Alpaca's

Discussie in 'Overige dieren' gestart door hondenfan13, 30 apr 2010.

1. hondenfan13

Lid geworden:
    31 mei 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Allemaal :smile:
    Vanuit een spontaan idee lijkt het ons leuk om eens te onderzoeken of het wat voor ons is om Alpaca's te houden. Gewoon voor de hobby, dus 2 of 3 dieren. We hebben nu 2 geiten dus er is een wei en alles aanwezig.
    Maar nu hebben wij ten eerste geen idee wat de prijs is van zo'n Alpaca, waar je op moet letten bij de aankoop, wat goede combinaties zijn van dieren (hengst-merrie etc.), en wat voor aanpassingen er dan aan de wei moeten komen. Bijvoorbeeld hogere afrasteringen, andere belangrijke dingen?
    En verder, wat eet een Alpaca, gewoon gras neem ik aan, maar wat voor ander aanvullend voedsel? Anders dan bij geiten/schapen?

Ik hoop dat er iemand op het DF zit die hier wat van weet, laat het me dan weten! :smiley:
    Alvast bedankt,
    Rick.

P.S. Leuk om hier weer eens te zijn, lang niet geweest! :violin:

2. Kenzo-cabana

Lid geworden:
    29 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    1
  3. Alpaca-Ranch

Lid geworden:
    4 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is heel belangrijk je eerst goed te laten informeren wat voor dieren alpaca's eigenlijk zijn. Ze zijn inderdaad heel bijzonder, maar ook in onderhoud en verzorging zijn er zeer veel punten op te noemen die je gewoon dient te weten voordat je tot aanschaf over gaat. Wij zien nog te vaak dat men te snel alpaca's koopt zonder goede voorlichting, jammer. Bij Alpaca-Ranch te Meeden is het mogelijk een afspraak te maken voor een oriënterend gesprek. Tevens kan je jezelf inschrijven voor een gratis nieuwsbrief over de alpaca houderij op de website van Alpaca-Ranch. http://WWW.ALPACA-RANCH.NL

4. hondenfan13

Lid geworden:
    31 mei 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de antwoorden! Hier heb ik heel veel aan. Ik zal me inschrijven voor de nieuwsbrief en me er eens wat meer in verdiepen :wink:

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. gwn_emma_
    Reacties:
    1
    Weergaven:
    3.986

Deel Deze Pagina