Casper was achtergelaten in de bosjes.

Discussie in 'De Knuffelmuur' gestart door Bertha, 25 jul 2011.

1. Bertha

Lid geworden:
    25 jul 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal,

Ik wil even vertellen hoe ik aan Casper, mijn cavia gekomen ben. Mijn buurvrouw ging haar hond uitlaten en ietsje verder bij ons vandaan is een park met bosjes waar honden los mogen lopen. De buurvrouw liet haar hond lekker los en op een gegeven moment zag zij dat haar hond aan een doos stond te snuffelen die een beetje verborgen tussen de bosjes stond. Zij ging er naartoe om te kijken waarom haar hond aan die doos snuffelde en wat bleek tot haar verbazing? In die doos had men een cavia achter gelaten, het beestje had een heel klein beetje eten in die doos en geen drinken. Het beestje zag er prachtig glanzend uit, met mooie stralende oogjes. Mijn buurvrouw vond dit zo intens gemeen dat zij de doos mee naar huis heeft genomen en aan mij vroeg of ik misschien het beestje wilde hebben omdat zij zelf al een hond heeft en een poes. Ik had nog nooit van mijn leven een cavia gehad en wist geeneens dat het een cavia was. Ik en mijn buurvrouw zijn toen naar een dierenzaak gereden bij ons in de buurt en hebben daar een kooi gekocht, eten en stro. Het is een mannetje en ik heb hem Casper genoemd. Het is een schat van een beestje. Ik ben op diezelfde avond nog met hem naar de dierenarts gegaan om te kijken of Casper inderdaad helemaal gezond was en niets mankeerde. De dierenarts zei dat Casper er prachtig uitzag en kerngezond is, ze heeft hem helemaal nagekeken en de dierenarts dacht dat Casper toentertijd (ik heb Casper nu vanaf 6 juni 2009), ongeveer een half jaar oud moest zijn. Ik kan niet begrijpen hoe het in godsnaam mogelijk is dat mensen doodleuk op vakantie gaan en dan gewoon hun huisdier ergens droppen, onbegrijpelijk. Ik ben dolgelukkig met mijn cavia Casper, de avatar die ik geplaatst heb, dat is mijn eigen cavia Casper. Casper ligt als ik ga computeren altijd op mijn bureau in zijn mandje en vindt het heerlijk om bij mij te liggen. Hij mag de hele dag rondlopen in huis en het frappante is dat hij zindelijk is. Als hij een plasje moet doen gaat hij netjes terug naar zijn kooi, alleen laat hij wel zo nu en dan een keuteltje slingeren, maar die eet hij dan ook weer op en ik weet dat dit juist goed is dat hij dat opeet, dus dat is geen probleem. Dit wilde ik even vertellen over Casper, wat hij zoal mee heeft moeten maken in die bosjes. Ik hoop dat ik Casper nog heel, heel lang mag hebben. Het is een heel lief zacht beestje en hij is gek op knuffelen.

Groetjes,

Bertha

2. Valerie

Lid geworden:
    4 jul 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Aaah, mensen kunnen zo grof zijn.
    Je hoort vaak dat men een hond of een kat nalaat.
    Maar een cavia is erg speciaal !
    Blij voor Casper dat hij zo'n goed baasje heeft !

Veel plezier ermee !

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. Amigo_dobermann
    Reacties:
    14
    Weergaven:
    1.084
  2. LenM
    Reacties:
    13
    Weergaven: