cavia's: wat kan bij elkaar?

Discussie in 'Knaagdieren en konijnen' gestart door polleke, 9 mrt 2010.

1. polleke

polleke Dierenliefhebber

Lid geworden:
    1 feb 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb 2 geholpen mannen en 2 vrouwen. In een etagekooi zit 1 stel boven en 1 stel onder.
    in de zomermaanden zitten ze alle vier buiten en hebben een groot hok. Geen problemen, afgelopen zomer helemaal goed gegaan.

Nu is het vrouwtje doodgegaan. Dus 1 man zit ongeveer 1 maand alleen. Was op zoek naar een nieuw vrouwtje maar kwam met 2 vrouwtjes terug. (kon helaas niet kiezen tussen die 2).
    Nu komt mijn vraag: kan ik de twee vrouwtjes op den duur bij het ene mannetje zetten? (na een rustige periode van gewenning?)

Volgens mij is de kans groter op ruzie wanneer er meer mannetjes op 1 vrouwtje zitten dan andersom.

2. miriampje

Lid geworden:
    1 feb 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Meestal gaat dit prima, zijn de mannetjes gecastreerd of gesteriliseerd? Want als ze gesteriliseerd zijn, dan zijn de hormonen er nog en dan gaat het misschien niet zo goed. Als hij gecastreerd is zijn die hormonen weg en gaat het denk ik wel goed. Het is misschien wel een grotere periode van wennen omdat je er meerdere bij elkaar zet maar ik denk dat de kans van slagen wel groot is.

Succes ermee!

Xx Miriam

3. polleke

polleke Dierenliefhebber

Lid geworden:
    1 feb 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de 2 vrouwtjes bij het mannetje geplaatst en... het gaat hartstikke goed. De 2 dames zijn nog wel een beetje schuw maar het mannetje is hartstikke lief voor beide. Ik ben echt heel blij dat het zo klikt tussen alledrie.

De mannetjes zijn gecastreerd en ik was ook wel verbaasd dat het zo snel al goed ging. Ik had ze de tweede dag al bij elkaar. Ik denk dat het mannetje blij was met nieuw gezelschap. En dan nog wel 2 dames. :wink:

Ik verheug me op de lente. Dan kunnen ze met hun vijven heerlijk het grote buitenverblijf in.

4. Esmee1993

Lid geworden:
    21 nov 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat fijn voor je dat het goed gaat polleke! De lente is al bijna, hoop dat het dan ook bijna wat warmer wordt! :confused:

Laden...

Deel Deze Pagina