Wormenkuur

Discussie in 'Paarden' gestart door Nouzie, 17 mei 2010.

1. Nouzie

Lid geworden:
    14 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft iemand tips of trucs hoe je het makkelijkst een wormenkuur bij een paard naar binnen krijgt?

Zodra die van mij de spuit alleen maar ziet staat die aan de andere kant van de wei. Laat staan dat ik het in de buurt van zijn hoofd krijg. Hem vastzetten werkt ook niet, want hij heeft daarmee al meerdere halsters en halstertouwen gesloopt...

2. Irma-Utixo

Lid geworden:
    30 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Zorg in ieder geval dat je snel kunt handelen. Bij echte vervelen werk ik het liefst met z'n twee'en of drie en, bij voorkeur twee sterkere figuren. Halster om, beide kanten door een sterk iemand vasthouden, en snel spuiten.

Je hebt natuurlijk van die darmen die echt weigeren. Dan maak ik slobber, en meng ik de spuit erdoor. Ontwormen is prima, maar het moet niet ten koste gaan van je eigen veiligheid.

3. Shirley2danmaar

Lid geworden:
    30 dec 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Pfff... Ik ken het probleem, bij mijn oude verzorgpaard Koen was het ook een ramp. Degene die hem die spuit had gegeven kon er een week niet bij in de buurt komen :eyes:

Wat Benthe zegt zou ik ook proberen. Bij Winand is het ontwormen geen probleem, maar als hij met het scheren begint te klieren helpt het als ik zijn oor omdraai. Hij probeert zich vijf seconden los te wurmen en staat er dan als een mak lammetje bij.

4. Pluko

Lid geworden:
    28 jul 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    tegenwoordig zijn er van die tabletten van Virbac
    even bij ze informeren

groetjes an

5. Shirley2danmaar

Lid geworden:
    30 dec 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Grappig dat je daar net over begint! Ik heb ze toevallig vanmiddag zien liggen bij de dierenarts! Ben benieuwd hoe dat gaat!

6. Pluko

Lid geworden:
    28 jul 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ennnn....................
    is dit je wel gelukt????

groetjes an

7. Nouzie

Lid geworden:
    14 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey,
    Sorry voor de late reactie. Ik heb de kuur door slobber gemengd en dan eet die het zonder problemen op :ok: bedankt voor de tip Benthe

Misschien dat ik voor de volgende keer de tabletten wel wil proberen, had nu de spuit nou eenmaal al in huis :wink:

8. Halifax

Lid geworden:
    16 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik spuit het bij Jack ook op zijn eten, hem zo ontwormen met spuit, gaat niet.
    Ik heb ook geen zin daar een gevecht aan te hangen, hij eet het prima op met zijn eten (likt zelfs zijn bak volledig proper achterna), dus dan gaat het maar zo :wink:

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. hera
    Reacties:
    5
    Weergaven:
    1.232

Deel Deze Pagina