welke stofzuiger, langharige katten

Discussie in 'Katten' gestart door kater, 3 aug 2008.

1. kater

Lid geworden:
    30 okt 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi!

Misschien een beetje een gekke vraag, welke stofzuiger gebruiken jullie en bevalt jullie goed?
    Wij hebben 2 katten: 1 pers en 1 europese korthaar, die enrom verhaard. Ik wordt helemaal gek van de haren in huis. Onze stofzuiger voldoet niet en we willen een nieuwe (na 2x zuigen, is de zuigkracht weg). Ik denk zelf aan een stofzuiger zonder zak, omdat onze stofzuigerzak meteen verstopt door alle haren.
    Heeft iemand tips? Alvast bedankt!
    groeten kater.

2. Essie

Essie Dierenfanaat

Lid geworden:
    5 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij hebben hier een Dyson, zo eentje zonder zak. En die bevalt me echt prima! Hij blijft het gewoon heel goed doen, tot de emmer echt helemaal vol zit. En dan gooi je 'm gewoon even leeg. Met alle haren, houtkorrels en zaagsel in de dierenkamer, is het ook erg handig. Met een normale stofzuiger moet je eerst moeilijk gaan doen met stoffer en blik, omdat de stofzuigerzak anders meteen vol zit. Maar omdat er geen zak in zit, maakt het niet uit, je kunt makkelijk de emmer een paar keer legen. Er mag alleen geen vocht in komen, verder kun je er vrijwel alles mee opzuigen.

3. remy_boy

Lid geworden:
    14 apr 2008
    Leuk Bevonden:
    1
    uhmmm wat voor stofzuiger ik heb weet ik niet
    maar die van mij is wel met een zak en dat vind ik niet zo handig
    zoals hierboven al aan word gegeven
    een stofzuiger met een zak er in is snel vol en dan nog de moeite doen om hem eruit te halen en een nieuwe er in te doen
    vooral met die katten en 2 konijnen waarvan 1 altijd het hooi en sagsel uit zijn hok haald

oja we hebben wel een stofzuiger met een bak erin maar die is niet voor de grote stofgezuig

4. LenM

Lid geworden:
    21 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een miele cat en dog en gebruik speciale filters en speciale zakken ( stoffen weggooizakken ) Werkt prima. Als je een stofzuiger zonder zakken wil, dan moet je wel voor de betere gaan, want diegoedkope prul is niks.... ik had er één voor alleen boven, maarre...... ik ergerde me zo aan dat ding (verlies van zuigkracht in een mum en nog wel op een laminaat vloer :confused: ), dat ik uit nijd dat ding de kreukels in heb geholpen :blush: :eyes:

5. kater

Lid geworden:
    30 okt 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb inderdaad vandaag ook een Miele gekocht, alleen dan niet de cat & dog versie, maar de parkett & co. Is nagenoeg hetzelfde. Ik heb er zelf nog een kopje bij besteld voor het schoonmaken van de bank en gordijnen. Blij dat je tevreden bent over deze stofzuiger. Wij hebben ook nog getwijfeld om één zonder zak te nemen. Blij dat we dat niet hebben gedaan, scheelt een boel ergernis :persevere:
    Bedankt voor de tips!

6. mpk1962

Lid geworden:
    9 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een dyson en dat bevalt heelt goed met drie katten. Had hem al veel eerder moeten kopen.

7. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Hier ook een Miele bij de beesten! Aangezien we geen vloerbedekking hebben is het geen Cat&Dog (die heeft daar een speciaal mondstuk voor), maar een gelijkwaardige met ander mondstuk dat goed op parket werkt. Met hooi, haren, veren en stof gaat die best lang mee op 1 (merk X) zak. Ook bij mijn moeder (scheltie, 2 balinees, 2 korthaar katten) bevalt de Miele nog goed.

Met zakloze stofzuigers heb ik geen ervaring, maar ik heb wel gehoord dat er veel waardeloze varianten op de markt zijn. Google dus goed op het merk dat je in gedachten hebt.

8. LenM

Lid geworden:
    21 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Re:

Ja... dat wordt onze volgende stofzuiger ook! Dat is een goede zakloze stofzuiger, heb er ervaring mee toen ik nog bij de DA werkte.

9. Nouzie

Lid geworden:
    14 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij hebben deze geloof ik:

En hij is echt superfijn, heb nog nooit gemerkt dat hij de zuigkracht verloor..

10. 1111111

Lid geworden:
    4 apr 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Handig!!!

Laden...

Deel Deze Pagina