Afleiding/betekenis nickname

Discussie in 'Algemeen' gestart door VonYong, 29 dec 2007.

1. Tamar

Tamar Dierenfanaat

Lid geworden:
    16 feb 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt me logisch.. Mijn naam is gewoon Tamar. :laughing: (Spreek je dan niet uit als Taa-mar, maar als Tam-mar)

2. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Deze cavia is de Plumeau waarnaar ik mezelf zo'n 12 jaar geleden vernoemde:

3. Chanou

Chanou Dierenkenner

Lid geworden:
    22 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Chanou, zo heet 1 van m'n katten. Op het moment dat ik hier lid werd, had ik deze kat net, dus toen maar als nickname Chanou gebruikt. :wink:
    Je spreekt het trouwens uit als: Sjanoe.

4. Irma-Utixo

Lid geworden:
    30 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Irma en Utixo zijn mijn paardjes. Bij het registreren vroeg ik me af wie van de beestenbende ik nu weer moest uitkiezen, en ik besloot voor het paard te gaan. Maar 1 paard was niet eerlijk, ik heb er immers 2. Irma is het oudste en het langste bij me, dus die mocht eerst :smile:.

5. jojooww

Lid geworden:
    31 jul 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou, heel simpel. Ik heet Jolien, maar mensen noemen me altijd Jojooww als bijnaam :smile:

6. Katie

Lid geworden:
    10 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik heb Katie gekozen omdat dat mijn voornaam is en hij niet in gebruik was. :smile:

Je spreekt het trouwens uit als "keetie" i.p.v kaatie. :laughing:

7. kaatje69

Lid geworden:
    21 aug 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heet Karin maar iedereen noemt me altijd Kaatje, vandaar. En 69 is mn geboortejaar :ok:

8. Marcha

Marcha Dierenkenner

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Om het lekker simpel te houden, Marcha is mijn voornaam :smiley:

9. Spunky

Lid geworden:
    21 feb 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Spunky was m'n 2e hamster en heeft jammer genoeg maar een half jaartje heeft mogen leven :pensive:

10. mdehond

Lid geworden:
    27 jun 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hier mijn nicknaam al heeeeel lang geleden gekozen. m is mijn voorletter en de hond is mijn achternaam.
    Ik zou erg graag mijn naam willen veranderen in nonnie omdat ik zo overal op internet heet. Maar ja, we doen het er maar gewoon mee :wink: hahaha

11. raymond15

raymond15 Dierenfanaat

Lid geworden:
    14 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heet gewoon raymond.. en 15 was ik toen ik me aanmeldde :stuck_out_tongue_winking_eye:

12. SupernovA

Lid geworden:
    7 jun 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had wel eens ergens van een supernova gehoord en ben toen gaan zoeken naar de betekenis. Ik vond het wel een mooi fenomeen en sindsdien gebruik ik de naam supernova. In mijn nick heb ik besut een hoofdletter s en a (SupernovA), omdat ik dat gewoon mooi vond staan.

Hieronder trouwens de betekenis van een supernova:

Een supernova is het verschijnsel waarbij een ster op spectaculaire wijze explodeert: een supernova-uitbarsting is herkenbaar aan de enorme hoeveelheid licht die erbij wordt uitgestraald. De explosie is enorm. De ster vlamt op met de lichtkracht van honderden miljoenen tot meer dan een miljard zonnen. Supernova's ontstaan via twee mechanismen: ten eerste zijn ze het natuurlijk levenseinde van alle zware sterren; ten tweede kunnen witte dwergen in nauwe dubbelsterren zich ontwikkelen tot een supernova . (http://www.wikipedia.nl)

13. Benfan

Lid geworden:
    1 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben fan van Ben Folds niet heel spectaculair dus :stuck_out_tongue_winking_eye: (hij wel, de betekenis van de nick niet zo haha)

14. appelsientje

Lid geworden:
    26 jul 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    eerst ging ik m'n konijn appelsientje noemen, uiteindelijk is het bella geworden, maar dat wist ik toen nog niet

15. Nouzie

Lid geworden:
    14 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Een vriendin van mij noemde mij opeens Nouzie (spreek uit als Noezie) en ik vond het eigenlijk wel grappig, nu noemt bijna iedereen me zo.

Mijn echte naam is trouwens Inouschka

16. Sheela-4ever

Sheela-4ever Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 jul 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    De mijne komt van mijn hond, Sheela, en omdat zij altijd bij mij zal zijn.

17. VonYong

Lid geworden:
    25 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Wie nog een uitleg? Zijn vast meer leden dan 3 pag's :wink:

18. Sarii

Lid geworden:
    11 feb 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn nicknaam Sarii komt gewoon van mijn naam: Sara.
    Mijn vroegere beste vriendin noemde me altijd Sariie Kanariie (geel is mijn lievelingskleur), daarom dus deze nickname. :laughing:

19. FoxZillah

Lid geworden:
    15 jan 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Toen ik klein was had oma een hondje wat ik echt als eem vriendje beschouwde.
    De naam was: Foxy

Ik heb toen een tijdlang Foxy als nicknaam gehad, maar de meeste dachte dan meteen dat ik een of andere por no ster was. Dat was dus niet echt de indruk die ik wilde wekken.

Ik gebruikte ook altijd Mozilla als webbrowser, dus toen is het FoxZilla geworden.
    Alleen FoxZilla was hier al bezet dus heb ik er maar FoxZillaH van gemaakt.

20. Pickelhaube

Lid geworden:
    14 jul 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Een pickelhaube is een helm gemaakt van samengeperst leer gebruikt door de Duitsers vanaf 1842 tot 1918. (vanaf 1916 kwamen er stahlhelmen).

Deel Deze Pagina