Zaterdag strandrit gemaakt!

Discussie in 'Paarden' gestart door Marcha, 29 aug 2005.

1. Marcha

Marcha Dierenkenner

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Afgelopen zaterdag heb ik samen met een groep stalgenootjes een strandrit gemaakt. De rit vond plaats bij manege Lisiduna in Burgh Haamstede. Om de rit maar in een woord te beschrijven: GAAF :grinning:

Om het maar even helemaal van voor af aan te vertellen; veel mensen van onze stal hadden nog nooit een strandrit gemaakt, (waaronder ikzelf) we hadden dus eigenlijk ook geen idee wat we konden verwachten. We moesten nog een aardig stukje rijden naar de manege, in totaal toch zeker wel bijna 1,5 uur. Eenmaal aangekomen moesten we nog een poosje wachten waarna we opgeroepen werden. Er werden een aantal paarden opgenoemd waar je uit kon kiezen. Nadat iedereen een paard had uitgezocht moesten we verzamelen en opstappen in de binnenbak. In eerste instantie had ik een pony uitgezocht maar die vond ik toch iets aan de kleine kant (het was een klein D'tje) Uiteindelijk heb ik met een stalgenootje geruild en konden we opweg.

De omgeving van Burgh Haamstede is echt geweldig! Je hebt er eigenlijk alles, er is zowel bos als duinen en strand. Kortom geweldig voor buitenritten dus! In het bos waren de paarden allemaal erg rustig maar toen we het strand naderden werden ze toch wel wat ongeduldig. Veel van mijn stalgenootjes en ikzelf dachten dat de paarden waarschijnlijk wat suffig waren om te rijden. Niets was echter minder waar :grinning: Tegen de tijd dat we voor het eerst in galop mochten kregen we haast een hartverzakking.... Die paarden gingen dus echt onwijs hard :flushed: In eerste instantie vond ik het zelf best eng en wilde ik mijn paard inhouden, toen ik echter merkte dat dit niet ging gooide ik alles maar los en liet ik me helemaal meegaan. Het was echt geweldig! Zoiets had ik nog nooit meegemaakt! Allereerst was het strand werkelijk prachtig en ten tweede was het echt een kick om in volle rengalop (ja, echt REN-galop) over het strand te sjezen :grinning: :ok: ! Mijn paardje was een van de snellere, iets wat nog ff een extra kick gaf dus :grinning:

Toen we weer op de terugweg gingen waren de paarden echt niet meer te houden... Die beesten luisteren echt nergens naar :flushed: Iedereen had zijn handen vol om maar te voorkomen dat zijn/haar paard er weer in volle galop vandoor ging. Het gebeurde een aantal keer dat iemand zijn/haar paard dus echt niet kon houden waarna heel de stoet er dus weer als een bezetene er van door ging. Een keer was ik zelf de aanstichter :blush: De leiding was erg relaxed en liet ons gewoon ons gang gaan. Als er weer een paard vandoor sjeesde lachte hij alleen maar. Het was de gevorderden groep dus hij had zoiets van ''die komen toch wel weer terug :grinning: '' De paarden hadden overigens wel een vreemde rem, als je je paard wilde laten stoppen stuurde je hem gewoon de duinen in, daar was het zand muller en liep het omhoog en dus moesten de paarden wel stoppen.

Al met al was het iig een zeer geslaagde rit die ik ook iedereen zou willen aanbevelen. De rit duurde in totaal 2 uur. De volgende dag had echt iedereen verschrikkelijke spierpijn, wij dressuurruiters zijn ook helemaal niks gewend :grinning: Hier wat foto's van de rit, gekopieerd van de website van mijn stal:

Hier de binnenbak. Ik ben de linker :wink:
    Wat stalgenootjes met hun paarden:
    Ikke voorop :grinning:

Aangezien de rit zo geslaagd was hebben we nu besloten dat het een halfjaarlijks evenement wordt :ok:

2. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Het lijkt me heerlijk om zo over het strand te racen! :smiley:

3. SANEX

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Ah gaaf zeg, het is zo mooi om een strandrit te maken. Ik heb het meerdere malen gedaan. De eerste keer toen ik een jaar of 10 was, op een veel te groot en te sterk paard voor mij zat en dus al gauw op het strand voorop als een dolle rondcrosste :smiley:

De mooiste rit is voor mij de rit geweest op Ameland, op Amber, mn eerste pony.
    Amber was toen niet meer van mij, maar van een meisje dat op Ameland woont. Het was de eerste keer dat ik haar weer zag nadat ze verkocht was, er werd meteen gevraagd : "zullen we een strandrit maken ? Jij mag op Amber"
    Ik helemaal woepie natuurlijk, ik op Amber, zij op haar eigen oudere pony.
    Op het strand heb ik megahard gegallopeerd met Amber, ik wist dat ze hard kon, maar zo hard was ik nog nooit met haar geweest, toen ze bij mij stond konden we nooit voluit gaan omdat we geen ruiterpaden hadden.
    Ik had de tranen in mn ogen van de wind, en van geluk, een strandrit op mn eigen lieve Amber.

Ja strandritten zijn heerlijk, het is echt iets wat je eens in de zoveel tijd moet doen, dan blijft het leuk. Ik zou geen strand naast mn huis willen hebben, dan is het niet bijzonder meer.
    Gaaf dat je zo genoten hebt

4. sjaan

Lid geworden:
    13 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik het het grote voorrecht om naar het strand te kunnen wanneer ik wil en op mijn eigen paard :ok:
    Behalve dan in de zomer wanneer je niet op het strand mag vanwege mensen op handdoekjes enzo..raar hoor :eyes:

Paarden lijken 10x zo hard te kunnen op het strand dan normaal .
    Het is voor hun het ultieme uitje volgens mij.
    De vrijheid, de ruimte..ook voor de ruiter :wink:

Ookal ben ik al ontelbaar keer op het strand geweest de zenuwen blijven door mijn lijf gieren als ik de zee ruik.

5. Shirley2danmaar

Lid geworden:
    30 dec 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat geweldig zeg! Wel leuk ook, eindelijk foto's van Marcha te paard :smiley:Ik heb het nog nooit gedaan, maar het lijkt me echt super! Ik heb vorige week een duinrit gemaakt met een stel paardrij-prutsers, dat was hilarisch (ze snappen nu waarom paardrijden een sport is :grinning: ), maar een echte strandrit helaas nog nooit! Ik moet dan ook wat verder rijden denk ik :wink:

6. Anoeska

Lid geworden:
    5 jul 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt me erg gaaf om zo over het strand te rijden.
    Wie weet. :wink:
    Het ziet er in ieder geval erg leuk uit.

7. marthine

Lid geworden:
    28 jan 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    woow zeg dat wil ik ook :smile:
    het lijk me egt gaaf :wink:
    mischien kom het r nog een keer van

8. Nancy-S

Lid geworden:
    26 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is echt een wens van mij om ook ooit een keer een strand rit te maken.
    Lijkt me zo gaaf!!!!

Leuke foto's hoor.

9. ingrid_chase

Lid geworden:
    18 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb ook al heel vaak op lisiduna verschillende ritte (strand en bos) gemaakt dat was egt heel gaaf. Heb er zelfs met mn vriendin 2 ponies een week gestald. Alleen hadde ze mijn verzorgshetten overgekocht en toen werden ze egt heel slecht verzorgt ze stonde in de winter tot hun knieen in de modder en 1 is er zelfs overleden toen er droes was uitgebroken. De andere shet heb k nu van ze gekocht maar verkochte ze vor het dubbele als ze em gekocht hadde, dus nu kom k er ni meer k ga nu altijd naar de manege in renesse als k in haamstede op vakantie ben.

10. Bianca_M

Lid geworden:
    30 jul 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Gaaf zeg!! Lijkt me kei leuk om zo over het strand te
    racen met je paard!! :ok:

11. Anoeska

Lid geworden:
    5 jul 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik was wel een keer van plan met mijn verzorgpony naar het strand te rijden, maar het was toch wel iets te ver helaas. :pensive:

12. skyracer

Lid geworden:
    3 dec 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    chique,chique :ok:

13. Lisa

Lisa Dierenkenner

Lid geworden:
    24 sep 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben afgelopen meivakantie voor het eerst met Flame op het strand geweest (het was voor mijzelf ook de eerste x) :smiley:
    Ik was met een vriendin en de paarden op vakantie op Walcheren. Echt heerlijk rijden is het daar.
    We moesten eerst een stukje gewoon door de weilanden, naar een ander dorp. Vanuit daar gingen we eerst een stuk door een bos, daarna door de duinen en uiteindelijk kwamen we op het strand.
    Ik was best zenuwachtig. We waren allebei nog nooit op het strand geweest en de paarden ook niet.
    Maar het zo gaaf!!!! De paarden waren lekker vrolijk :grinning: maar niet zo erg dat het vervelend werd.
    We hebben ook zo hard gecrosst :flushed: Ik was echt nog nooit zo hard met Flame geweest. En door het water galopperen!! Heerlijk!!!

Later zijn we nog een x geweest en in de zomervakantie toen ik daar weer was ben ik een paar x met mensen van daar geweest :smiley:
    Echt geweldig om te doen!!

14. Anoeska

Lid geworden:
    5 jul 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Gezellig zeg!
    Ik hoop dat ik dat ook nog eens een keer meemaak. :wink:

15. Juut13

Lid geworden:
    10 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    gaaf! ik heb 1x een rit gemaakt op een camping op het strand, maar dat was flut :stuck_out_tongue_winking_eye: :innocent:

16. Anoeska

Lid geworden:
    5 jul 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Hahaa hoezo dan?

17. Lisa

Lisa Dierenkenner

Lid geworden:
    24 sep 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Marcha, reageerde de paarden bij jullie niet op de paalhoofden?
    Flame dacht namelijk dat dat hele enge monsters waren en durfde er telkens niet langs :grinning:

18. Marreparrie

Lid geworden:
    12 okt 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Leuk zeg, dat je een strandrit heb gemaakt!!
    Ik vind het zelf ook echt geweldig, heb er een keer 1 gemaakt toen ik op Ameland op vakantie was. Jammer genoeg woon ik zelf niet dicht bij het strand, dus voor ik weer een keer op de rug van een paard het strand op ga duurd jammer genoeg nog wel een poosje denk ik.

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. sjaan
    Reacties:
    2
    Weergaven:
    838

Deel Deze Pagina