witte stippen op het kienhout

Discussie in 'Vissen' gestart door yasmine, 12 mei 2012.

1. yasmine

Lid geworden:
    12 mei 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    beste vis liefhebbers,

Nog niet zo lang geleden heb ik een nieuw aquarium in mijn kamer geplaatst. Ik weet namelijk niet zo veel af van vissen en heb daarom makkelijk onderhoudende vissen gekozen. Guppy's, goude danio, kardinaal tetra en een ruitenkuiser. Enkele dagen geleden wou ik mijn aquarium herinrichten en het hout stuk er uit verwijderen, ik ontdekte dat er onderaan het hout hele kleine witte stipjes in hoopjes hangen. voorlopig heb ik het hout even in een ander kweekbakje gelegd. Weet er misschien iemand wat dit kan zijn ? (Ik heb er een redelijk duidelijke foto van kunnen maken maar ik weet niet of ik de foto hier in kan uploaden.)

Xx

2. Nonsy

Nonsy Dierenfanaat

Lid geworden:
    14 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    slakken eitjes? Of het komt nog van de opbouw, dan kan er soms wel wat snot op gaan zitten of andere kleine organismen..

3. designdragons

Lid geworden:
    28 jun 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    toevallig corydorassen? die leggen regelmatg eireren op hout en etc

4. yasmine

Lid geworden:
    12 mei 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het nagekeken en ik heb geen corydorassen!
    Ik dacht ook aan slakken eiren maar hoe moet ik het dan verder verzorgen om de eitjes uit te laten komen. Ik wil ze graag laten uitkomen om zeker te zijn dat het geen visseneieren zijn.
    Voorlopig zit het stuk hout in een apart bakje met gewoon leiding water op kamertemperaruur.

5. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    De vissoorten die je noemt houden doorgaans van verwarmd water, dus een kweekbakje op kamertemperatuur lijkt me niet handig :wink:

Of de eitjes een kans hebben om uit te komen, dat hangt vooral van de soort af. Van guppen weet ik dat ze geen eieren leggen, maar je andere vissen ken ik minder goed qua voortplanting.

6. Nonsy

Nonsy Dierenfanaat

Lid geworden:
    14 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    de enige van wie het dan kan zijn, is van je algeneter.. Maar ik weet niet welke soort je hebt en of deze makkelijk voortplant in gevangenschap. slakkeneitjes wil je niet uit laten komen, tenzij het een sierslak is, maar als je appelslakken hebt, die leggen eieren boven water

7. yasmine

Lid geworden:
    12 mei 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    De algeneter die ik heb is een Ancistrus Dolichopterus (denk ik he :wink:). Maar ik heb er wel maar zo 1 van! Hoe lang kan het duren voor de eitjes uitkomen ?

Als het van slakjes is dan zal het van appelslakken zijn.

Kan ik een foto uploaden?

X

8. Nonsy

Nonsy Dierenfanaat

Lid geworden:
    14 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Nee dan kan het niet van de algeneter zijn.

Zoals ik schreef is het niet van de appelslak, want die leggen boven water hun eieren. Dan zullen het van gewone slakjes zijn en daar wil je echt geen jongen van, want dat wordt een plaag.

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. Keiko1
    Reacties:
    2
    Weergaven:
    11.044
  2. Goudvis95
    Reacties:
    4
    Weergaven:
    6.391