef nu 2 x daags wat door zijn maaltijd hij reageerd er nog steeds goed op

4. LenM

Lid geworden:
    21 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Houdt er maar rekening mee dat hij het zijn hele leven zal moeten blijven gebruiken en voor zover ik weet, is er geen goedkoper alternatief.

5. Aat

Aat

Lid geworden:
    6 aug 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Ik zie je bericht over Zymoral nu pas maar toch even een reactie. Mijn Yupp (4) was ook heel mager en woog 34 kilo. "Je mag hem wel eens beter voeren", zeiden de buren. Twee maanden lang gaf ik hem dubbele porties maar dat hielp niet. Het kwam er bijna onverwerkt weer uit. Bloedonderzoek wees uit dat hij Epi had -het bekende foutje in zijn alvleesklier dus. Hij krijgt nu twee maanden Zymoral en weegt inmiddels 37 kilo. Dat is een mooi gewicht dus ik ga de DA eens vragen hoe het verder moet. Ze zei dat soms de alvleesklier weer enzymen gaat produceren, dus misschien valt het nog mee. 't Is een duur spul, 29 euro voor 240 gram. In België zou het goedkoper zijn.

Yupp is nu weer levendig, maar heeft ook nog een probleem met zijn achterpoten. Daarvoor is hij al in theraphie geweest (ruim duizend euro kwijt) maar het is een voortschrijdende, zelden, en alleen bij Duitse Herders voorkomende kwaal. Je kunt het soms slecht treffen met je makker. Hoe is het resultaat van de Zymoral bij jou?

Aat.

6. hartie

Lid geworden:
    8 jan 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo aat

mijn herder is redelijk normaal zijn ontlasting ziet er uit als een drol maar zo gauw het de grond raakt vespreid de ontlasting zich als een dikke breiachtige toestand en stinken verder heb ik het idee dat het wel goed met hem gaat hij is leventig en bazig genoeg zijn gewicht schat ik rond de 40 kg het is wel even uitvinden hoeveel poeder moet hebben een vol schepje werkt weer afrechts het blijft natte vinger werk de laatste poeder heb ik bijna 2 maanden overgedaan voor het op was en ja het is verschrikkelijk duur waar het in moet zitten ik heb geen idee ik gebruik het nu bijna 2 jaar hij doet er goed op groetjes gerda

7. henkvr

Lid geworden:
    14 jun 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Zymoral is inderdaad een heel onschuldig middel. Het bevat enzymen om het voedsel te verteren. Die enzymen worden anders gemaakt door de alvleesklier (pancreas), maar bij sommige honden maakt de pancreas te weinig of helemaal niet.
    Hier staat een uitgebreid verhaal over deze aandoening met behandelingsadviezen.

8. Kaat

Lid geworden:
    31 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi allemaal,

Doordat onze dog is overleden heb ik een pot Zymoral van 240 gram over. De uiterste gebruiksdatum is januari 2009. Er zijn slechts een paar schepjes uit.
    De pot heeft 44 Euro gekost. Voor 25 Euro (exclusief verzendkosten) mag de pot overgenomen worden. Stuur even een mailtje als iemand interesse heeft naar: [email protected]

Groetjes, Karen

9. LenM

Lid geworden:
    21 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Graag in vraag & aanbod plaatsen!

10. Aat

Aat

Lid geworden:
    6 aug 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    >>De pot heeft 44 Euro gekost<<

Ik ben een tijdje niet op dit forum geweest maar wil toch even reageren op de prijs die je moest betalen voor 240 gram. Bij mijn dierenarts betaal ik voor dezelfde hoeveelheid € 29,98. Misschien een tip voor mensen die ook zoveel betalen !

Aat.

Laden...

Deel Deze Pagina