zou mijn vis zwanger zijn

Discussie in 'Vissen' gestart door nvdw, 29 jun 2011.

1. nvdw

Lid geworden:
    28 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    er zit een goudvis in onze vijver en die is zeer dik zijn schubben staan open en zwemt heel tijd langs de bovenkant .Zou een foto willen bijzetten maar weet niet hoe ik dit moet doen

2. Nonsy

Nonsy Dierenfanaat

Lid geworden:
    14 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    1
  3. nvdw

Lid geworden:
    28 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
  4. nvdw

Lid geworden:
    28 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    kan die vis mijn andere vissen besmetten want er zitten veel koi's in de vijver

5. Nonsy

Nonsy Dierenfanaat

Lid geworden:
    14 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Als je het bovenste stukje gelezen hebt, kun je zien, dat het in de meeste gevallen niet besmettelijk is.. Toch moet je wel je vis gaan behandelen... Dit kun je het beste in een quarantaine bak doen..

Dit stond er in het bovenste stukje tekst van de link..
    Buikwaterzucht is een aandoening bij vissen waarbij ze een grote buikomvang hebben en de schubben van het lichaam af staan (zoals een dennenappel). Vaak wordt bij buikwaterzucht gedacht aan een besmettelijke aandoening. Dit is echter bij koi slechts in 1% van alle gevallen. De besmettelijke variant is meestal een infectie met vistuberculose (vistbc). Bij wilde karpers bestaat er een virus dat wel vaker een besmettelijke buikwaterzucht kent, dit is Spring Viremie of Carp (SVC). Deze aandoening komt tot op heden hoogst zelden voor. Buikwaterzucht is dus meestal NIET besmettelijk.

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. nathalietjuh
    Reacties:
    12
    Weergaven:
    2.034
  2. Yundia
    Reacties:
    2
    Weergaven:
    1.075