Ben me lam geschrokken vandaag!

Discussie in 'Katten' gestart door anja35, 22 jun 2005.

1. anja35

Lid geworden:
    9 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is hier in de flat bloedje heet. Het is hier binnen 36 graden.
    Dus ik zet mijn balkondeur open en de voordeur. Cherry ging lekker voor de voordeur liggen en ik hield ze goed in de gaten...
    De telefoon gaat en ik pak hem en loop naar de voordeur.. is Cherry weg..en ze lag nog wel te slapen! Paniek. Ik woon 4 hoog dus ze kon niet naar beneden gaan. Soms speelt ze met het buurpoesje Mickey maar daar was de deur ook dicht. Rond gerend..echt gerend en met mijn hart in mijn keel wat brokjes gepakt en er geluid mee gemaakt want daar reageert ze misschien nog op.. niks.. ik ben wel 10x naar boven en beneden gegaan met de trap. Ik zag het voor me.. dat ze beneden op de grond lag.. dood was.. weg was.. heel mijn leven schoot voorbij.
    Toen zag ik bij de andere buren dat de raam een stukje open stond.
    Dus ik bel aan en vraag of ze willen kijken of in die kamer de poes is. Nee, er lag iemand te slapen en die sliep gewoon nog maar er was geen kat te zien.
    Ik werd gek.
    echt. Ineens na een half uur.. roept de buurvrouw in paniek, die dus lag te slapen dat er een poes onder haar bed zat en ze ging op haar bed staan en was superbang.
    Cherry kon niet onder het bed uitkomen omdat er zoveel rotzooi lag.
    Dus ik naar binnen..rotzooi (ondergoed, wc papier..blerk) opzij gelegd en cherry gepakt.
    Ze was vollop aan het miauwen en keek angstig.
    Ik huilen van blijdschap.
    Die buurvrouw was aan gillen van angst.
    Ik zei dat ze nix deed en dat ze Cherry wel mocht aaien..maar ze bleef maar springen op dat bed..hahaha
    Daarna dus de deur dicht gedaan en nu hebben we het alle twee superwarm want nu de deur dicht moet is het echt warm.
    Gelukkig heb ik rolluiken voor de raam, dus de raam staat open en de rolluik dicht. De deur naar het balkon staat wel open maar heel het balkon is afgezet zodat ze daar rond kan lopen.
    Oooo ineens zie je je leven voorbij schieten. Ineens besef je dat het je kind is.. (klinkt overdreven maar is echt zo).. schrik van mijn leven.
    Maar gelukkig ligt ze nu weer als een hondje langs me.
    pffff... en het was 36 graden maar ik kookte helemaal.
    Ik zei ook tegen Cherry dat ze niet meer moet gaan slapen bij de buren.
    Niet meer vreemd gaan!
    Achteraf kan ik er wel om lachen dat ze zo nieuwsgierig is en dat de buurvrouw zo in paniek was.
    Aan Cherry merk ik verder nu nix meer.. die is allang weer in dromenland.
    Groetjes van Cherry en Anja

2. kellyD

kellyD Dierenkenner

Lid geworden:
    25 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    jeetje zeg, dat is echt schrikken, gelukkig is ze terecht.

3. Jormick

Lid geworden:
    25 mei 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Tuigje om? Wij zetten onze katten aan een tuigje buiten, zodat we de deur los kunnen zetten!

Het is wel schrikken als je kat weg is! En helemaal als hij dan ook nog bij de buren zit :grinning:

4. poeleke

poeleke Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 nov 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Whaha, die buurvrouw. :grinning: Gelukkig is Cherry weer terecht!

5. kellyD

kellyD Dierenkenner

Lid geworden:
    25 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    tuigje zou ik niet doen, dadelijk hangt ze haar eigen af, misschien het balkon afzetten?

In hart voor dieren staat er deze maand een stukje over overigens.

6. anja35

Lid geworden:
    9 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Het balkon heb ik algezet.
    Maar ze rond laten lopen met een tuigje over de galerij vind ik te eng.
    Als ze net naar beneden wil en het net niet haalt...
    Nee, de deur blijft dicht en ik denk dat ik er een hortdeur voor ga zetten.

7. kellyD

kellyD Dierenkenner

Lid geworden:
    25 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    dat is ook een goed idee idd, komt er toch frisse lucht binnen.

8. Chanou

Chanou Dierenkenner

Lid geworden:
    22 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Gelukkig is het goed afgelopen zeg.

Wij hebben ook sinds van de week een hordeur, aangezien Indi nog niet in de ren mag (ze past nog door de gaten heen :grinning:). En nu kan ze dus voor de hordeur de ren inkijken (al is ze het daar niet echt mee eens, gillen dat ze dan doet haha :grinning:).
    Maar het helpt wel, alleen moet je wel uitkijken dat die hordeur niet ineens opengaat ofzo. Had ik van de week dus ook al, Quinty moest en zou er door heen gaan :eyes:

Maar voor de rest is het wel fijn hoor :wink:

9. oosje

Lid geworden:
    25 mei 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    whehe maar goed dat ze voor de bange buurvrouw koos en niet voor beneden

gelukkig is ze weer terecht

10. shena

Lid geworden:
    7 mrt 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja een hordeus is een optie ,maar doe er dan wel een shuifje op want die kunnen ze ook open krijgen,die bvan mij dan,en ik weet hoe jij je voelde want ik heb het ookghad met mijn poes,je hart zit in je keel op dat moment

11. Bereboot

Lid geworden:
    16 jun 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Jeetje wat een buurvrouw zeg, bang voor zo'n poesje!!!
    Ik zou ook helemaal flippen hoor, kan je reactie goed begrijpen!! Maar het is gelukkig goed afgelopen voor jou.
    Heb je geen ventilator in huis, is ook lekker hoor, heb je toch een beetje een "nep"briesje!!

12. anja35

Lid geworden:
    9 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren met veel gedoe een hortschuifdeur voor de voordeur geplaatst.
    Nu kan gewoon de voordeur open en de schuifdeur dicht. Het is een hele goede die ze dus echt niet open krijgt.
    Cherry snapt er niks van en is er al een paar keer tegenaan gelopen.
    Nu heb ik aan de onderkant wat stickers geplakt dat ze ziet dat er iets zit,maar ze wil graag naar buiten..hahaha. Het buurpoesje stond ook al voor de deur en wilde naar binnen. Het is zo fijn, je kan gewoon nu de deur open doen zonder dat ze weg kan.Ik kijk wel regelmatig of het niet per ongeluk open schiet maar ik moet er al met mijn hele gewicht (en dat is veel!) eraan hangen om het open te krijgen..dus het zit zo wel goed.

Laden...

Deel Deze Pagina