Wie heeft er al eens drugs gebruikt?

Discussie in 'Chit Chat Archief' gestart door shesannie, 22 apr 2007.

?

Heb jij al eens drug gebruikt?

1. Ja

75 stem(men)
    100,0%
  2. Nee

0 stem(men)
    0,0%
  3. Wil het wel ooit proberen

0 stem(men)
    0,0%
  4. Ja

75 stem(men)
    100,0%
  5. Nee

0 stem(men)
    0,0%
  6. Wil het wel ooit proberen

0 stem(men)
    0,0%
  1. miluta

Lid geworden:
    27 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    AMEN!!

2. Basch

Lid geworden:
    9 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    wel ja stemmen en dan niks zeggen schiet ook niet op. Deel je ervaringen. Ook negatieve

3. miluta

Lid geworden:
    27 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je toch niet anoniem mag stemmen, hoeft er ook geen poll bij te staan he :confused:
    Soms willen mensen niet dat alles bekend wordt :wink:

4. shesannie

Lid geworden:
    15 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    presies ben het helemaal met je eens hoor miluta

Niet iedereen hoeft ALLES van je te weten :wink:

5. raymond15

raymond15 Dierenfanaat

Lid geworden:
    14 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    bleeh... drugs.... nooit van m'n leven :stuck_out_tongue_winking_eye:

6. Irma-Utixo

Lid geworden:
    30 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Jeetje, dus als je drugs hebt gebruikt is het een verplichting om het in dit topic aan te geven?:smile:

Niet iedereen voelt de behoefte om de ervaringen te delen. Via PB zijn alle vragen altijd welkom, maar in het openbaar, op internet, lijkt het sommige mensen miscshien niet zo verstandig.

-Gok ik :smiley:

7. Basch

Lid geworden:
    9 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    dat is ********. Net zoals dat mensen die voor hun huwelijk sex hebben niet automatisch in de prostitutie komen.

8. ziralioness

ziralioness Dierenfanaat

Lid geworden:
    17 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben nooit gaan roken, nooit gaan drinken en ook nooit aan de drugs gegaan.

Roken en drugs heb ik dan ook zelfs niet GEPROBEERD... drank heb ik wel eens gehad, maar houd ik niet van. Ik ben éénmaal wat aangeschoten geweest, maar dat kwam omdat ik 1,5 flesje Bacardi Breezer vrij snel had opgedronken terwijl ik dus geen drank gewend was. :wink:

Ik had en heb die zooi niet nodig.

Betekend echter niet dat ik direct een hekel heb aan een ieder die wel gebruikt of gebruikt heeft, hangt net van de persoon af. Vriendin van mijn broer gebruikt wel eens wiet (roken) en een waterpijp... maar met mate. Dat vind ik allemaal best, ieder z'n meug. Maar over het algemeen heb ik niks op met drugs en hun gebruikers.

9. Maud

Lid geworden:
    21 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat dacht ik ook!!!

Ik blow zo nu en dan nog wel eens!
    Heb het toen ik 16 was heel veel gedaan, en er is niks mis met me!
    Nu doe ik het nog maar af en toe, als ik met wat vriendinnen enzo samen ben :dancer:
    Verder niks geprobeerd!

10. Elcie

Lid geworden:
    16 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Hahaha, naja er zijn meer op de wereld die drugs gebruiken dan ze het beseffen.
    Alcohol en cafeïne dergelijke vallen ook onder de drugs :stuck_out_tongue_winking_eye: (oeh, betweterig)

Maar iedereen wil wel al te graag toegeven dat ze alcohol gebruiken in grote hoeveelheden, drugs vinden veel mensen om de een of andere reden erger/enger...

Oeh, dit vinden mensen misschien ook wel een leuk schema

Niet veel weten dat er maar weinig drugs gevaarlijker is dan alcohol.
    Oftewel, alcol is ook zeer gevaarlijk.

11. Shiver911

Shiver911 Dierenkenner

Lid geworden:
    22 dec 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ieder die trots aan mij komt vertellen/toegeven dat die in grote hoeveelheden alcohol gebruikt stuur ik gelijk weg :wink:

12. Basch

Lid geworden:
    9 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    en die grafiek gaat alleen over de dodelijkheid van de drugs. Met verslavingsgevaar staat alcohol maar net onder de heroine

13. ~ellie~

~ellie~ Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Staat daar op plaats 2 qua dodelijkheid nu nutmeg? Oftewel nootmuskaat? Is dat een of andere codenaam voor een soort drugs? Of ga ik ook dood als ik een potje nootmuskaat in één keer op eet? Niet dat ik dat van plan was, hahaha, maar goed... :laughing:

14. Basch

Lid geworden:
    9 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, nootmuskaat is idd heel erg dodelijkj. En je kan er van trippen :smile:

http://www.food-info.net/nl/qa/qa-fp53.htm

Bevat nootmuskaat hallucinerende stoffen ?

Nootmuskaat wordt gemaakt door de zaden van de nootmuskaatplant Myristica fragrans te malen. Nootmuskaat bevat een aantal vetachtige stoffen, die ook als nootmuskaatolie verkocht worden. Deze olie bevat oa de stoffen elemicine en myristicine. Beide stoffen hebben een hallucinerende werking.

Myristicine komt ook voor in wortelen, peterselie en diverse andere planten, alhoewel niet altijd in de eetbare delen.

De hallucinerende werking is vergelijkbaar met de werking van amfetamine. Bij overmatig gebruik kan het dodelijk zijn, in de loop der jaren zijn enkele dodelijke gevallen beschreven, waaronder een in Noorwegen in 1998. Dit betreft wel acute vergiftigingen met een dosis rond de 5 gram.

Er zijn hier verschillende observaties naar gedaan, maar nog geen goed gedocumenteerde studies. Ook het werkingsmechanisme is niet duidelijk.

Een andere specifieke stof in nootmuskaatolie is myristinezuur. Dit is een gewoon vetzuur en kan ook worden aangetroffen in allerlei andere oliën. Enige hallucinerende werking is er niet.

15. ~ellie~

~ellie~ Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Goh, dat wist ik niet, alweer wat bijgeleerd op de vroege (?) ochtend :smiley: .

5 gram is helemaal niet eens zo veel. Nou ja, niet dat je dat ooit in 1 keer over de bloemkool strooit, maar ik zou bij zo'n huis-tuin-en-keuken-spul verwachten dat je er wel kilo's van zou moeten eten voor het dodelijk zou zijn.

16. Basch

Lid geworden:
    9 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je bananenschillen droogt en oprookt kan je ook stoned worden. Er zijn veel huishoudspullen die niet goed voor je zijn.

17. Tieske

Tieske Dierenliefhebber

Lid geworden:
    23 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Iedereen heeft wel eens drugs gebruikt.... alcohol, sigaretten, ... (ook al is het maar dat je gewoon geprobeerd hebt)...

Zelf heb ik al wel eens een glaasje gedronken (vroeger) en ooit eens aan een sigaret getrokken (eh bah!) :smile: maar verder dan dat, andere drugs dus zoals wiet of pillen of weet ik veel: nee nooit!

Heb er ook geen behoefte aan!

18. ~ellie~

~ellie~ Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Denk je nou echt dat er geen mensen zijn die het gewoon écht nog nooit geprobeerd hebben? Kan ook hoor!

(heb ik het dus niet over een snufje nootmuskaat over de bloemkool :grinning: )

19. Tieske

Tieske Dierenliefhebber

Lid geworden:
    23 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat kan wel hoor, maar dat is misschien 1 op de 1000... en zitten hier wel 1000 leden? :wink:

En eigenlijk... heb ik misschien toch gelijk... want hoeveel mensen krijgen niet ongewild drugs naar binnen --> de meerokers ...
    Maar ja dat is natuurlijk niet zelf gebruiken he :smile:

Ohja trouwens: cafeïne wordt ook beschouwd als een drugs... en ik denk dat iedereen toch wel ooit een koffietje of een cola gedronken heeft he :wink:

Ikzelf beschouw dat overigens niet als drugs, maar ik zit in men laatste opleidingsjaar en we moeten een aantal modules doen, waaronder ééntje ivm drugs.
    We kregen dan een vorming van het CAD (centrum voor alcohol en andere drugproblemen) en deze mensen zeiden dus dat alcohol, tabac, en zelfs cafeïne ook vormen van drugs zijn.

Btw: de indeling van hard- en softdrugs is eigenlijk verkeerd, zeker als je er ook alcohol en tabac bij betrekt.
    De indeling is eigenlijk als volgt:
    - Oppeppende drugs (zoals bv cafeïne, speed, ...)
    - "Kalmerende" drugs (zoals nicotine bv)
    - Hallucinogene drugs die dus hallucinaties met zich meebrengen of de belevingswijze van dingen veranderen

Laden...

Deel Deze Pagina