Welke taal kan jij vloeiend spreken?

Discussie in 'Chit Chat Archief' gestart door Fairie, 16 jun 2007.

1. Fairie

Lid geworden:
    16 jun 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Behalve je moedertaal natuurlijk :innocent:

Ik kan bijna vloeiend frans en engels spreken.
    Ik kan duits en spaans verstaan.
    Van Italiaans begrijp ik enkele woorden.

Nu jullie! :smiley:

2. ras-blackfire

Lid geworden:
    27 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    engels en een klein beetje duits :stuck_out_tongue_winking_eye: meer kan ik dus echt niet :stuck_out_tongue_winking_eye:

3. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Hangt ervan af hoeveel mensen om me heen die taal aan het spreken zijn... Ik neem nogal snel accenten over, waardoor ooit een Engelsman dacht dat ik heel mijn leven in Londen woonde (was er net 2 dagen :laughing: ). Na een weekje Duitsland babbel ik daar ook weer vloeiend met iedereen mee. Maar als ik onverwachts een telefoontje in deze talen binnen krijg, dan hakkel en stamel ik als een brugwup :blush:

Frans kan ik redelijk verstaan, maar als ik het moet spreken ben ik afhankelijk van ondersteunende gebaren :wink:

4. kellyD

kellyD Dierenkenner

Lid geworden:
    25 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    Engels in spreken en verstaan vloeiend, lezen en schrift redelijk.
    Duits verstaan en een beetje praten
    Een klein beetje Zuid-Afrikaans dankzei een tante en nichtje die daar vandaan komen, verstaan doe ik het goed alleen het spreken gaat me wat minder goed af.

5. geitje

Lid geworden:
    13 dec 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Nederlands natuurijk :grinning:
    Engels niet, is mijn slechtste vak :pensive:. Duits en Frans ook niet, daar ben ik ook heel slecht in. Gelukig heb volgend jaar geen Duits en Frans meer. :smiley:

6. Bruinebabe

Bruinebabe Dierenfanaat

Lid geworden:
    7 feb 2005
    Leuk Bevonden:
    1
    Nederlands, frans, engels en duits

7. Flowie

Lid geworden:
    22 apr 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Nederlands en Engels vloeiend, lezen schrijven gaat wel, verstaan en spreken vloeiend :eyes: met natuurijk uitzonderingen van een aantal woordjes :stuck_out_tongue_winking_eye:
    ( Ook verbazen de meeste mensen zich om het accent dat ik erbij uitspreek :grinning: )
    Duits versta ik wel, en ik kan een beetje Frans. Volgend jaar er nog Grieks bij, en ik intereseer me erg in Frans, wil het later ook gaan studeren als het kan.

8. ~ellie~

~ellie~ Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Nederlands en Engels vloeiend. En Limburgs ook, maar dat bedoel je denk ik niet :wink: (spreek ik normaal nooit, maar ik kan het wel als 't moet).

Duits kan ik vloeiend lezen en verstaan, maar vraag me niet om wat terug te zeggen want dan sta ik met mijn mond vol tanden :blush: .

Frans, tja, ik kan het redelijk lezen. Maar verstaan is een ramp. Ik hoor nooit waar het ene woord ophoudt en het volgende begint. En als je dan in Frankrijk bent en je moet wat vragen, dan bereid ik dat zinnetje goed voor maar zelfs al komt het er dan foutloos uit, dan ben ik nog hopeloos verloren want van het antwoord versta ik geen zier :confused: .

Spaans en Italiaans kan ik een beetje verstaan en lezen. Niet letterlijk, maar wel genoeg om te horen waar het gesprek over gaat. Beide talen zou ik ooit wel eens goed willen leren.

Latijn en oud-Grieks heb ik ooit redelijk kunnen lezen, maar dat is toch wel weer érg ver weggezakt inmiddels :wink: .

9. Plumeau

Plumeau Moderator

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Dat heb ik inmiddels afgeleerd :wink: Als ik wat hakkel tijdens het vragen, dan komt het antwoord wat trager terug. Het enige Frans dat ik vooraf goed instudeer is 'lentement silvouplait' (langzaam altublieft)

10. ~ellie~

~ellie~ Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Whahaha, ja dat zinnetje heb ik ook goed onthouden uit de Franse les. Plus 'Parlez-vous Anglais?' (spreekt u Engels? dat praat namelijk makkelijker :wink: ).

Mocht het zich nog eens voordoen dan ga ik eens uitproberen wat er gebeurt als ik wat kluns met mijn vraag, misschien dat ze dan inderdaad verstaanbaarder antwoorden :ok: .

11. Plumeau

Plumeau Moderator

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Denk je??? :flushed: Een fransoos die Engels spreekt is nog moeilijker te verstaan dan een fransoos die de eigen taal afraffelt :laughing:

12. Sabrina

Lid geworden:
    11 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Nederlands natuurlijk!
    Engels kan ik redelijk vloeiend, spreken, lezen, verstaan, schrijven
    Duits kan ik redelijk spreken, lezen en verstaan. Schrijven ook maar met spelfouten.
    Frans kan ik wel wat, maar dat is echt weinig!

Ow, en gebarentaal!
    ik kan dat 'verstaan' en ook redelijk 'spreken'

13. FoxZillah

Lid geworden:
    15 jan 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Plat Helmonds :stuck_out_tongue_winking_eye:

14. Shiver911

Shiver911 Dierenkenner

Lid geworden:
    22 dec 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Engels vloeiend, soms zelfs beter dan Nederlands.
    Het gebeurt zo vaak dat ik engels lees of hoor en precies weet waar het over gaat maar het niet kan vertalen naar het Nederlands omdat de Nederlandse woorden ontbreken.
    Van Itialiaans kan ik enkele woorden verstaan, maar meer ook niet.
    Dialecten (limburgs, drents, brabants of fries) kan ik dus echt niet verstaan. Ik versta alleen algemeen beschaafd Nederlands. Amsterdammers versta ik ook vaak niet (terwijl ik toch daar in de buurt ben opgegroeid).

15. nelly_555

nelly_555 Dierenfanaat

Lid geworden:
    5 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik was altijd wel goed in engels. maar nu ik er een paar jaar geen actief les meer in heb gehad ofzo, begin ik steeds vaker te struikelen over de uitspraak bij sommige woorden. Maarja, engels is verder naast het nederlands de enige taal die ik wel redelijk goed kan. De rest is gewoon uitermate slecht :stuck_out_tongue_winking_eye:

16. Basch

Lid geworden:
    9 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Duits, Engels vloeiend.

Gaelic een beetje, kan het zowiezo verstaan en als ik me genoeg concetreer ook spreken.

En haags natuuhrrelèk :wink:

17. zaza

Lid geworden:
    13 okt 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Frans ben ik redelijk goed in, ik versta het praktisch moeiteloos en praten lukt ook wel maar dan moet ik er eerst even 'inkomen'.
    Het enige probleem met frans is dat ik blijkbaar een 'frans' accent heb en de meeste mensen dan denken dat ik geboren en getogen franstalige ben.
    Dit leid dan weer tot vliegensvlug gebabbel dat ik nog net kan volgen maar dan kan ik echt niet meer antwoorden.
    En dan zijn ze verbaasd dat frans niet m'n moedertaal is :grinning: .

Engels gaat ook goed, kan ik gerust hele conversaties in houden, al geld ook daar dat ik er even moet inkomen.

Frengels, ben ik ook fantastisch goed in. Franse werkwoorden op z'n engels vervoegen of engels spreken en er ineens een frans woord tussengooien waarvan ik toch echt dacht dat het engels was :grinning: .

Wat ook wel wil voorkomen is dat ik een woord weet in het frans, in het engels maar er niet meer kan opkomen in het nederlands :blush: .

Duits kan ik een beetje verstaan; praten, lezen of schrijven moet ik niet proberen.

Spaans ken ik een paar woordjes, maar ik versta het niet.
    Is wel een taal die ik nog heel graag zou leren, samen met italiaans.

Verder nog een paar woordjes arabisch en wolof (taal uit Senegal), maar beiden versta ik verder compleet niet.

Qua dialecten versta en praat ik vloeiend antwerps (maar niet te plat) en oost-vlaams begint ook goed te lukken.

Laden...

Deel Deze Pagina