Wie heeft er al eens drugs gebruikt?

Discussie in 'Chit Chat Archief' gestart door shesannie, 22 apr 2007.

?

Heb jij al eens drug gebruikt?

1. Ja

75 stem(men)
    100,0%
  2. Nee

0 stem(men)
    0,0%
  3. Wil het wel ooit proberen

0 stem(men)
    0,0%
  4. Ja

75 stem(men)
    100,0%
  5. Nee

0 stem(men)
    0,0%
  6. Wil het wel ooit proberen

0 stem(men)
    0,0%
  1. Basch

Lid geworden:
    9 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor zo lang wel :smiley: zeker als je bendenkt dat het vrijwel nonstop is dan :smiley:

2. bluethunder

bluethunder Dierenfanaat

Lid geworden:
    19 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0

Gebruikt de andere partij dan ook anders heeft het nog geen zin.

3. Basch

Lid geworden:
    9 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja de andere partij dan ook. Maar nu dus niet he. Zwanger enzo/ En daarna borstvoeding. Dus tegen de tijd dat we daar weer eens aan toe zijn ben ik al ver in de 40 :smiley:

4. shesannie

Lid geworden:
    15 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    haha ik vind het wel een leuk idee, maar of je lichaam er zo blij mee is haha :wink:

5. Basch

Lid geworden:
    9 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    ja ach. Goed zorgen voor je vitamientjes. Veel vruchtensappen in huis hebben en de dag ervoor rustig aandoen en goed slapen :stuck_out_tongue_winking_eye:

6. Flowie

Lid geworden:
    22 apr 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    lekker romantisch :eyes: :stuck_out_tongue_winking_eye:

7. Basch

Lid geworden:
    9 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    :smiley: ach ja. dat hoeft toch niet altijd :wink:

8. Irma-Utixo

Lid geworden:
    30 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
  9. La Sigritta

Lid geworden:
    4 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Basch, ik vind het persoonlijk toch maar gek dat je druggebruik hier op het forum zo relativeert. Hier zijn jongeren van 12 jaar ook actief. Dat jij hun vertelt dat het niet zo een kwaad kan, kan een verkeerde indruk nalaten op deze jongeren. Zij kunnen besluiten uit jouw uitleg dat het allemaal zo erg niet is en toch beginnen met drugs. Ik weet niet of de leerkracht in mezelf is of niet, maar ik snap het toch niet helemaal goed. Zeker niet als je dan met anderen gaat bespreken welke drugs "goed" zijn en welke minder.

Dit is zeker geen aanval op jouw persoon, maar een bedenking.

Wij moeten jongeren zoveel mogelijk opvoeden met de idee dat verslavende middelen nooit een positief effect hebben, medisch verantwoord gebruik buiten beschouwing gelaten. Drugs nemen om dagenlang op stap te kunnen gaan en urenlang seks te kunnen hebben... Het is tegennatuurlijk en absoluut slecht voor lichaam en geest, de verslavende aspecten aan de kant gelaten.

Eens die verslaving optreedt, of dat nu met alcohol, wiet, sigaretten, slaapmiddelen of andere middelen zijn, zijn de gevolgen vaak niet meer te overzien.

Iemand die zijn druggebruik onder controle kan houden, kan vroeg of laat die controle verliezen. En wat gebeurt er dan?

10. Flowie

Lid geworden:
    22 apr 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf nog nooit drugs gebruikt
    geen rook gedoe of dergelijke, wel af en toe glaasje wijn als we in frankrijk zijn :stuck_out_tongue_winking_eye:
    maargoed, ik ben dus nooit van plan verder te gaan roken ofzo !

en dat van basch vind ik maar een vaag idee, maar iedereen zijn eigen gedoetjes.. :stuck_out_tongue_winking_eye: dus mij beinvloedt hij er niet mee :smile:

11. Spunky

Lid geworden:
    21 feb 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee ik heb nog nooit drugs gebruikt maar zou het wel voor 1 x willen misschien. Ik heb er wel eens over nagedacht hoe zo'n ervaring zeg maar kan zijn. Ik kan me er namelijk niet veel bij voorstellen. Sommige mensen zijn er wel positief over maar er zijn ook wel genoeg mensen met negatieve ervaringen. Zo'n negatieve ervaring lijkt me dan weer niks.
    Ik ben er gewoon nieuwschierig naar, ik zou het niet doen omdat anderen het doen (ik ken ook vrijwel niemand die drugs gebruikt).
    Ik denk eigenlijk niet dat het er ooit van zal komen, ik wil er namelijk zeker niet aan verslaafd raken. Maar ja daar kom ik dan vanzelf wel weer achter he..

12. Basch

Lid geworden:
    9 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik relatieveer het juist expres. Omdat veel mensen nog steeds alcohol als vrij onschuldig zien terwijl de meeste drugs soorten veel minder verslavend zijn. Als je kijkt dat veel kindreen op hun 13e al dronken geweest zijn vind ik dat veel zorgelijker dan iemand van 13 die een keer geblowd heeft.

Drugs (icl alcohol en nicotine) KUNNEN verslavend zijn. Maar trek wel overal 1 lijn op. En niet hypokriet doen over alcohol en drugs wegvuiven zoals 99.999% van de mensen doen.

Want zeg nou eerlijk: wie mocht er niet toen hij/zij 12 was ofzo met oud en nieuw champagne?
    Kom aan met een kind van 13 die blowt en de wereld is te klein.

13. Dory

Lid geworden:
    7 apr 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is niet waar, coke en hero zijn erger dan speed of xtc hoor.

14. Basch

Lid geworden:
    9 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    qua geestelijke afhankelijkheid en verslaving wel. Maar ik doel meer op de naeffecten van het gebruik. Door de grote geestelijke aanslag die speed en xtc hebben op je ben je vaak de dagen erna juist extra moe en down. Coke en heroine heeft dat minder. Die hebben daarintegen weer meer echte ontwenningsverschijnselen (zweten, trillen etc)

15. Irma-Utixo

Lid geworden:
    30 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk juist dat het beter is om de effecten duidelijk uit te leggen, dan te vertellen dat het heeeel slecht is en dat ze het nooit mogen doen. Juist op deze manier worden de kinderen goed geinformeerd. Ok, misschien dat niet iedereen de seks marathon snapt (:smiley:), maar dit is slechts bijzaak. Trouwens Basch, wees dan wel zo vriendelijk om erbij te vertellen dat drugs niet altijd een slim idee is voor een seksmarathon, voordat mensen het om die reden gaan gebruiken. Het zou wel eens een domper kunnen worden. De meeste drugs werken namelijk zeer zeker libido verhogend, maar ook potentieverlagend.

Ik zou het erger vinden als Basch bijvoorbeeld zei dat de drugs echt eens uitgeprobeert moeten worden, nu is hij er echter gewoon nuchter onder.

Ik heb mezelf ook altijd voorgenomen om als ik ooit kinderen heb, het drugsgebruik niet te verbieden. Ik zal het natuurlijk niet aanmoedigen, maar ik heb liever dat ze het onder mijn neus doen, dan stiekem ergens in een hoekje in de kou.

16. monika

Lid geworden:
    29 jun 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Er word toch om gevraagt en hij geeft daar eerlijk andwoord op, wat is daar mis mee. of moeten we ze gaan wijzen dat sex ook slecht voor de gezondheid is ? en dat je van zoenen zwanger word ??? hij legt het juist op een goede manier uit.

Zelf heb ik wel eens geblowd, ik drink veel maar geen "harddrugs" op. Wel van heel dichtbij meegemaakt en nog steeds. ik heb er mensen aan kapot zien gaan maar ook het tegenover gestelde.
    mijn vriend heeft speed, xtc en coce gebruikt, nu ongeveer een jaar niet meer, ook al is de drang er soms nog wel, hij was soms dagen lang ziek geworden nadat hij gebruikt had, en daarom is hij gestopt, het was wel heel erg moeilijk, net als bij roken steeds het idee dat je toch wilt hebben.Hij blowt wel maar dat maakt niets uit hijword er niet anders door ofzo,zo rond de 4 of 5 joints per dag. Vrienden van mij gebruiken het wel eens op een feestje, niks mis mee eigenlijk, maar het is de manier waarop je het gebruikt, hoe zit je zelf (emotioneel) in elkaar, want het kan ook zo leuk zijn maar sommige mensen kan het ook fout bij gaan. Ik ben zelf heel nieuwschierig wat het bij mij zal doen MAAR ik doe het niet omdat ik bang ben dat het bij mij een grotere kans heb om fout te gaan,helemaal met trip middelen. heel dubbel allemaal.

Ik ga niet zeggen dat mensen het wel of niet mogen doen, moeten ze allemaal zelf weten om het zelf te ontdekken. Drank en roken zijn net zo verslavend nog wel erger mischien

17. ivan

Lid geworden:
    20 apr 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nog nooit druk gebruikt, ik heb wel iets anders grappigs om hier te vermelden;

ik heb een tijdje in Amerika gewoond en daar is de definitie van drugs zoiets als: alle middelen die lichaam en geest stimuleren. Daar is de "drugs-lijst" echt een stukje langer dan hier, zo staat suiker, cafeïne en chocolade daar ook op de lijst.

Als je die meeteld dan gebruik ik onder elke goede film drugs hihi :smiley:

18. Dierenlovertjuh

Lid geworden:
    17 jun 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee en ik zal ook nooit aan die rotzooi komen.

19. Sissipoes

Lid geworden:
    27 jan 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou nooit van mijn leven drugs gebruiken, bah! :confused:

20. Dory

Lid geworden:
    7 apr 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Drugs= medicijnen
    illict drugs zijn verboden middelen.
    In de Vs zijn bepaalde drugs die hier verboden zijn gewoon te koop bij een apotheek. Het drugsbelied daar is alleen zo krom als wat.
    Hier in Nederland is het beter dan daar, mits de CDA & CU zich niet gaan bemoeien met het coffeeeshop beleid. Anders komt er een hoop criminaliteit bij.
    Oh en misschien ga ik vanavond nog wel wat gebruiken

Laden...

Deel Deze Pagina