Welsh corgi pembroke pup

Discussie in 'Honden' gestart door AnJes, 16 mrt 2011.

1. AnJes

Lid geworden:
    16 mrt 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,

Ik ben een studente van 18 jaar, en ik woon thuis bij mijn ouders (dus een huis met een
    tuin, geen studenten kamer).

Ik ben dol op honden en heb de nodige ervaring met oppashonden, en ik wil graag een pup.
    Ik wil een hond om actief mee bezig te zijn, we wonen in de natuur dus regelmatig lange
    wandelingen zijn goed mogelijk. Ook zou ik na de nodige gedragscursussen graag deelnemen
    aan een cursus agility met mijn hond.

Ik vind de Welsh Corgi Pembroke een geweldig ras, maar ik heb twee vragen:
    1. Zou de pembroke geschikt zijn voor actieve gedragstraining en agility?
    2. Zou een pembroke regelmatig 5/6 uur per dag alleen thuis kunnen zijn?

Mijn vader is gepensioneerd en is grote delen van de dag thuis. Als student
    heb ik ook een flexibel rooster dus de hond hoeft niet dagen alleen te zitten maar af en toe
    zal het nodig zijn.

Ik hoop dat ik wat tips van jullie kan krijgen over de zoektocht naar een goede pembroke pup,
    of eventueel tips voor andere (middelgrote) rassen.

Alvast bedankt,
    An-Jes

2. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Cogi's zijn leuk! En voor sporten waarbij het koppie hard moet werken (zoals gehoorzaamheid) zijn ze volgens mij ook prima geschikt met hun herdersachtergrond.

Voor veel lopen en voor behendigheid heb ik mijn twijfel bij de korte pootjes. Ik ken niemand met dit ras, maar het zou me verbazen als ze zo soepel over een hindernis heen vliegen als een sheltie.