welke kuisproducten en een vraag over kanaries

Discussie in 'Vogels' gestart door HAJJAR, 3 dec 2010.

1. HAJJAR

Lid geworden:
    3 dec 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo,

Ik zou graag 2 kanarietjes aanschaffen.
    mijn vorige vogel een rossela is gestorven.
    Ik heb mijn vogelkooi uitgekuist met een allesreiniger.
    Is dat oke of is dat schadenlijk voor de vogeltjes?
    Zo niet welke producten kan ik het best gebruiken in het vervolg om de kooi te kuisen?
    Nog een vraagje over de kanarietjes.
    Als ik er 2 aanschaf kan ik dan 2 mannetjes of 2 vrouwtjes bij elkaar zetten of best een mannetje en een vrouwtje maar ik heb niet zo veel zin in eitjes of dat de het mannetje het vrouwtje achterna zit.
    ik hoop op goede raad en advies van jullie.
    groetjes

2. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Dettol, gebruik verdunde dettol om te kuisen. 2 vrouwkes kan meestal zonder probs, 2 mannetjes vechten 9 op 10 keer. Koppel gewijs houden zijn ze het gelukkigst en als er eventueel eitjes gelegd worden kun je die gewoon weg halen. Ze kunnen maar 1 eitje op een dag leggen, dus als je elke dag met je vogeltjes bezig bent, is dat prob zo gepiep. En natuuuuurlijk zit het mannetje sommige periodes achter het vrouwke aan, maar 2 mannetjes kunnen mekaar terroriseren.

Btw. Als je de kooi hebt uitgeluide met alles reiniger nadat het vogeltje gestorven is, en je hebt het goed afgespoeld, maakt het nu niet uit. Maar als je er trug vogeltjes in hebt wel. Moest je echt geen dettol hebben, pak dan gewone dreft en spoel het goed af :wink: .

3. HAJJAR

Lid geworden:
    3 dec 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    oke, je hebt me goed geholpen ik heb de kooi goed afgespoeld met water achteraf omdat ik niet zeker wist of het schadenlijk zou kunnen zijn.
    In het vervolg dettol verdunt gebruiken dus, dan zie ik dat ik dat altijd in huis heb.
    En zeker geen 2 mannetjes te samen zetten.

4. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je het goed afgespoeld hebt en het goed laat drogen (of afdroogt) dan kan het niet zo'n kwaad hoor. Maar met Dettol misdoe je zeker niks. En het ontsmet nog eens goed voor eender wat voor bacterieën en virussen ook.
    Etensbakjes en drinkenbakjes (als je een dubbel paar van hebt) kunnen zelfs gewoon mee de vaatwasser in op het bovenste rekje. :wink:

p.s. Sorry van al de spellingsfouten in mijn vorige post... Mijn Ipad 'vervormt' soms mijn woorden en ik zie het dus soms niet altijd :blush: ...

5. Kenzo-cabana

Lid geworden:
    29 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    Lekker, een Ipad :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik raad ook een koppeltje aan.
    2 vrouwtjes kan ook goed, maar bij een koppel heb je nog de prachtige zang van het mannetje!
    De eitjes gewoon weghalen, of koop een mooi koppeltje aan (zilvere kanaries, geel mozaiek, groene, lizard, ..) laat deze kweken, kanaries zijn zeer makkelijk te kweken, en verkoop de jongen steeds.

Je kan ook rode kanaries nemen, maar wanneer deze kweken dient er al voor het leggen van de eitjes rode kleurstof gegeven te worden. Brengt extra 'moeite' mee, maar is ook maar enkele minuten werk.

Hoe groot is je kooi eigenlijk?

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. pisp
    Reacties:
    12
    Weergaven:
    3.049
  2. marquancez
    Reacties:
    37
    Weergaven: