Welke zitbank is nou echt hond/kat proof?

Discussie in 'Chit Chat Archief' gestart door Irene82, 17 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Irene82

Lid geworden:
    2 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :pensive:

Ik vind het zo moeilijk watvoor bank ik nu moet kiezen! Ik heb altijd een stoffen bank gehad, dat is een enorme ramp want die moet ik stofzuigen!
    Als ik ergens een hekel aan heb is het wel stofzuigen! :persevere:

Leer, zou ook kunnen.... Krijg je daar niet allemaal halen in???
    Kortom..
    HELP :wink:

2. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    In leer krijg je allemaal krassen van de nagels. Ik denk dat geen enkel bank helemaal dier-proof is.

3. Basch

Lid geworden:
    9 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Een stalen bank of voetbalbankjes :stuck_out_tongue_winking_eye:

4. tambru

Lid geworden:
    21 jan 2005
    Leuk Bevonden:
    1
    Wij hebben een leren bank waarvan je heel simpel de krassen kunt verwijderen, nl even met een aansteker over de kras gaan, even wrijven, en weg kras :ok:

Dus leer kan wel, maar dan moet je wel specifiek naar dat soort leer vragen, ik weet ff niet hoe het precies heet, maar is gekocht bij Montell !

5. Irene82

Lid geworden:
    2 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    :grinning: grapje zeker :laughing:
    Kun je mooi vergeten hahaha, is al eens geprobeerd :grinning:

Ok DAN Tambru :ok:
    Ik kan geen Montell vinden op het internet helaas :pensive:

6. Jiska

Lid geworden:
    16 jul 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Er bestaat een stof en die heet Alcantara of Alcamera, er zijn verschillende namen voor, het is een soort suede. Deze stof is heel goed schoon te maken en is ook stevig. Wij hebben 4 katten en de bank is er goed tegen bestand. ;-)

7. tambru

Lid geworden:
    21 jan 2005
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja het is met 1 l, dus Montel, sorry :laughing:

8. Irene82

Lid geworden:
    2 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Gevonden! Er zit een winkel in Villa Arena.

Er is daar overigens ook een winkel die banken in die stof Alcantara/alcamara verkoopt. :ok:

9. tambru

Lid geworden:
    21 jan 2005
    Leuk Bevonden:
    1
    Nou suc6 met uitzoeken :smile:

enne, wel foto's plaatsen he , als je je nieuwe bank hebt :ok:

10. Irene82

Lid geworden:
    2 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Zal je sterker vertellen :mute:
    Der komt een heel nieuw huis en die bank moet daar in

:grinning: :grinning: :grinning:

11. Irene82

Lid geworden:
    2 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    1 vraagje;

heb je hier niet veel last met de haren? Moet je hem stofzuigen :-&

12. geitje

Lid geworden:
    13 dec 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    plaats dan maar foto's van je huis met de bank :wink:

13. Annemarie

Annemarie Moderator
    Medewerker

Lid geworden:
    13 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Jep, alcantara oftewel microvezel. Het ziet eruit als suede maar dat is het zeker niet, het is gewoon een stofsoort. In deze stof hebben wij onze bank ook en daarnaast is de bank geïmpregneerd met een anti-vlek coating. Onze bank staat er nu bijna een jaar en de katten raggen er vaak overheen met nagels en al. Geen kras of haal te zien!

Dit is hem:

Klein nadeel: microvezel is synthetisch. In de winter heb ik vaak last van statische electriciteit. Als ik opsta van de bank en een beetje schuif laad ik me op en sta ik telkens onder stroom :grinning:

Het is een kwestie van even de stofzuiger er overheen halen en klaar. Maar daar heb je een hekel aan dus dat wordt vrij lastig :laughing: Wij zijn er in ieder geval razend enthousiast over. :wink: Een wereld van verschil na onze gehavende nepleren banken. Die waren wel makkelijker schoon te maken maar o zo gevoelig voor nagels :confused: 'T is het een of het ander denk ik...

14. miluta

Lid geworden:
    27 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    :confused: Zo'n bank lijkt me wel wat. Alleen ik heb hetzelfde probleem als jij Annemarie: ben ook erg statisch :confused: . Het lijken me alleen erg dure banken, maar goed je moet er natuurlijk wel wat voor over hebben. En ik stofzuig toch elke dag dus de bank neem ik dan gelijk in 1 moeite mee.

15. Annemarie

Annemarie Moderator
    Medewerker

Lid geworden:
    13 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    'K weet niet wat duur is voor een bank eigenlijk. Hij kostte bijna 2000 euro incl impregnatie (dat gaat per zitplaats). Maar het is wel een flinke bank met plek voor 5 man. En zeker het geld waard omdat hij mooi blijft :ok:

Als je twee losse banken neemt zit je ook zo op die prijs denk ik hoor. :confused: Behalve als je ze bij Ikea of Seats & Sofas oid haalt :eyes:

16. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Wat je ook kiest, neem geen dure bank met goedkoop kunstleer. Dat gaat níet lang mee :laughing:

(niet dat het me veel uitmaakt: de kringloop heeft nog keus genoeg en zo heb ik steeds weer wat anders in huis :wink: )

17. miluta

Lid geworden:
    27 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou als ik dan zo jou bank zie (lekker groot :smiley:) dan vind ik 2000 euro nog wel meevallen, zeker als ie dan ook nog incl impregnatie is. Ga er zeker over denken maar die banken die we nu hebben kunnen nog wel ff dus kan mooi sparen :wink:.

18. Resi

Lid geworden:
    25 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij hebben gewoon een goedkope leren bank :stuck_out_tongue_winking_eye:, dan kijk je toch iets minder precies naar elk krasje! Werkt ook wel...maarja dat ligt natuurlijk ook aan de instelling die je hebt. En als hij helemaal kapot is, ach dan koop je idd net zoals Plumeau zegt, gewoon een nieuwe bank via Marktplaats ofzo, keuzes zat :grinning:

19. LenM

Lid geworden:
    21 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij hebben een leren bank die bekleed is met zadeltuigleer. Krassen op het leer voorkom je niet, maar ze komen hier zeker niet met hun nagels doorheen. maar wij hebben bewust voor leer gekozen, omdat ik hier o.a. een halflangharige harenbal heb lopen die in de zomer ook nog eens buiten komt en met vieze poten binnen komt en ik wil dus en bank die af kan nemen met een vochtige doek.

Maar de bank van Annemarie is idd ook een uitkomst. De stof die An op de bank heeft, daar hebben wij onze bedden, de boxsprings mee laten bekleden. (we wilden een groot bed, maar dat hield in dat we geen ruimt emeer hadden voor een ombouw :wink: ) Maar de katten strekken zich regelmatig uit aan de hoeken en krabben er soms aan, maar na 5 jaar is er nog steeds niks aan te zien :wink:

Laden...
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina