Zijn hier veel koudbloedliefhebbers en zo ja welke

Discussie in 'Paarden' gestart door Pluko, 20 jun 2010.

1. Pluko

Lid geworden:
    28 jul 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Hoi

wie van jullie hier is een koudbloedliefhebber en heeft er 1
    of heeft zijn specifieke voorkeuren

is er ook nog iemand erg actief mee in de sport

ikzelf ben van de zwaardere paarden de trekpaarden

groetjes an

2. Trice

Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben gek van koudbloedigen!
    Mijn favorieten; Fjorden, Tinkers, Shires, maar ook Belgische trekpaarden vind ik echt superstoer!

Ik rij zelf op een fjord in de les en af en toe onderlinge wedstrijden. Ik rij voornamelijk dressuur, maar ook springen, barrel races en op de renbaan scheuren vind ik erg leuk. Ik ben meer een recreatieruiter.
    Met mijn oude verzorgpaard (tinker) reed ik veel buitenritten, reed ik dressuur, sprong regelmatig (1 m - 1.10 m) en trainde ik veel aan de longe (zowel enkel als dubbel).
    Ik vind het beiden zeer werkwillige paarden, en ondanks dat ze lichamelijk lang niet zoveel kunnen als bv KWPN, proberen ze het wel.

3. kekavo

kekavo Dierenliefhebber

Lid geworden:
    18 feb 2009
    Leuk Bevonden:
    9
    Ik ben hou niet bijzonder van koudbloeden. Ik vind ze mooi, en dan denk ik vooral aan Shires en Perserons, maar ik ben er geen echte liefhebber van. Ik vind ze er stoer uitzien en ze hebben vaak heel vriendelijke en rustige karakters. Dat maakt het tot heel betrouwbare metgezellen die ideaal zijn voor buitenrijden waar ik zo van houd.

Maar voor mezelf heb ik liever het tegenovergestelde: ik ben helemaal gek van Engelse Volbloeden. Niet dat ik een paard daarop uitzoek, Siebje is KWPN en die is net zo geweldig als Volbloedje Major :dancer:

4. caviagek28

Lid geworden:
    20 mei 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik rij op Groningers echt geweldige paarden heb voorheen ook op Friezen en Fjorden gereden maar de Groninger steekt er boven uit. Zoals ze zeggen er gaat niet boven een Groninger!

5. Thoran!

Lid geworden:
    26 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een Konik. Een enorm sterk beest.
    Hij wil graag werken, maar komt soms net te sterk uit de bocht..
    Wat wel leuk is, is dat hij een enorme conditie heeft (waar ik overigens niet op train) en redelijk springvermogen (wat ik zelf nog wat spannend vind. Hij is 1.31 en springt nu 70 cm).
    Hij heeft met een vriendin die veel springt een keer een meter gesprongen. Zonder problemen :smiley:.
    Warmbloed of Koudbloed maakt mij eigenlijk niets uit. Als het maar beestjes zijn die een beetje werkwillend zijn.

Oh, ik ben dit jaar trouwens begonnen met wedstrijden rijden in de dressuur. Ook neem ik af en toe een oefenparcourtje springen mee en loopt hij voor de kar.

6. Carla28

Lid geworden:
    17 aug 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik houd het meeste van Warmbloed paarden maar koudbloed vind ik ook erg mooi Fjord is mijn favoriet :smile:

7. designdragons

Lid geworden:
    28 jun 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben helemaal gek van koudbloeden, heb zelf 8 jaar een russisch trekpaard gehad, heerlijk beest, super eigenwijs en knettergek XD

mocht ik ooit weer het budget te hebben een nieuw paard te nemen wordt het een shire.

8. loungeexx

Lid geworden:
    30 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    1
    ik vind friezen nederlandse warmbloeden en groninger en hannoveranen heel mooi :stuck_out_tongue_winking_eye: :ok:

9. Shirley2danmaar

Lid geworden:
    30 dec 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind sommige koudbloeden echt gaaf, voornamelijk de grote trekpaardrassen. Mocht ik ooit ergens een mooi huis hebben met een flinke lap grond, dan schaf ik er eentje aan.

Maar nu wil ik graag veel leren op het gebied van dressuur en springen en daar vind ik koudbloeden toch minder geschikt voor. Als rijpaard kies ik dus voor een warmbloed en daar ligt mijn hart ook meer. Ik kan echt gaan kwijlen van een goed bewegende gespierde atletische warmbloed. :yum: :grinning:

10. Carla28

Lid geworden:
    17 aug 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Fjorden vind ik echte stoere paarden, Shires vind ik ook erg mooi.

11. Fabsje

Fabsje Dierenfanaat

Lid geworden:
    12 dec 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben absoluut geen fan van koudbloeden. Alleen de Fjord vind ik wel heel leuk.

12. Boompje1985

Lid geworden:
    28 aug 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    hey hoi
    zou graag een eigen shire willen hebben zeker van wel, maar helaas ben ik ook gek op springen en ja kracht hebben ze zeker wel maar eerlijk is eerlijk een hollsteiner springt beter
    maar als het ff kan ga ik toch een gentle giant aanschaffen hoor ! wil later echt lekker samen gaan buiten rijden met mijn vriend (zeer beginnend)en voor hem is het algemene karakter van de shire uitstekend! een en al knuffel massa!!!

13. xJunior

xJunior Speurneus

Lid geworden:
    1 sep 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    clydesdales zijn het voor mij helemaal :cupid:

14. Trice

Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben alleen benieuwd voor de mensen die graag shires willen later of er ook is nagedacht bij een hoefsmid. Dat weerhoud mij namelijk om voor zo'n groot paard te gaan. Hier in de omgeving zijn er namelijk helemaal geen hoefsmeden die Shires willen doen. :pensive:

Inmiddels rij ik nog steeds op die fjord uit mijn eerdere post. We zijn nu F13 +2 dressuur. Dat is qua oefeningen gelijk aan L1 KNHS. Groot verschil is de manier van jureren. Waar de KNHS vaak op het totaal plaatje let (en soms ook te veel op het krulletje), let de FNRS jury juist op de ontspanning en juiste manier van nageeflijkheid.

Afgelopen tijd had het fjordje vakantie en heb ik een paar KWPN-ers gereden. Hoewel dat leuk is voor een keer, heb ik toch veel meer een klik met koudbloeden. En hoewel een koudbloed na lange na niet zo lenig is in het lichaam als een KWPN-er is het juist de werkwilligheid wat mij juist zo boeit van een koudbloed. Ze kunnen het misschien niet tot in perfectie kunnen uitvoeren, maar ze willen het graag voor je doen/proberen, zonder hysterisch gezeik. En persoonlijk vind ik het rijden van een koudbloed naar niveau een grotere uitdaging dan het rijden van een KWPN naar niveau en heb ik er persoonlijk meer eer van. Niet dat een KWPN-er altijd zo makkelijker is, maar die heeft natuurlijk het lichaam al wel wat meer mee.

15. sientje2

sientje2 Speurneus

Lid geworden:
    16 dec 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Re:

een fjord is GEEN koudbloed maar een warmbloed.

16. isabellebelbel

Lid geworden:
    14 aug 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Tinkers! :cupid:
    & Shetlanders maar dat zijn volgensmij niet helemaal koudbloeden :notes: ?

17. Wolfje82

Lid geworden:
    24 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier ook een koudbloed fan. En dan specifiek toch wel de Tinkers. Zelf hebben wij een Tinker merrie.

Laden...

Deel Deze Pagina