Dierentuin en circus

Discussie in 'Discussies' gestart door Annemarie, 7 okt 2003.

1. .....en puppies?!

.....en puppies?! Dierenfanaat

Lid geworden:
    19 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, al die moeite voor niks, hout hamsteren om ramen en deuren dicht te timmeren, op aanraden van UTS de radio en de tv aanzetten, gestresste stagiares troosten (al kan dat zeer genoeglijk zijn :grinning: ), ramen dichtplakken met powertape, die ongetwijfeld ook was uitverkocht, al die 1500 omwonenden en al die Seaquariumdieren evacueren, stoelen en tafels verwijderen, zandzakken voor de deur..........................

Maarrrrrrrrrrr....................het was wel een goede rampenoefening, al kan die tot consequentie hebben dat men de volgende keer denkt dat het weer loos alarm is.................... :smiley:

Ennûh................Mac Donalds??????!!!!!!!!!! :smiley:

2. Sofie

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Men houdt zich meer dan goed bezig met kweekprogramma's om diersoorten in stand te houden!!

Sofie.

3. Sofie

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Wie zegt dat het hier om foute genen gaat? Het zijn heus geen zieke dieren ofzo...
    Vaak zijn het zelf dieren uit het wild gevangen (door stropers en andere mensen die ze vangen om geld te verdienen en die ze dan betrapt hebben) of jonge dieren die zonder moeder zijn gevallen...
    Verder is er ook een uitwisseling tussen dierentuinen over de hele wereld dus dat is ook al geen probleem.

Sofie.

4. DeNatuur.NL

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    ehm... als er op de site staat 'we gingen naar mcdonalds'. Dan moet je dat vertalen in 'Niels en Willem (de andere 2 waarmee ik ben) gingen naar McD'. Af en toe ga ik wel mee naar binnen, maar dan ga ik daar niks kopen hoor. Ben niet gek hoor :smile:

5. DeNatuur.NL

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Er zouden geen kweekprogramma's nodig moeten zijn. Maar huizen/bedrijven gaan voor leefgebieden (denk aan korenwolf om een voorbeeld te nemen).

Daarnaast is het niet zo goed als ze dieren na een lange afwezigheid gaan terugzetten vind ik. Of in andere gebieden.

En die pandabeer.... die lijkt me wel verloren hoor.

6. DeNatuur.NL

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou het gaat om dieren in de gevangenschap die gebruikt word en al generaties in dierentuinen leven. Als het dieren zonder moeder zijn (door stroperij), dan is het al een stuk beter (qua genen) en kan men in wildparken zetten. Maar als men dierentuindieren gebruikt of andere dieren die al jaren in gevangenschap zijn en allerlei middelen zijn toegedient etc...dan worden de genen slecht.

7. Duister

Lid geworden:
    22 okt 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Even een vraag: hoe kunnen genen slecht worden van middelen die toegediend zijn?

8. .....en puppies?!

Lid geworden:
    19 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat lijkt me op zich niet moeilijk;

Als een dier op een zeker vlak verzwakt raakt door verkeerde medicijnen, kunnen de geslachtscellen één of meerdere fouten gaan vertonen in het DNA-materiaal en daardoor een zwak nageslacht produceren ook al komt hij/zij zelf uit een sterk nest.

9. kellyD

kellyD Dierenkenner

Lid geworden:
    25 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik kijk regelmatig monky busines en dat vind ik geweldig, het is een soort van apenzoo maar die mensen doen zo'n goed werk, en om hun werk te bekostigen is het ook open voor bezoekers.

Als je dan ziet dat er een chimp, die ontzettend angstig is voor mensen door mishandeling en er gewoonweg niet uitziet en ook niet terugkan in de natuur, helemaal ziet opbloeien samen met mensen en soortgenoten tot een zelfverzekerde chimp, dat is toch super !?!

En mensen zij heel vaak tegen het fokken in gevangenschap, wat mensen vergeten is dat die beesten niet beter weten en dat door onderzoek is aangetoond dat in gevangenschap geboren chimps zelfs slimmer zijn dan wilde chimps en dus ook duidelijk laten zien als ze gelukkig zijn.
    Onder de goede omstandigheden zijn ze ook gelukkig en daar moeten we aan werken, zorgen dat er alleen maar goede omstandigheden zijn.

10. DeNatuur.NL

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja idd zoiets.

Denk dat de mens ook een zeer zwak exemplaar is. Ook een vraag is of ik me wel zou moeten voortplanten. Ik ben theoretisch een zwak exemplaar.

Maar de mens is echt zwak. Ga maar eens de statistieken langs van de ziekten. En van de afgelopen eeuwen etc. Het neemt echt wel toe. Vooral kanker enzo. Vroeger amper wat van gehoord, maar het komt steeds dichterbij...

11. DeNatuur.NL

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij deden ze daar ook onderzoekjes toch? Met knopjes indrukken etc.? Maar wel alleen als ze zin hadden erin.

Was het een opvangcentrum?

Het is wel beter dan een gewone dierentuin.

Sorry, maar de reden 'ze weten niet beter' vind ik zeer storend. Het lijkt of je daarmee gevangenschap wilt goed praten. Deze reden kan je ook nog neergooien op de plekken waar enorm veel dierenleed is. Immers de dieren die een laboratorium worden gebruikt weten niet beter etc.

Ik vind het niet zo goed als ze in een soort opvang apen gaan laten voortplanten. Gevangenschap moet je niet houden. Gevangenen moeten wel opgevangen kunnen worden in een beter verblijf.

12. kellyD

kellyD Dierenkenner

Lid geworden:
    25 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    Blijf jij in die stoel met ijswater zitten als ze een geweer tegen je kop hebben staan?
    Dankzij het martelen doen ze de kunstjes, misschien niet in het circus waar jij bent geweest maar in veel andere wel.
    Ik heb trouwens nog nooit van Barnum & Baily gehoord. :wink:

13. Rik reptile

Lid geworden:
    30 jul 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok laten we zeggen dierentuinen ed is dierenmishandeling. Waar wou je naar toe met die dieren? euthanasie is dan de enigste oplossing want in een opvangcentrum horen ze dan ook niet.

Barnum en baileys is een van de grootste amerikaanse circussen.

14. .....en puppies?!

Lid geworden:
    19 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vrees inderdaad dat dat argument ook gebruikt zal worden in laboratoria, maar......................dieren in gevangenschap (bijvoorbeeld de eerder door mij genoemde gefokte Siberische tijgers in die Chinese fokkerij) die te gedomesticeerd zijn, zouden misschien niet meer in de vrije natuur kunnen wennen, al weet ik niet of ze dat al met die tijgers hebben uitgeprobeerd.

Als jij plotseling in de jungle verder zou moeten leven, zou je ook creperen, en onze samenleving is gewoon heel goed te vergelijken met een soort van dierentuin; we kunnen enkel op gratie van de medische wetenschap en onze technologie overleven, dus onze hele maatschappij is een vorm van gevangenschap.

Maar daarom hoeven we ons nog niet allemaal ongelukkig te voelen, zo is dat ook met (andere) dieren.

15. DeNatuur.NL

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Opvang lijkt me beter dan een dierentuin. Zeker als het een grote opvang is.

16. DeNatuur.NL

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Tuurlijk kunnen ze niet terug naar de vrije natuur, maar op zijn minst naar een groter verblijf en opvang plek. Beter dan de meeste dierentuinen en zeker beter dan circussen. Men zou de wilde dieren uit circussen misschien wel gewoon opvangen in dierentuinen. Dat is denk al een goede stap.

17. kellyD

kellyD Dierenkenner

Lid geworden:
    25 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    Denatuur, nu haal je 2 discussies door ekaar. :wink:

En puppie's reageerd op.

En in mijn verhaal waar jij dus op reageerde zitten de apen goed, ze hebben ontzettend veel ruimte.
    Alleen de zieke aapjes niet maar dat isvoor hun eigen bescherming, zodra ze beter zijn mogen ze in het grote verblijf.

Dus deze aapjes zitten beter in gevangenschap (grote ruimtes) dan in het wild waar ze langzaam dood gaan.

18. DeNatuur.NL

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had het doorgegeven aan iemand. Deze ging er heen.

http://vegafaqts.org/circus/Krone_olifanten.mov

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. isiolo
    Reacties:
    12
    Weergaven:
    925
  2. kilianjh
    Reacties:
    1
    Weergaven: