Ziekte van crohn

Discussie in 'Honden' gestart door verbrugghe Nadine, 18 jan 2018.

1. verbrugghe Nadine

verbrugghe Nadine Nieuw Lid

Lid geworden:
    18 jan 2018
    Leuk Bevonden:
    0
    vandaag de derde dierenarts bezocht met mijn maltezerke en al voor de tweede maal werd de ziekte van crohn genoemd. Mijn hondje is nogmaar 2 jaar. Ik ben echt ongerust. Om de 10 á 14 dagen is haar ontlasting bloederig slijm. De dag voor ze zo n ontlasting heeft is haar buikje opgeblazen en voelt ze zich niet goed. Dan heeft ze die bloederige ontlasting en is ze ziek en daarna voelt ze zich weer goed en is haar buikje weer normaal. Heeft er hier iemand ervaring hiermee ?
    bezorgd bazinneke

2. Jessjess

Jessjess Nieuw Lid

Lid geworden:
    7 mei 2018
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn hond heeft het gelukkig niet. Maar 1 van mijn katten heeft wel de ziekte van Crohn.
    Is net zoals bij jou rond 1-2 jarige leeftijd begonnen en nooit meer weggegaan.
    Haar kan ik alleen helpen met z/d voeding van Hills (voorverteerd). Alle andere opties geprobeerd tot BARF toe. Niets helpt behalve voorverteerde voeding.
    Ook krijgt ze af en toe cortisone wanneer nodig (die geef ik onder begeleiding van de dierenarts zelf).
    Nu is mijn kat misschien nog 1-2 dagen per maand ziek, voor de rest doet ze het goed.
    Succes!

3. verbrugghe Nadine

Lid geworden:
    18 jan 2018
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ondertussen een dierenarts gevonden die bekend is met de ziekte van crohn bij dieren.
    Ik geef haar nu Salazopyrine EC
    Dat zijn grote pillen maar de apotheker maakt drie gellulekes uit 1 pil

4. verbrugghe Nadine

Lid geworden:
    18 jan 2018
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik geef haar 2 gellulekes per dag en nu is zij praktisch nooit meer ziek. Het is een medicament dat de darmen ontsmet en wordt gegeven aan mensen met de ziekte van crohn.
    Bedankt om te reageren !

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. Pommetje
    Reacties:
    6
    Weergaven:
    4.231
  2. Fernande
    Reacties:
    3
    Weergaven: