Erg ziek van rabies enting

Discussie in 'Honden' gestart door droopeke, 28 mrt 2014.

1. droopeke

droopeke Snuffelaar

Lid geworden:
    28 jul 2012
    Leuk Bevonden:
    2
    we weten nu eindelijk na twee en een half jaar waar ons hondje opeens zo ziek van is geworden,
    we zijn van de week naar een homeopatische arts geweest, en na alles besproken te hebben en alle klachten die hij heeft door genomen te hebben zei ze gelijk rabies enting,
    droop heeft die 16 mei 2011 gehad, hij was toen nog geen 5 maandjes oud, en heeft hem samen met 6 andere entingen gehad,
    en dat mag dus helemaal niet,
    vanaf toen begon hij steeds zieker te worden, bloed spugen, pootjes kapot, allergieen te ontwikkelen,
    oor pijn,
    onnodig blaffen, druk worden, overal tegen grommen, enzovoort,
    en als laatste had hij de cystine stenen, problemen met zijn blaas,
    en vorige week zei ik tegen me man, we moeten nu echt verder kijken, hij krijgt steeds meer, dit komt van ergens van,
    en idd de hoemopatische arts zei het dus gelijk,
    we hebben nu 3 korrels gehad, moet hij 3 dagen achter elkaar hebben,
    en dan kunnen de klachten even verergeren, maar mag niet langer dan een week duren,
    ze hoopt dat het met dit middel al een heel stuk minder wordt,
    maar ze zei er al bij, dat 1 middel niet genoeg was, omdat die enting al zo lang bezig is in dat lijfje,
    die enting blijft 8 jaar opspelen,
    8 jaar dat lijfje kapot maken,
    we zijn erg boos op de dierenarts die dit gedaan heeft,
    en we gaan van de week toch verhaal halen,
    maar we hopen dat deze arts droop kan helpen,
    en dat hij weer gezond wordt, en lekker in dat velletje zit,
    we hebben besloten om er een maandag pas mee te beginnen, omdat droop nu al last heeft van de pollen,
    en in het weekend wordt het nog heter, dus nog meer pollen,
    en als we dan die korrels erover heen doen, dan is de klap weer te hard,

hij mag nu dus absoluut geen 1 enting meer,
    dus wordt geen buitenlandse vakanties meer,
    maar gewoon in nederland,

2. hellen69

hellen69 Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    24 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    18
    Hoi Gerrie,

Hopelijk helpen de korreltjes van de Homeopatische arts.
    En knapt je hondje snel op.
    Sterkte ermee:wink:

droopeke vindt dit leuk.
  3. droopeke

droopeke Snuffelaar

Lid geworden:
    28 jul 2012
    Leuk Bevonden:
    2
    dat hopen wij ook, dat beessie heeft al zoveel mee gemaakt met dat kleine lijfje,

4. kekavo

kekavo Dierenliefhebber

Lid geworden:
    18 feb 2009
    Leuk Bevonden:
    9
    Arme Droopie. Sterkte met hem. ik hoop dat de homeopathische korreltjes helpen.

droopeke vindt dit leuk.
  5. droopeke

droopeke Snuffelaar

Lid geworden:
    28 jul 2012
    Leuk Bevonden:
    2
    vind het ook erg voor hem.en ik hoop ook dat hij nu op mag knappen.en dat hij dan weer lekker op het gras mag.en alles weer mag eten.dat gun ik dat beessie zo.het lijfje is nu dus 24 uur per dag aan het vechten tegen die enting.en dan al die andere dingen die hij daardoor krijgt.wonder dat hij al om 8 uur slaapt s'avonds.

6. roydavid westerhout

roydavid westerhout Snuffelaar
    Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    3
    Hallo Gerrie,

Ik zal toch eens kijken op internet, want de meeste spuiten zijn ook een aantal jaar geldig en hoeven dus ook niet ieder jaar. Rabies is volgens mijn een van die entingen die om de drie jaar pas hoeft. Als jou dieren heel die coktail zooi er ieder jaar in spuit dan snap ik wel dat je hondje ziek word.

Wij hebben een AB gehad, en die kreeg ook probelem met zijn huid. Die werd dof, vet en begon te stinken.
    Wij zijn op onderzoek uit gegaan en kwamen er dus zo achter dat dat aan de inentingen lag die hij netjes iedere keer van de dierarts kreeg.

Uiteindelijk zijn wij naar de dierenarts gegaan met het verhaal, die heeft ons gelijk gegeven, dat het iid niet ieder jaar nodig is om sommige entingen te halen. Sommige wel.

Ik hoop dat je hond al een beetje opknapt en dat het goed gaat komen.

P.s Probeer eens BARF (Bones and raw food) als dadelijk je hondje is opgeknapt.
    Goed voor de vacht, huid en gezondheid van het beesje. Dit kun je tuurlijk lekker afwisselen met een lekker en goede brok.

Gr,

Roy

droopeke vindt dit leuk.
  7. droopeke

droopeke Snuffelaar

Lid geworden:
    28 jul 2012
    Leuk Bevonden:
    2
    hij heeft alleen de puppy entingen gehad, meer niet, toen we merkte dat hij daar ziek van werd gelijk mee gestopt, en dat is maar goed ook, want anders was ons hondje er al niet meer geweest, me man is vanmorgen naar de vorige dierenarts geweest. maar die geloof er helemaal niks van, want de homeopatische dierenartsen zijn kwakzalvers. maar hij wilde wel zijn paspoort (even ) houden, mooi niet, daar trappen wij niet in.
    rauw vlees lust ons hondje niet, hebben we dagen geprobeerd, daarom nu gekookt vlees met groente en aardappel en vocht, en wij hebben hem nog nooit zo zien eten, de ontlasting ziet er erg goed uit, en energie voor twee,
    vanmorgen heeft hij de eerste korrel van de drie gehad, dus over 3 weken moeten we zeker al wat merken, al eerder hoor, maar over drie weken moet ik de arts weer bellen,

ps, brokken zijn niet zo goed, zitten veel calcium en zouten in, en dat mag ons beessie allemaal niet,

8. roydavid westerhout

Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    3
    Goed dat je optijd bent gestopt. Anders had het iid anders kunnen lopen.
    Ik heb even voor je opgezocht. Op deze site kun het een en ander vinden over entingen.
    Vaccinaties-inentingen | Verzorging honden | Honden
    Hier word ook aangegeven dat, dat je niet ieder jaar de entingen hoeft te halen.
    Mijn dierenarts die zei zelf ook op dat moment dat wij daar waren dat om de drie jaar al genoeg is.

Brokken zijn iid niet allemaal goed. Wij zijn toen overgestapt op carocroc. Dat is een geperste brok die goed word opgenomen in de maag. Deze brokken gaan niet drijven in de maag wat andere brokken wel doen.
    CaroCroc heeft een heel groot assortiment van brokken.

Jammer dat je hondje geen raw vlees lust.

Gr,
    Roy

droopeke vindt dit leuk.
  9. droopeke

droopeke Snuffelaar

Lid geworden:
    28 jul 2012
    Leuk Bevonden:
    2
    ik heb al veel gevonden over entingen, ook de bijwerkingen.
    en die kloppen precies met wat ons beessie heeft,
    als hij door de homeopatische behandeling goed opknapt, willen we er wel weer een brokje neerzetten, maar 1 waar weinig calcium, weinig cystine purine en zout in zit,
    maar hij heeft net snijboontjes op, met vlees en aardappel, en vocht, en had het bordje weer zo leeg,

hellen69 en roydavid westerhout vinden dit leuk.
  10. hellen69

hellen69 Moderator

Lid geworden:
    24 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    18
    Gelukkig is zijn eetlust weer terug :ok:
    Nu maar hopen dat hij snel verder opknapt.

droopeke en roydavid westerhout vinden dit leuk.
  11. roydavid westerhout

Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    3
    Gelukkig is idd zijn eetlust niet weg. Lekker verwennen en hopen dat hij/zij opknapt.

droopeke vindt dit leuk.
  12. droopeke

droopeke Snuffelaar

Lid geworden:
    28 jul 2012
    Leuk Bevonden:
    2
    zijn eetlust was na de spoedoperatie eind jan helemaal weg, hij wilde niks meer, we hebben wat met het bordje op schoot gezeten, want uit de hand wilde hij toen wel, en nu hoeven we hem niet eens meer te roepen, we zeggen droop eten, en dan is hij er al,
    we meten de waarde van de urine nog steeds, want zo kunnen we in de gaten houden of hij heen cystine stenen aanmaakt, maar ook dat gaat nu goed, nu de rest nog ,

13. Bo_Navajo

Bo_Navajo Moderator

Lid geworden:
    7 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    43
    Schrik ervan, dus dát is het geweest.
    Ik hoop dat Droop snel weer opknapt. Sterkte!

14. droopeke

droopeke Snuffelaar

Lid geworden:
    28 jul 2012
    Leuk Bevonden:
    2
    ja de homeopatische arts heeft overleg gehad met een homeopatische dierenarts, en aan de hand van wat wij vertelde en het inentingsboekje zijn ze wel tot die conclusie gekomen, hij heeft vanmorgen de laatste van de 3 korrels gehad, en die moeten nu dus gaan werken, ben erg benieuwd, en hoop dat hij weer op mag knappen,

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. verbrugghe Nadine
    Reacties:
    3
    Weergaven:
    11.023
  2. Fernande
    Reacties:
    3
    Weergaven:
    5.339