De wandelende Hema rookworst

Discussie in 'De Knuffelmuur' gestart door scruffie, 24 apr 2008.

1. scruffie

Lid geworden:
    24 apr 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    De wandelende HEMA rookworst.

Onlangs was ik aan het wachten in de wachtkamer van de dierenarts met mijn herder Barco.
    Verwonderd keek ik om me heen naar de verscheidenheid aan huisdieren De wandelende HEMA rookworst.

Onlangs was ik aan het wachten in de wachtkamer van de dierenarts met mijn herder Barco.
    Verwonderd keek ik om me heen naar de verscheidenheid aan huisdieren, die bij een dierenarts “binnen kwamen wandelen” de één kwam met een tamme rat, de ander weer met een zieke goedvis en een derde met een aangereden egel.
    Tot mijn oog viel op een dame die met een kleine rashond de deur binnen kwam lopen, de hond kon bijna zijn ene poot niet meer voor het andere zetten, en kwam kreunend en steunend al hijgend binnen “wandelen”.
    Ik kon duidelijk zien dat de hond een grote mate van overgewicht had, daar hoefde ik geen jaren voor gestudeerd te hebben.

De dame mocht gelijk naar de spreekkamer van de dierenarts binnen, de dierenarts fronste zijn wenkbrauwen. De aardige dame gaf aan dat Fikkie moeilijk ademde, en erg lusteloos was.
    De arts zette Fikkie op de onderzoekstafel en ging in de weer met een stethoscoop en andere medische apparatuur.
    Na ongeveer 5 minuten keek de dierenarts de aardige oudere dame aan en vertelde haar dat Fikkie toch wel veel te zwaar was, en dat ze op dieet moest. De eerst zo aardige oude dame, keek de arts kwaad aan, ‘ik zorg toch goed voor mijn Fikk, reageerde ze duidelijk geïrriteerd’ Dat is ook niet het punt gaf de dierenarts aan, u zorgt veel te goed voor uw Fikkie, wat geeft u haar zoal te eten? ‘we eten samen weet u’ Wat geeft u haar te eten? ‘het zelfde als ik eet natuurlijk, alleen het beste is goed genoeg’, en s'avonds als wij op de bank zitten krijgt ze ook koekjes.
    De arts keek nog bedenkelijker dan voorheen, en vertelde de Boze aardige mevrouw dat een hond ander voedsel eet dan de mens, en dat het eten van mensen voedsel extreem omgezond is voor Fikkie.

De hele Boze aardige dame griste de hond van de onderzoekstafel en liep woest, met het hoofd van een mooie rijpe tomaat, de spreekkamer uit al vloekend en tierend, is die arts helemaal gek geworden, hij doet net of ik mijn Fikk mishandel en of ik een dierenbeul ben, het is ongehoord, dat hij dat durft te beweren! Daar hoort hij nog wel meer van!

Ik schudde mijn hoofd, een aaide Barco over zijn kop, wederom blijkt dat mensen dieren mishandelen, zonder dat ze het zelf weten, dierenmishandeling is meer dan het schoppen of pijn doen van een dier. Ook het te “goed” zorgen voor uw dier is mishandeling!

Tot de volgende keer, en onthoud zorg niet te goed voor uw dier, dat is vele malen beter voor zijn welzijn.

Groeten,

Animalmen

Bron:

http://www.zinloosgewelddieren.nl

2. kellyD

kellyD Dierenkenner

Lid geworden:
    25 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    dit is geen nieuws maar een blog, ga hem even verplaatsen.

3. Ine

Ine

Lid geworden:
    30 aug 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Goh wat een dom oud vrouwtje, heb medelijde met het hondje maar ook met de dame die denkt het goed te menen maar eigenlijk heel fout zit, hopelijk moet het hondje niet te lang meer zo ongelukkig leven. En verder denk ik dat er helaas nog wel best veel mensen zo zijn, ook jonge mensen.

Groetjes uit Belgié, pootje van Jaro.

Deel Deze Pagina