Witte waas in aquarium

Discussie in 'Vissen' gestart door Rubjuuh, 29 jun 2014.

1. Colour_Salute

Colour_Salute Snuffelaar

Lid geworden:
    25 dec 2013
    Leuk Bevonden:
    1
    Maakt niet echt uit want er zitten toch geen vissen in ik zou het opwarmen tot 24 graden . dit is de temperatuur die de meeste aziatische visjes al goed vinden . als je beslist welke vissen dan kan je de verwarming nog aanpassen . welke planten heb je genomen ? En heb je een voedingsbodem liggen ( niet nodig voor planten) ?

Mvg Wout

2. Rubjuuh

Rubjuuh Snuffelaar

Lid geworden:
    7 jun 2014
    Leuk Bevonden:
    0
    Het aquarium heeft nu een temperatuur van circa 24-25. En we hebben plantenvoeding in een flesje gehaald, waar gelijk al CO2 bij zat. De namen die zijn moeilijk op te noemen omdat niet bij elke plant een kaartje zat met specificaties en de naam. Dus hier een foto.

Rubjuuh

3. Colour_Salute

Colour_Salute Snuffelaar

Lid geworden:
    25 dec 2013
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik zie direct wat echinodorus soorten erg goede planten . Dit zijn wel moerasplanten dus ze nemen voornamelijk voeding op uit de bodem . Als ze het een beetje minder beginnen doen kan je nog altijd klei bolletjes bij hun wortels steken (speciaal voor aquaria geen van de tuinwinkel!). Ik zie wel dat je je bodem heel erg dun hebt gelegd mag toch van 2 tot 6 cm zijn. Wel al een erg mooi aquarium . Als je een corydora panda een mooie vis vind kan je er zeker 15 inzetten . Een erg leuk visje die alleen op de bodem blijft en met zijn baardraden in het zand zitten.

Mvg Wout

4. Rubjuuh

Rubjuuh Snuffelaar

Lid geworden:
    7 jun 2014
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar zat ik ook naar te kijken voor op de bodem. Inmiddels is de waas weg, maar doordat ik een erg kleine laag substraat links en achterin ( moest blijkbaar van de verkoper voor betere plantengroei ). En het weinige zand lijkt alleen zo daardat ik met dieptewerking bezig ben.

Welke vissen zijn goed voor mijn biotoop en de afmeting van de bak 100x40x40? Maanvissen misschien omdat ik een sterk vermoeden heb dat het niet lukt aangezien de grote.

Rubjuuh

5. Rubjuuh

Rubjuuh Snuffelaar

Lid geworden:
    7 jun 2014
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog een vraag:

Kan ik twee soorten vissen in een laag houden voor een schoolgedrag? Zo ja welke vissen?

Rubjuuh

6. Colour_Salute

Colour_Salute Snuffelaar

Lid geworden:
    25 dec 2013
    Leuk Bevonden:
    1
    Een biotoop is dat je een bepaalde streek namaakt . Dit heeft wel iets weg van Zuid-Amerikaans of Aziatisch . Maanvissen zouden een vreselijke keuze zijn voor deze bak ze worden te hoog en zijn te agressief voor de maat maanvissen zijn te houden van 1 m 50 en een minimum hoogte van 50 cm en 70 voor altums . Als je echt naar biotopen aan het kijken bent is een Apistogramma Borelii of Cacatuiodes met 1 man 2 vrouw (Zuid-Amerikaans). Hierbij nog 20 kardinaal tetras . En nog een vis voor de bovenlaag. Maar is het een open aquarium want de bovenlaag vissen durven wel is springen? En verder geloof niet teveel wat de verkoper zegt het kan een goeie zijn maar verkopers moeten verkopen en durven wel eens slechte adviezen geven voor te verkopen.

Mvg Wout

7. Rubjuuh

Rubjuuh Snuffelaar

Lid geworden:
    7 jun 2014
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke bedankt.
    Het is inderdaad een open aquarium. Waarvan de lampen erboven hangen. De soorten vissen uit de streek maakt niet uit als ze maar kleurijk zijn:wink:. Die maanvissen wou mijn broer er graag in omdat hij geen plek had voor zo'n groot aquarium.

Rubjuuh

8. Colour_Salute

Colour_Salute Snuffelaar

Lid geworden:
    25 dec 2013
    Leuk Bevonden:
    1
    Dus ga je de maanvissen er al insteken ? Google maar eens apistogramma borelii opal zo kan er 1 mannetje in en 2 vrouwtjes . als je een dekplaat over legt kan je in de bovenlaag ook echte boven visjes kiezen.

9. Rubjuuh

Rubjuuh Snuffelaar

Lid geworden:
    7 jun 2014
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke bedankt voor de tips.

Rubjuuh

10. Rubjuuh

Rubjuuh Snuffelaar

Lid geworden:
    7 jun 2014
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vandaag de colisa lalia gekocht. Hiervoor wel ingelezen natuurlijk. Maar heeft iemand nog tips voor het houden van deze soort.

Rubjuuh

11. Colour_Salute

Colour_Salute Snuffelaar

Lid geworden:
    25 dec 2013
    Leuk Bevonden:
    1
    Hoeveel vrouwtjes heb je gekocht ? En het kan dat er nog een zogezegd vrouwtje fellere kleuren krijgen en toch een mannetje blijkt te zijn maar hij was vermomd . Een echte tip is wel drijfplanten ! Er zijn verschillende soorten maar het beste is volgens mij toch watersla of mosselplantje , je hele oppervlakte groeit er wel van dicht maar het is een goede nitriet en nitraat opnemer , het dempt het licht en is een goede schuilplek voor de vissen . A ven toe wel wat eraf halen ze moeten nog kunnen ademen . Ze halen lucht van boven het water (labyrint vis).

Verder moet je wel je bestand een beetje gaan kiezen want je kan niet alles bijeen gooien en verwachte dat ze vreedzaam samen leven. Aja en voor de colisa Lalia mag de temperatuur wel naar 26 hoor maar doe het wel geleidelijk . 1 week 1 graden volgende nog één is het beste voor de vissen.

Mvg Wout

12. Rubjuuh

Rubjuuh Snuffelaar

Lid geworden:
    7 jun 2014
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke zal ik doen. Ik heb ze namelijk in 24 graden omdat ze dat ook bij de dierenwinkel hadden. Zo kwam er minder stress met het verplaatsen. Ik heb begrepen dat ze in alle lagen zwemmen, of is dat omdat ze het aquarium voor hun alleen hebben.

Rubjuuh

13. fancyGoudvis

fancyGoudvis Speurneus
    Magazine auteur

Lid geworden:
    5 sep 2013
    Leuk Bevonden:
    14
    Best ook rekening houden met het feit dat labyrintvissen gevoelig zijn voor temperatuurverschil tussen het water en de lucht die ze inademen.
    Als het verschil te groot is worden ze ziek.
    Glasplaatjes zijn in verband hiermee geen slecht idee.

Ze gaan straks vooral in de bovenste helft van je bak zwemmen.

Groet,
    FancyGoudvis

14. Rubjuuh

Rubjuuh Snuffelaar

Lid geworden:
    7 jun 2014
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus ik denk dat ik het zo houd zo zijn de temperaturen ongeveer hetzelfde. Maar hoe kan ik de filter het beste plaatsen?

Rubjuuh

15. Colour_Salute

Colour_Salute Snuffelaar

Lid geworden:
    25 dec 2013
    Leuk Bevonden:
    1
    ik heb mijn filter (juwel standaard filter) naar het oppervlakte laten blazen en nog een andere naar de planten. Het beste is een spraybar die verdeeld het overal gelijk. Maar in jou geval een beetje naar het oppervlakte richten de Colisa Lalias zullen niet graag hebben dat er teveel stroming naar hun toekomt.

Mvg Wout

16. Rubjuuh

Rubjuuh Snuffelaar

Lid geworden:
    7 jun 2014
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke dan ga ik dat proberen. Ik heb namelijk de juwel e901 filter. Waarmee ik het spuitmondje richting de wand heb staan.

Welke soorten andere vissen kunnen bij de colisa lalia?

Rubjuuh

17. Rubjuuh

Rubjuuh Snuffelaar

Lid geworden:
    7 jun 2014
    Leuk Bevonden:
    0
    De spraybar staat nu net onder de oppervlakte met de gaten in een hoek van 45 graden omhoog. Is dat goed?

Rubjuuh

18. Colour_Salute

Colour_Salute Snuffelaar

Lid geworden:
    25 dec 2013
    Leuk Bevonden:
    1
    ik denk dat je de Jbl e901 bedoelt ? Ja dit zal ongeveer wel goed zijn.

Voor de rest van het visebestand kan je
    Puntius pentazona (vijfstreep barbeel) niet te verwarren met sumatraan . Hier kan je er ongeveer 20 van nemen (schoolvisje)
    OF
    15 Puntius titteya sherry barbeel info: Sherrybarbeel

En voor de bodem kan je wat kuhlii's nemen (ongeveer :sunglasses: (pangio kuhlii) dan moet je wel zeker er een glasplaat opleggen want ze durven wel eens uit het aquarium kruipen.
    En garnalen maakt niet uit welke het beste zijn vuurgarnalen of citroengarnalen want die kweken het rapst.
    voorbeeld
    ?x Colisa Lalia
    15x Puntius titteya
    8x Pangio kuhlii
    10x vuurgarnaal ,citroengarnaal ,.... maakt niet uit welke soort.

Mvg Wout

19. Rubjuuh

Rubjuuh Snuffelaar

Lid geworden:
    7 jun 2014
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor het voorstel. Maar kunnen de (5, 1 man 4 vrouwen) colisa lalia ook bij erg kleurige soorten. Graag fel gekleurd.

De colisa lalia zwemmen snel door het aquarium, tussen de planten door en ook het gedeelte waar geen planten zijn. Daarna gaan ze weer rustig zwemmen en gaan ze weer onderzoek. Wat voor gedrag kan het zijn?
    (Niet negatief omdat ze niet gestrest bewegen)

Rubjuuh

20. fancyGoudvis

fancyGoudvis Speurneus
    Magazine auteur

Lid geworden:
    5 sep 2013
    Leuk Bevonden:
    14
    Aquarium is nog heel erg vers en het filter is echt nog lang niet rijp.
    Kan dus daaraan liggen dat je vissen een beetje a-typisch gedrag vertonen.

Ik zou je aanraden nog een paar weken te wachten met aanschaffen van meer vissen....
    Heb je ook de tijd om rustig info in te winnen over de meest kleurrijke vissoorten.

Groet,
    Fancygoudvis.

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. Keiko1
    Reacties:
    2
    Weergaven:
    11.049
  2. Goudvis95
    Reacties:
    4