Weten wanneer ze gaan sterven ...

Discussie in 'Katten' gestart door Tommeke, 17 dec 2003.

1. Tommeke

Tommeke
    Expand Collapse

Lid geworden:
    14 nov 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had een kat, weet niet juist hoe oud ze was want op een dag stond ze voor de deur en is ze maar gebleven
    Ze was wel heel oud.
    Ze ging wel eens in de tuin maar voor de rest bleef ze altijd in de buurt.
    En dan op een morgen had mijne man ze buiten gelaten en wij hebben haar nooit meer teruggezien.
    Er werd mij verteld dat katten wanneer ze weten dat ze gaan sterven weggaan van huis om ergens anders te sterven.
    Nu jaren later vraag ik mij dus nog altijd af wat er gebeurt is
    Zou dit waar kunnen zijn?[

2. Miss lissy

Miss lissy
    Expand Collapse

Lid geworden:
    9 dec 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Tommeke,
    Dat klopt wel hoor mijn oude kat Zwartje ging zocht steeds donkere plekken op en hij ging zich steeds verstoppen.
    De avond dat wij naar de DA gingen en ik hem in zijn reis tas deed keek hij me aan met een blik van het is goed/het is over.
    Ja dieren zijn zo dom nog niet.
    Groetjes

3. loltorie

loltorie
    Expand Collapse

Lid geworden:
    19 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    ook onze zwartje (een zij) wist het wel... en ze had er vast ook vrede mee.....

ze is een blijft de aller mooiste poes ooit..

groetjes femke

4. kellyD

kellyD
    Expand Collapse
    Dierenfanaat

Lid geworden:
    25 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    katten voelen dat goed aan, onze oude binnenkat ging toen haar einde er aan kwam mijn moeder roepen en in een hoekje liggen, mijn moeder is bij haar gebleven tot ze overleed, anderen katten gaan liever alleen dood.
    Maar mensen die ziek of oud zijn voelen vaak ook wanneer hun einde nadert.

5. Hilde

Hilde
    Expand Collapse

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Katten voelen dat heeeeeeeeeel goed aan. Je ziet ook vaak dat de stervende kat bijvoorbeeld de avond voor haar dood afscheid neemt van alle gezins leden. Veel mensen weten dat niet en denken dat ze ineens ze aanhalig is geworden en zo knuffelig, maar niets in minder waar. Vaak is dat een teken dat een kat binnen korte tijd een plekje gaat zoeken om te sterven.
    Honden hebben precies hetzelfde, maar daat gebeurd het minder vaak bij. En dan bedoel ik het weglopen om een plekje te zoeken waar ze rustig kunnen sterven. Zo zijn wij ok een hond kwijt geraakt en niets doet zoveel pijn om een beest kwijt te raken en haar nooit meer weer te zien. Stipje was toen een jaar of 10, rende tijdens het uitlaten een weiland over, en verdween in het struikgewas. Ik heb nog nooit zolang om een dier gerouwd als om haar.
    Misschien even grappig om erbij te vertellen, (green eyez -esther kent het verhaal al) Toen wij besloten om een hondje uit het nestje van Sanneke (SANEX) te nemen was ik meteen verkocht. Ik zag daar mijn tweede stipje liggen. Stipje had een grote zwarte vlek op haar rug en dat had Tinkel ook. Ik dacht dat het misschien voorbestemd zou zijn en inderdaad ik had me geen lievere hond kunnen wensen dan onze eigen Tinkeltje.

Het is een heel verhaal geworden, sorry :smiley:

6. debby

debby
    Expand Collapse

Lid geworden:
    6 nov 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    katten voelen dat inderdaad heel goed aan

7. christelle

christelle
    Expand Collapse

Lid geworden:
    25 nov 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    ja, toen ik tien jaar was hadden we een zwarte kat, Miretjen, en die was al een tijdje ziek, lag altijd beneden te slapen omdat ie niet boven kon. De avond dat hij stierf heeft hij zich op de trap naar boven gesleept en begon ie zo te krijsen, iedereen wakker (het was 's nachts) en mee naar beneden. Daar is ie gestorven terwijl we allemaal rond hem zaten. Ik vergeet het nooit, het is al dertig jaar geleden... ze weten het heel goed..

8. Lisa

Lisa
    Expand Collapse

Lid geworden:
    24 sep 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Onze Zwartje (een zij :smile: ) deed precies het tegenovergestelde.
    Toen ze moest bevallen bleef ze de hele tijd bij ons in de burt en uiteindelijk is ze bij mij en m'n moeder op schoot bevallen. Het was echt een heel mooi moment!
    Iedereen nog sterkte met het overlijden van jullie katjes!
    :wave: Lisa

9. Angel31

Angel31
    Expand Collapse

Lid geworden:
    11 feb 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn poes drop is pas overleden en de dag voordat het gebeurde ( gelukkig is ze zelf gegaan en hoefde ik niet naar de dierenarts, altijd heel erg vind ik dat),
    wilde zij geen aandacht meer,geen eten,geen water en ging niet meer naar de bak ik wist wel dat het toen over was, na een leven van 20 jaar was het wel mooi voor haar geweest.
    Dieren voelen het vaak aan, zo ook de mensen die eerder schreven hier over.
    Groet Angel

10. danielle_1977

danielle_1977
    Expand Collapse

Lid geworden:
    11 mrt 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had mijn katje gekregen toen ik 1 was en ze is gestorven toen ik 20 was. Ze was altijd veel buiten en lag 's avonds onder de dennen toen we thuis kwamen. We hebben haar mee naar binnen genomen en bij mij op schoot gelegd. Na een half uurtje was ze er niet meer. Maar wel een hele mooie manier om afscheid te nemen. Voor mijn gevoel heeft ze echt gewacht tot ik thuis was.

11. ferretlover

ferretlover
    Expand Collapse

Lid geworden:
    5 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    1 van mijn katten is 3 jaar geleden een hele dag binnen geweest viel om en alles ook knuffelen.
    de dag er na is ze naar buiten gegaan door het kattel uikje k liep met er mee om te kijken wat ze ging doen ze keek me nog 1 x aan en sprong soepel over de schuting terwijl ze van te voren nog omdonderde .
    daarna heb i ker nooit meer gezien.
    ik heb nog 2 weken lopen zoeken.
    maar wist diep van binnen dat ze afscheid had genomen en ergens naar toe was gegaan waar ik er niet kon vinden.

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. Elysa
    Reacties:
    2
    Weergaven:
    1.943
  2. Max-en-Gizmo
    Reacties:
    4
    Weergaven:
    2.255