Zomerperiode: sommige mensen dumpen hun dier, anderen...

Discussie in 'Chit Chat Archief' gestart door Tippi, 11 jul 2007.

1. Tippi

Lid geworden:
    11 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    ... stelen ze! :see_no_evil:

Inderdaad, en het is niet de eerste keer dat dit gebeurt: Hier een beetje verderop in de straat woont een jongen die een tiental kippen heeft (had) Op nog geen 2 weken tijd (en deze week zelfs al iedere nacht) heeft hij verschillende hanen en kippen (rassoorten) verloren. Ze zijn er zeker van dat de dieren gestolen worden, zijn ma is er maandagnacht immers van wakker geworden (jammergenoeg, tegen de tijd dat zij haar zoon wakker kreeg en ze samen gingen kijken, zijn de dieven weggevlucht)

Ik vraag me echt af wie zo onnozel is om zulke dingen te doen. Ik weet ook wel, er is geld te verdienen met die beesten, maar er zijn betere deals te maken dan dit :end:

Zijn er trouwens nog mensen hier op het forum die dit kennen en eventueel weten wat we eraan kunnen doen?

Groetjes,
    Tippi :wave:

2. kaatje-kim

kaatje-kim Dierenliefhebber

Lid geworden:
    7 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmz.... ik hoorde laatst ook al dat er bij mensen kippen waren verdwenen, maar deze waren door een vos weggehaald. Nee, geen idee wat eraan te doen is.

3. ik+nijntjes=luf

Lid geworden:
    20 jan 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja een vriendin van mijn broer (gewoon een vriendin) die was ook op een keer kippen kwijt :confused:

4. ~ellie~

~ellie~ Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je zeker weet dat ze niet door een vos gepakt zijn maar echt gestolen zijn dan zou ik aangifte doen. Niet dat de politie dan meteen op volle kracht op zoek gaat naar de boef, maar wie weet zijn er meer van dit soort gevallen in jullie omgeving en wie weet reageert de politie dan wel. Dus ik zou zeker aangifte doen. En evt een bewakingscamera neerzetten? Die schijn je bij beveiligingsbedrijven ook te kunnen huren voor een paar weekjes. Mocht je de kippendief op de beelden aantreffen dan weet de politie ook alweer wat meer, mochten ze er werk van willen maken.

5. Tippi

Lid geworden:
    11 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vanmorgen een raamalarmpje voorgesteld om op het poortje te installeren, als iemand het poortje dan opent (en het contact tussen beide stukjes verbreekt) gaat er een flink geluid loeien. Probleem is dat ze vannacht waarschijnlijk over het poortje zijn gesprongen...
    Van aangiftes weet ik niks, ik hoop dat die jongen de wijkagent reeds heeft ingelicht, maar of hij dat efafectief gedaan heeft...

Zou hij dan echt een keertje nachtwacht moeten houden??

6. Shiver911

Shiver911 Dierenkenner

Lid geworden:
    22 dec 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik zou doen (maar ik heb dan op het moment ook geen baan of werk) is gewoon de hele nacht opblijven om ze op heterdaad te betrappen.

7. Tippi

Lid geworden:
    11 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Bete Shiver, die jongen wil dat ook doen, maar zijn moeder is daar tegen. Om het in haar eigen woorden uit te drukken: Hij zou er op z'n minst niet fraai uitkomen, die jongen vliegt daar los op... En geloof mij, het is een sterke gast!
    Je kan er niet veel aan doen he, op vogelmarkten zullen we ze niet snel vinden, die zitten in het zwarte circuit. En dan nog... ringen zijn snel verwisseld!
    Wat het plan nu dus is, weet ik ook niet...

8. Shiver911

Shiver911 Dierenkenner

Lid geworden:
    22 dec 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, ik zou er persoonlijk niets van aantrekken als mijn moeder dit niet zou willen. Wie aan mijn beesten komt moet de gevolgen accepteren.
    Maar als je inderdaad helemaal los gaat op die kippendieven dan heb je wel gelijk een rechtzaak aan je broek hangen.
    Maar als hij nu gewoon ze op heterdaad betrapt en ze even flink laat schrikken (zonder ze ook maar met een vinger aan te raken), dan zijn ze hopelijk zo geschrokken dat ze het in de toekomst wel uit hun hoofd laten om de tuin in te klimmen.

9. Tippi

Lid geworden:
    11 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Die jongen vliegt er op, hoe dan ook. Het is niet de eerste keer, maar reeds het derde jaar op rij (deze week alleen al 2 nachten) dat hij deze ongewenste bezoekers langskrijgt. Hij heeft dus al redelijk veel geld verloren (mandarijneendjes, carolina's, brahma's, zijdehoenders, mechelse koekoeks,...) en voor zover ik hem ken, is hij niet bepaald de onderhandelaar of de prater...

10. FoxZillah

Lid geworden:
    15 jan 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Een goeien waakhond neer leggen. Ik kan uit ervaring vertellen dat dat werkt :wink:

11. nelly_555

nelly_555 Dierenfanaat

Lid geworden:
    5 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Welke idioot gaat er nou kippen stelen :confused:
    Echt vaag...

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. LenM
    Reacties: