Zijn jouw naaste familieleden ook dierenvrienden?

Discussie in 'Stemmen' gestart door Annemarie, 27 jul 2007.

?

Zijn jouw naaste familieleden ook dierenvrienden?

1. Ja zeker! Mijn complete familie is gek op dieren!

42 stem(men)
    95,5%
  2. Een deel van m'n familie is gek op dieren, de rest niet of weinig.

2 stem(men)
    4,5%
  3. Nee, ik ben de enige thuis die van dieren houdt.

0 stem(men)
    0,0%
  4. Anders, namelijk: ............................................

0 stem(men)
    0,0%
  5. Ja zeker! Mijn complete familie is gek op dieren!

42 stem(men)
    95,5%
  6. Een deel van m'n familie is gek op dieren, de rest niet of weinig.

2 stem(men)
    4,5%
  7. Nee, ik ben de enige thuis die van dieren houdt.

0 stem(men)
    0,0%
  8. Anders, namelijk: ............................................

0 stem(men)
    0,0%
  1. Annemarie

Annemarie Moderator
    Medewerker

Lid geworden:
    13 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Als je nog thuis woont, op kamers of in je eentje: Is dierenliefde jou met de paplepel ingegoten en is jouw complete familie gek op dieren? Of houden jouw ouders / broers / zussen juist helemaal niet van dieren? Met naaste familieleden bedoel in dit geval even alléén je ouders, broers en zussen.

Als je een eigen gezin hebt: Is jouw partner net zo gek op dieren als jij? Vinden jouw kinderen dieren helemaal te gek? Met naaste familieleden bedoel in dit geval even alléén je partner en evt. kinderen.

Laat maar horen!

2. ~ellie~

~ellie~ Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik woon niet meer thuis, en mijn partner is ook een echte dierenvriend. Alleen verschillen we soms van mening wat betreft het aantal dieren dat in ons huisje past :grinning: . Verder zou hij heel graag een hond willen, maar dat vind ik in deze woning niet geschikt en daarnaast is het hier ook niet toegestaan. Mochten we ooit groter wonen dan denk ik dat de beestenboel met beider instemming flink wordt uitgebreid :ok:

Vroeger thuis was ik de enige dierengek. Mijn moeder hield helemaal niet van huisdieren, en de rest van de familie ook niet echt. Er had ook niemand huisdieren. Ja, mijn opa had vogeltjes, maar niet in huis. En heel vroeger hadden ze konijnen, maar dat was niet om te knuffelen maar voor in de pan met kerst :wink: .

Toch vinden ze het nú wel heel leuk. Iedereen heeft me uitgelachen toen ik vertelde dat ik een 'huiskonijn' wilde (dus loslopend in huis - 'bah dat geeft troep', 'zo'n beest is niet zindelijk te krijgen' enzovoorts)... Maar inmiddels... is de hele familie weg van mijn beestenboel :smiley: . Mijn moeder heeft ze graag te logeren als wij een weekje weg gaan en ik zal nooit vergeten hoe mijn opa een keer een hele middag zonnebloempitjes aan onze eerste hamster Sammie heeft zitten voeren (ook al zo'n stom beest want 'wat heb je daar nou aan')...

3. kellyD

kellyD Dierenkenner

Lid geworden:
    25 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    Mijn man is net zo gek op dieren alleen hij maakt meer onderscheid.
    Ik vind zowat ieder dier leuk en hij is gek op katten, vindt sommige honden leuk, reptielen vissen en ratten vindt ie leuk maar met konijnen,hamster, cavia's enzo heeft ie weer niet veel, die zijn leuk bij een ander.

Hij is echt opgegroeid met dieren net als ik, in onze familie en vriendenkring heeft ook eigenlijk iedereen wel huisdieren of gehad.
    Mijn opa en oma hebben dieren opgevangen en zo ook mijn moeder en ik heb dat thuis ook gedaan.
    toen ik op mijn eigen ging wonen af en toe reptielen opgevangen maar had er niet veel tijd meer voor helaas.

En Demi is uiteraard ook gek op dieren, hoe kan dat ook anders met 2 dierenfreaks als ouders. :smiley:

4. Sarii

Lid geworden:
    11 feb 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij mij kunnen ze wel opschieten met dieren, alleen zijn ze er niet zó gek van als ik. :stuck_out_tongue_winking_eye:

5. Benedictus17

Lid geworden:
    23 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Moeder, broer, zus, ik: dierliefhebbend
    Opa, oma: iets minder dierliefhebbend.

6. zaza

Lid geworden:
    13 okt 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Mijn moeder is een echte kattenmens.
    Mijn vader was niet zo van de huisdieren, hij zag dieren liever vrij in de natuur. Een hond om te waken, een kat voor de muizen en kippen voor de eieren ging nog net, maar al de rest was idiote luxe.

Momenteel hebben we hier een halve dierentuin rondlopen, maar dat is meer het gevolg van ons de kinderen die er altijd wel in slaagden om 1 of ander zielig gedumpt gevalletje in huis te halen. En sja, eenmaal in huis kon je het toch niet meer wegdoen :notes: .

Met paardrijden net zo, ik mocht het niet omdat rijden gevaarlijk was en paarden onbetrouwbare beesten.
    En dan ga je gewoon met je buurmeisje mee en ga je rijden en blijf je rijden of je ouders het er nu mee eens zijn of niet :innocent: .

7. horse_love_tiny

Lid geworden:
    1 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik woon thuis bij m'n mama (meestal) en m'n 2 zussen

M'n ene zus is niet zo heel erg voor dieren, aaien enzo is niets voor haar
    M'n moeder vindt dieren ook heel tof , maar is er realistisch bij, wanneer ik bv. een vogeltje wil zal ze direct de nadelen naar voor brengen , zodat ik realistisch blijf.

M'n andere zus vind dieren wel es leuk, maar is er niet mee bezig

8. Wouzzy

Lid geworden:
    25 feb 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    mijn vader & mijn broer vinden dieren niks :imp:
    mijn moeder vind ze best leuk :smile:
    maar ik ben eigenlijk de enige dierenvriend :grinning:

9. Little wolves

Lid geworden:
    4 aug 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi!!!

Toen ik nog thuis woonde waren alle dieren mijn dieren, mijn moedertje is niert echt dierengek, maar ze liet me maar doen, zolang er geen katten binnen kwamen, nu ik niet meer thuis woon heb ik er 4!

Mijn vriend is ook gek van dieren, maar ik ben bv wel de enigste die actief is met de hondjes ( sammy en shunka)en ik neem het deel grootste verzorging op mij.
    De reptielen zijn zijn afdeling...vooral omdat ik er niet zoveel van afweet...

10. kaatje-kim

kaatje-kim Dierenliefhebber

Lid geworden:
    7 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben thuis de enige die van dieren houd.
    Mijn broertje heeft als reden om niet van dieren te houden dat ie moet huilen als ze dood gaan :confused:.
    Mijn vader, moeder en broer tja.... als ik eens wist waarom hun niet van dieren hielden :confused:. Mijn vader had vroeger mega veel dieren en ik mag er nu eigenlijk geen :confused:, vandaar zijn ook al mijn konijnen ook gewoon zonder toestemming gekomen. Wel hoorde ik pas van mijn tante dat mijn ouders toen ik er nog niet was 2 weken een pup hadden, toen kwamen er mensen en die vonden hem supermooi en lief en mijn moeder zei dat ze die gewoon mee mochten nemen :astonished:!

11. Trice

Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Grotendeel van mijn familie is dierengek!
    Vooral mijn ouders en zusjes. Het is dus eigenlijk met de paplepel ingegoten. :grinning:
    En dan zijn er een paar familieleden die denken alles te weten en door koppigheid en ontwetendheid de dieren niet naar behoren verzorgen... Die kan ik dan ook geen dierenliefhebbers noemen.
    Zo heb ik één oom die ik af en toe echt kan schieten als het om dieren gaat. Hij heeft een keer Kismo opgepakt op zijn schoot gezet en er later weer lomp vanaf had geduwd... Waarop ik hem had uitgescholden. :smiling_imp: :blush:

Ik heb een oom die net zo'n dierengek is als ik. Hij is boer en heeft behoorlijk wat ruimte voor dieren. En hij heeft dan ook aardig een dieren"bende". Nu was hij laatst bezig met strobalen van de zolder aan het gooien, niet wetend dat zijn huiskip hem gevolgd was. Nou je raad het misschien al... Het arme beest is geplet onder een strobaal. Mijn oom was er heel erg naar van.

12. Stephan-

Lid geworden:
    7 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    M'n ouders,broer en broertje vinden dieren niets, niet echt bijzonder of leuk ofzo.
    M'n zusje van 6 vindt de beesten vaak wel leuk en ze wil ook konijnen.

13. PinkBoi

Lid geworden:
    17 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Hm nee, ik ben eigenlijk de enige. Het is niet zo dat ze dieren stom vinden, want m'n ouders en m'n zus hebben nog een kat en twee konijntjes, en daar willen ze wel goed voor zorgen, maar ze zullen er niet alles voordoen, zoals ik wel doe. Ze vragen me soms wel eens om advies, maar dat wordt ook alleen opgevolgd als het niet té veel moeite, tijd of geld vraagt. Maar ach, ze doen wel al beter hun best dan vroeger.

Mijn vriend vindt dieren wel leuk, maar ook niet overdreven. Ik ben dus eigenlijk de enige.

14. Fairie

Lid geworden:
    16 jun 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben de enige in ons gezin(vader,moeder en broertje).Mijn ouders houden er niet zo veel van, maar vinden het wel leuk omdat ik het ook leuk vind.Mijn broertje heeft er oo niet zoveel mee.Mijn opa is wel een dierenvriend dus ik denk dat ik het daar van heb :wink:

15. Sas_kia

Lid geworden:
    17 jul 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn tante is net als mij gek op konijnen en paarden, maar van ons gezin ben ik de enige die op een paard durft als mijn ma ook maar een paard vast moet houden vindt ze het al eng :stuck_out_tongue_winking_eye: Maar ons gezin behalve me pa is wel gek op konijntjes!

16. Mary_ann_Freeky

Lid geworden:
    15 aug 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn ouders hebben altijd honden en paarden gahad, mijn ooms en tantes habben op 1 na allamaal een hond en mijn opa en oma hebben altijd honden gehad dus tjah... cker wel dat het een dieren familie is!!!

17. Flowie

Lid geworden:
    22 apr 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn beide ouders hebben ontzettend veel dieren gehad, maar zijn er niet echt 'fan' van ofzo. Ik ben de grootste dierengek, daarna mijn vader, dan mijn oudste zus, en mijn moeder en andere zus samen op de laatste plaats.
    We houden hier allemaal wel van de dieren, maar ik ben meestal de aanleiding.
    Ik zie mijn vader niet echt een konijn en een hamster nemen :stuck_out_tongue_winking_eye:

Dat we een hond hebben is mijn moeders 'schuld'. Zij had vroeger ook altijd zo'n hondje, en wou er weer 1. Dus het is eigenlijks ook haar 'schuld' dat we een kat hebben.. aangezien Guus het goed kon vinden met Dolbey, en dat hij daarom hier naar toe is gekomen.

Ook het hele konijnengebeuren is weer haar 'schuld' :stuck_out_tongue_winking_eye:
    Zij werd verlieft op ons eerste winkelkonijntje,
    die ging er helaas na 4 jaar vandoor..
    toen zorgde ik ervoor dat we binnen 4 dagen een vervanging hadden, ( rasecht ! ) een lief klein baardkonijntje.

Zo kan ik nog wel hele verhalen hier neer zetten, maar ik heb gekozen voor de 2e.

18. Dark_wolf

Lid geworden:
    28 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn moeder heeft het totaal NIET voor dieren.
    Voor mijn broer, zus en vader zijn dieren maar dieren en niks meer. Ik vind niet dat iemand thuis de dieren goed verzorgt.
    Toch heb ik gestemt dat een deel van de familie wel gek is van dieren, want ze 'willen' wel dieren en ze zijn er ook wel wat mee bezig maar ze zoeken geen informatie over het dier op en doen dus vaak dingen heel vaak (zoals mijn parkiet vastnemen, ipv op de vinger laten stappen -> vind ik ergelijk als ze dat doen!)

19. Logan-San

Lid geworden:
    25 aug 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Me moeder en ik zijn gek op dieren..maar de rest vind het allemaal wel oke en niet echt boeiend. Soms wel jammer als wij dan vertellen dat we het schattigste katje erbij hebben of wat de oudste weer heeft uit gehaalt hebben ze zoiets van nja boeie XD ach ja je leert er mee leven haha.

Gelukkig heb ik vriendinnen die gek op dieren zijn ^^

20. doggygirly

Lid geworden:
    4 aug 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben de grootste dierenfanaat in huis
    mijn pa kent er niet zo veel van, maar is wel gek op ze :smiley:
    Mijn zusje is gek op de maar dan meer om te knuffelen
    en mijn moeder zorgt goed voor ze, maar zou ze niet zo missen als ik (behalve de hond dan)

maar de hele familie aan mijn vaders kant zijn geen dierenvrienden
    mijn nonkel heeft zelfs al eens 2 zwerfkatjes in het tuinhuis opgesloten (waardoor 1 verhongerd is) omdat ze in zijn tuin liepen :imp:

Laden...

Deel Deze Pagina