Dierentuin en circus

Discussie in 'Discussies' gestart door Annemarie, 7 okt 2003.

1. ziralioness

ziralioness Dierenfanaat

Lid geworden:
    17 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi!

Lees gerust de topics een beetje door, je zult me veel tegenkomen. Ik probeer ook vaak te helpen in de honden-sectie. :smile:

Ook ik heb wel eens pittige discussies met Alex. Probeer gewoon niet boos te worden en met argumenten te praten, dan krijg je beide de kans je verhaal te doen op een prettige manier. Zo kunnen mensen jullie stukjes lezen en zelf hun mening erop baseren. :smile:

Ik ben blij dat je het goed opvat, en ik ben blij dat je weer wat gekalmeerd bent. :smile:

2. DeNatuur.NL

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat betekent 'je moest varen zoals luc vandenbosse van gaia'? Ik heb een gevoel dat je doelt op de mishandeling van die persoon die je bedoeld. Ik heb gevoel dat je hier een dreigement naar mij toe uit.

Verder vind ik het raar dat je het steeds over dierenrechtenactivisten hebt die je zo 'haat', maar ten eerste noem je dierenbeschermers dierenrechtenactivisten, weet je niet eens wat dierenrechten inhoudt en nu zelfs ken je niet eens de voorman van gaia die je ook al zo 'erg' vind..

Is iets wat ik wel apart vind.

3. Annemarie

Annemarie Moderator
    Medewerker

Lid geworden:
    13 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    't Gaat weer lekker hier. Graag wat meer respect voor elkaar. Maak er een waardige discussie van, geen ordinaire scheldpartij. En ook dreigementen of het elkaar toewensen van enige vorm van letsel is hier niet welkom.

4. isiolo

isiolo Dierenfanaat

Lid geworden:
    21 mrt 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    :stuck_out_tongue_winking_eye:

Denk eerst na, of wacht ff met posten.
    Op emotie reageren schiet niet op.
    Kom met een lekker goed argument :ok:

5. Marcha

Marcha Dierenkenner

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou, dan zal ik zelf ook nog maar even reageren :grinning:

Iedereen heeft nu eenmaal recht op zijn mening, als Alex de problemen van mijn paard onder de noemer mishandeling/verwaarlozing wil plaatsen (wat ik uit voorgaande posts eigenlijk niet zo had begrepen maar goed) dan moet hij dat doen.

Persoonlijk vind ik dat natuurlijk erg overtrokken. Storen doe ik me er niet aan, ik denk dat er ergens namelijk ook wat ontwetendheid in het spel is :wink: Ik vind het zelf erg vervelend dat mijn paard dit gedrag vertoond maar helaas kun je er weinig aan doen. Aangezien er een fijn verslavend stofje wordt aangemaakt tijdens het zuigen (endorfine) zal mijn verslaafde paard er ook niet zomaar meer mee stoppen.

Ik verzorg mijn paard zeer behoorlijk en ik weet ook zeker dat zij een goed leven bij mij heeft. Dus nee, ik voel me niet aangesproken :wink:

6. ziralioness

ziralioness Dierenfanaat

Lid geworden:
    17 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    En zo denk ik dat de harmonie alweer voor een groot deel is teruggekeerd. :smile:

Enne Limburg; Nu doe je het toch geweldig hoor, met woorden discussieren!! :wink:

7. DeNatuur.NL

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Excuses aanvaard.

Dat mag je natuurlijk vinden. Verder is die grens jou grens natuurlijk.

Ik had het ook niet eens aan jou bedoeld. Maar even ter verduidelijking. Ik begrijp uit je bericht dat je wel dingen erkent (het stereotype gedrag) en dat is belangrijk. Ik kan ook wel opmaken dat je voor jezelf wel de zorgplicht hebt en dat je het dier wel een optimaal leven wilt geven. Dat is vooral belangrijk.

Een groot verschil met bijvoorbeeld het circus die het stereotype gedrag niet erkent, af doet als onzin en het gewoon 'dansen' noemt enzo.

Het zou al een hele stap zijn wanneer de circusbranche erkent dat stereotype gedrag voorkomt bij hun dieren en dat dit komt doordat ze geen optimaal leven hebben. Maar het is voor hun tactisch om dat natuurlijk niet te noemen.

8. lolgirl

lolgirl Dierenliefhebber

Lid geworden:
    21 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    Of heb ik het verkeerd gelezen?

9. DeNatuur.NL

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat lolgirl bedoeld dat je niet naar een circus moet gaan dan... maar ik denk dat theod niet naar monaco is gegaan, maar gewoon op de nederlandse televisie gekeken heeft vorige week.

10. lolgirl

lolgirl Dierenliefhebber

Lid geworden:
    21 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    Re:

Precies
    Klopt dat, theod?

11. appelsientje

Lid geworden:
    26 jul 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ga nooit naar circussen, misschien vroeger maar dan had ik daar nog geen besef van.

wat dierentuinen betreft je hebt 2 verschillende dierentuinen, je hebt er waar de dieren in grote weides staan zoals planckendael
    en je hebt er waar ze in kleine kooien zitten niets te doen dan eten en aagegaapt te worden door mensen, zoals de zoo van antwerpen.

12. kellyD

kellyD Dierenkenner

Lid geworden:
    25 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    equus asinus, ik snap dat het erg moelijk is voor jou om te begrijpen wat de regels zijn, 1000den anderen hebben er geen moeite mee maar toch, soms zijn er uitzonderingen.
    Maar het gaat hier over dierentuinen en circussen, niet over activisten, hopenlijk begrijp je dit verschil?
    Dat wil dus zeggen, wil je praten over of het nou wel of niet correct is om dieren met de hand groot te brengen in dierentuinen, dan zit je hier goed!
    Wil je praten over hoe idioot activisten zijn, dan zit je hier niet goed..

Nu mag je weer gaan klagen over hoe stom dit forum wel niet is, daarvoor kom je hier immers.

13. Tieske

Tieske Dierenliefhebber

Lid geworden:
    23 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het erg dat het niet opgevoed wordt met de hand. Ik bedoel: wat is er natuurlijk aan een dierentuin?

Als ze het echt zo "natuurlijk" willen houden, dat ze dan beelden van national uitzenden hé.

En het is erg jammer wat ze dan als reden aangeven: dat hij / zij dan niet geschikt is om mee te fokken.
    Hierdoor komt de ware aard van de dierentuinen naar boven: ze zitten niets in met de individuen (dieren) maar gewoon met fokprogramma en de centen die ze ervoor krijgen.

Diegene die nu nog zegt dat dierentuinen het goed voor hebben met de dieren (als individu) die mag me dan toch eens uitleggen waarom dit beertje dan niet gevoerd wordt :eyes:

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. isiolo
    Reacties:
    12
    Weergaven:
    901
  2. kilianjh
    Reacties:
    1
    Weergaven:
    734