asieldieren of van bij een kweker

Discussie in 'Discussies' gestart door stamper, 11 mei 2005.

1. horse777

Lid geworden:
    23 nov 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Onze honden komen allebei uit het asiel en bij ons heeft dat redelijk goed uitgepakt... Het nadeel is dat je niet precies weet wat er met ze gebeurt is... zo heeft m,ijn hondje een trauma, als ze een rolluik hoort gaat ze piepen en rondrennen en met haar pootje trekken... we vermoeden dat ze met haar poot ertussen is gekomen ofzo.... Je kunt proberen het telefoonnr van de vorige eigenaar te krijgen of op te zoeken dat je kan praten met ze...

2. plumke

Lid geworden:
    14 mei 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    ons hondje komt uit een aziel we hebben haar daar gehaald als verwaarloosde pupy mijn minishetlandertje komt van een kweker en bobo van een handelaar de kat hebben we van mensen overgenomen de visjes en hamster komen uit de dierenwinkel :wink:

3. boudica

Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    asieldier natuurlijk.

4. anja35

Lid geworden:
    9 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    In het verleden heb ik altijd katten uit het asiel gehad. Maar 1 poes die erg lief was bleek 8 jaar ouder dan ze in het asiel zeiden. En dat vind ik geen goede zaak.Ik had ze toch wel genomen maar dan weet je wel dat ze sneller dood kan gaan.Daarna had ik een poes die na een dag bloed plastte en ze zeiden in het asiel dat er wel 1 bij zat die bloed plastte maar ze wisten niet welke.. en die bleek achteraf suikerziekte te hebben.De volgende was 'vals'tijdens de geboorte had hij waarschijnlijk zuurstof te kort gehad. Hij viel aan, en niet zomaar. recht in je gezicht en liet niet meer los. Ik moest zelfs naar het ziekenhuis.Doodeng. Ik ben toen ook bang geworden van katten. Dat poesje heeft na 2 jaar een spuitje gekregen want we konden er nix aan doen. Veel verdriet gehad. Daarna was ik dus bang voor katten en ging soms in het asiel kijken maar vond het alleen maar eng. Toen besloot ik een raskat te nemen. Die zijn getest en hebben vaak het karakter wat bij de ras hoort. Ik koos voor abessijnen omdat ze klein blijven, rustig zijn en nieuwsgierig zijn. Ik wil niet zeggen dat ik nooit meer een poes haal uit het asiel maar ik heb iets teveel meegemaakt. Een gewone poes vind ik vaak nog eng.Dat heeft meer met mij te maken dan met de poes. Maar nu wil ik er nog een poes bij en dat wordt wel een abessijn omdat dat beter past bij Cherry en omdat ik het ras super leuk vindt.
    Maar wie weet dat er ooit nog een 'asiel'poesje op mijn pad komt
    Groetjes van Cherry en Anja

5. Rik reptile

Lid geworden:
    30 jul 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Onze Rotweiler komt uit het asiel vandaan, onze boerenfox van een bejaarde man die een energieke pup van 8 weken niet aankon, mijn reptielen/knaagdieren komen uit een dierenspeciaalzaak vandaan tot nu toe geen problemen gehad. Mijn papegaaien komen van particulieren die zich erop verkeken hadden de parkieten/tropen komen van kwekers en dierenspeciaalzaken vandaan. Ik moet wel zeggen dat ik de meeste problemen met dieren van kwekers/particulieren heb gehad.

Groeten Rik

6. inkypinky

Lid geworden:
    9 jan 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    nou wat honden betrefd ga ik liever naar een erkende fokker.
    maar vissen haal ik eigelijk wel uit een dieren winkel.
    maar ik heb ook een parkietje maar die komt ook niet uit een dierenwinkel hoor.

7. Calisto

Calisto Dierenfanaat

Lid geworden:
    30 okt 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Sammy komt van een particulier...
    Die stonden in een krantje en ik kreeg eindelijk weer een katje.
    Het is nu wel 19jaar geleden en toen mocht dat nog.
    Calisto is eigenlijk van de éne dag op de andere gekomen.
    Ik was aan het denken over een katje.
    Mijn moeder belde mij op de middag dat er iemand katjes had en die moesten weg.
    savonds was ze al hier...
    Nu voor het 3de katje heb ik rond gezocht..
    Een paar mensen gebeld en ben uiteindelijk bij mensen gekomen die Britten hebben.
    Athena is een kruising met een HTK kater...
    Ik neem dus meestal diertjes die "ongelukjes" zijn...
    Misschien dat er ooit een asiel katje komt wan ik heb ook op site's van asielen gekeken...
    Maar voorlopig is 3 genoeg

8. Chiquee

Lid geworden:
    1 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn hond komt uit een asiel waar ik zelf heb gewerkt toen ik 12 was, kreeg teon namelijk korting, en hij was gezond verklaart door de dierenarts. we hebben hem al lang en hijs harstikke gezond. Mijn cavia had ik uit de dierenwinkel, die is nu al dood terwijl ik in dezelfde winkel een cavia heb gekocht die 6jaar is meegegaan.
    mijn konijn heb ik 8jaar gehad waar die vandaan kwam dat weet ik al niet meer.
    Als ik ooit een parad ga kopen dan doe ik het bij mijn werk ( dressuurstal ) of bij mijn andere werk ( haha voor handelaar perdjes rijden ) weet namelijk dat hun zeer goed te vertrouwen zijn!!

9. jollie

Lid geworden:
    17 jun 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb mijn honden bij een fokker vandaan

10. Bird Planet

Lid geworden:
    23 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb kera de witkuif bij een kweker vandaan, de beste van kaketoe kwekers.

Deze keuze was snel gemaakt, omdat ik toch mijn eerste papegaai zelf wou opvoeden, zelf de regels wou leren.

Ik heb wel in eerste instantie asiels voor vogels gebeld maar die doen ze niet weg.

Op internet gekeken en daar werden alleen kaketoes van 2 jaar (terrible2) aan geboden. Ofterwijl, kaketoes die nooit iets van regels hebben geleerd, die altijd op de schouder zijn gedragen, en vervolgens worden aangeboden vanwege "allergie van het kindje"

Misschien dat er ooit nog eens een paar 2dehandsjes bijkomen, maar dat brengt wel superveel problemen met zich mee.

Schreeuwen, verenplukken, niet willen eten, ziektes, alles waar ik als beginneling (2 jaar terug) niet mee overweg zou kunnen.

Of ik het nu kan is nog maar de vraag...

11. maaiikee

Lid geworden:
    24 jun 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij een dierenasiel of een dierenwinkel maar soms doen we ook als een kat van een vriendin zwanger is dat we daar een kitten van krijgen dat hebben we ook gedaan bij NOAH en die krijgen we over een paar weken :smiley:

12. brigitteke

Lid geworden:
    23 jun 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    je kunt inderdaad vaak wel zien of je dier gezond is glanst de vacht zijn de oogjes schoon en de oortjes denk niet dat het altijd aan de verkoper hoeft te liggen al hoor je wel vaak verhalen over fokkers maar of het zo is ik heb er geen ervaring mee

13. NooRJ

Lid geworden:
    1 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb tot nu toe mijn fretten allemaal uit het asiel , of bij een opvang vandaan , of bij mensen die ze niet meer wilden/konden verzorgen op 1 na.
    Mijn honden komen niet uit het asiel , maar bij particulieren/kennel vandaan.
    En de rest van de dieren die ik heb gehad , heb ik ook niet in een dierenwinkel gekocht.
    Dierenwinkels gaan vaak onzorgvuldig met dieren om , verkeerde voeding , verkeerde huisvesting , veel te klein enz.
    Ben daar echt op tegen dus zou er nooit een dier kopen.

Uit het asiel , tsja , mijn schoonouders hebben een hond uit het asiel gehaald , en meteen een verkeerde ook nog , ik denk dat dit mij een beetje heeft afgeschrikt.
    Hoewel ik wel anderhalf jaar in een asiel heb gewerkt.

14. mowzey

Lid geworden:
    9 jul 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    het ligt eraan met wat voor dier.. met grote dieren zou ik naar een asiel aan met kleine diertjes denk ik niet.. zoals ratten.

15. Eowyn3003

Lid geworden:
    13 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik haal mijn hond van bij een kweker, mijn kat van bij iemand thuis (maar later uit asiel) hamster van bij iemand thuis, vissen dierenwinkel, schapen, sommige zelf gefokt en andere van bij kwekers

16. mowzey

Lid geworden:
    9 jul 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vind eigenlijk asielen of winkels..
    die diertjes moeten ook een goed leven krijgen..
    natuurlijk kan ik me voorstellen dat als je een bepaald ras wilt..
    en anders moet je beter opletten in de dierenwinkel of het diertje er gezonder uitziet..

zelf wil ik ook wel een keer een rat, dat zou ik ook bij een fokker vandaan halen..
    maar katten en honden liever uit asielen!

17. Sjoesjana

Lid geworden:
    16 jul 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een konijntje en hij komt uit de dierenwinkel. We waren van plan eentje van bij de kweker te halen omdat dat misschien veiliger spelen is. Maar toen we hem zagen zitten waren we verliefd! :heart_eyes: We hebben veel geluk gehad dat hij zo gezond was! We hebben dan ook overal op gelet: Op zijn oogjes, zijn vacht, hoe de andere dieren erbij zaten,... Ik denk ook dat het gewoon een kwestie is van geluk hoor. Je kan overal wel eens een ongezond dier tegenkomen. Tenzij het een goede kweker is.

18. Mandy1982

Lid geworden:
    2 jul 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij waterschildpadden zeg ik altijd, of bij een kweker halen, of eentje adopteren, van mensen die het dier niet meer willen. Haal geen waterschildpad in een dierenwinkel.

Dit om de volgende reden. Waterschildpadden worden in amerika gefokt op turtlefarms, vervolgens worden ze met massa's vervoerd naar nederland, waarbij velen onderweg sterven ( en dan gaat het dus niet om tientallen, maar honderdtallen!) en dan gaan ze pas naar de dierenwinkel, Voor ieder waterschildpadje dat in de winkel zit zijn er honderden gestorven, ook halen ze in amerika vaak de moeders uit de natuur, en laten die hun eieren afzetten, Vervolgens laten ze de moedere creperen.

19. Sjoesjana

Lid geworden:
    16 jul 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Jee, das vreselijk! :pensive: Zielig voor die schildpadden. Bepaalde papegaaien (zoals verschillende soorten kaketoes of amazonepapegaaien) worden ook uit het wild gehaald en niet gekweekt. Ik vind dat nogal zielig om dan zo ééntje te kopen... :eyes:

Laden...

Deel Deze Pagina