Welke huisdieren kan je buiten houden?

Discussie in 'Chit Chat Archief' gestart door Evietje., 27 jul 2007.

1. Evietje.

Lid geworden:
    27 jul 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Heey,

Mijn vraag was welke dieren je allemaal buiten kon houden. Ik ben namelijk allergisch voor huidschilfers van dieren, daarom kunnen ze niet binnen zitten. Mijn ouders werken alle twee fulltime, dus een (niet-ruivende) hond kan ook niet. Ik zou echt graag een dier om te knuffelen of te verzorgen houden! Alvast bedankt,
    Evi.

2. WillyWonka

Lid geworden:
    17 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    0
  3. Evietje.

Lid geworden:
    27 jul 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Nu men moeder nog overhalen...

4. Evietje.

Lid geworden:
    27 jul 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb ook niet zo'n grote tuin, dus pony's ofzo kan ook niet. :pensive:

5. Basch

Lid geworden:
    9 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    fretten

6. Wouzzy

Lid geworden:
    25 feb 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    cavia's. ik denk als je echt een dier wil die op je schoot blijft zitten om lekker mee te knuffelen moetje een cavia nemen. een konijn houd daar niet echt van ( er zijn altijd uitzonderingen ).

7. Trice

Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar het is met zowel konijn als met cavia zo dat als ze eenmaal buiten staan je ze niet zomaar naar binnen kunt nemen. Dan is de temperatuur verschil te hoog.

Kippen, eenden, ganzen, volière vogels, varkens... enz... Allemaal buitendieren. :wink:

8. Evietje.

Lid geworden:
    27 jul 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Mogen fretten buiten zitten als het vriest??

9. Basch

Lid geworden:
    9 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Een goed tochvrij en waterdicht hok tegen het huis aan en het is niet zo'n probleem. Zeker niet als ze het gewend zijn. Ze krijgen in de winter nogal een dikke vetlaag en dikke vacht. Te warm is vaak een groter probleem in de zomer. Dus zorg voor een zwembadje.

Je zla het hok waarschijnlijkwel zelf moeten maken. Goed tochvrij maken kan door de ingang te voorzien van een soort gangetje met een bocht erin waardoor de wind nooit recht het hok in staat.

10. Evietje.

Lid geworden:
    27 jul 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    M'n grootvader is schrijnwerker op pensioen, dus dat zal geen probleem zijn, misschien wel een probleem, hoe kan ik men ouders overhalen? Toen ik het vroeg voor konijntjes buiten, was men mama er vast van overtuigd dat zij weer dat kot zal moeten proper maken. Heb 2 waterschildpadden die echt heeeel vuil zijn, doe ik het ook altijd van. :pensive: Vind ik geen probleem hoor, zeker niet voor fretten, zal al blij genoeg zijn als het mag! :wink:

11. Benfan

Lid geworden:
    1 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    fretten zijn wel dure rakkers (relatief gezien) en je moet er ontzettend veel tijd insteken. Ga eerst langs bij opvangen om te kijken of het echt wat voor je is. Zelf ben ik niet zo'n voorstander van fretten buiten houden omdat ze enorm veel aandacht en stimulans missen. Omdat je al een allergie hebt, en fretten elke dag minstens 2 uur intensief moeten spelen in huis lijkt het mij niet een al te beste keuze, als je allergie gaat opspelen dan zou je ze moeten weg doen en dat is voor zowel jou als de fretten eeuwig zonde.

Als het buiten te nat is (zoals bv vorig winter) dan is een buitenhok vaak niet goed zat (bij de opvang hebben we ze toen allemaal naar binnen moeten halen). Luchtvuchtigheid maakt alles nat hoe waterdicht je kooi ook is. Iets waar fretjes niet zo best tegen kunnen :smile:

12. Evietje.

Lid geworden:
    27 jul 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor je info Benfan, welke dieren zou jij dan nemen om buiten te houden? Als de fretten of andere dieren elke dag ong 2 uur binnen zitten zou dat normaal niet voor problemen mogen zorgen omdat ik pas tekenen van allergie begin te tonen als ik 24 uur of soms langer aan een stuk bij katten zit, voor honden gaat dat veel beter. Toch bedankt!

13. Benfan

Lid geworden:
    1 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik zou kiezen, een hangoor konijn! ik ben absoluut fan van hangoor konijnen, vooral duitse :smile: die beesten hebben ontzettend veel humor. Die van ons klom altijd op de bank of rende achter ons aan als we door het huis liepen, of met een strootje langs de tralies.. dan wou hij eruit (en alleen boven langs eruit springen.. via de voorkant vond ie niks aan)

14. Evietje.

Lid geworden:
    27 jul 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha :smiley: Maar kan zo'n hangoor konijn de hele tijd buiten zitten? Mist die dan geen mensen omdat ze zo aanhankelijk zijn? Of is dat opgelost als je er 2 koopt?

15. Benfan

Lid geworden:
    1 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat zou je de konijnen mensen hier moeten vragen. Je zou dan je ouders kunnen overhalen om een hok met ren eraan te mogen neerzetten in de tuin, die opa dan voor je maakt :smile: kunnen ze spelen en graven en hebben ze hun hok als nachtverblijf.

16. ~ellie~

~ellie~ Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Één konijntje houden is sowieso niet goed, en buiten al helemaal niet omdat ze daar sneller eenzaam worden. Dus voor buiten zou ik altijd voor een koppeltje gaan. De beste combi bij konijnen is een gecastreerd mannetje met een vrouwtje. Je zou ook eens in opvangcentra bij jou in de buurt kunnen kijken, daar zitten vaak konijnenduo's die al gekoppeld zijn (het koppelen van twee konijnen kan soms best moeilijk zijn, zeker als je nog geen konijnenervaring hebt).

Konijnen zijn echt leuk! :ok: Als ze een mooi hok hebben met genoeg ruimte (bijvoorbeeld een ren eromheen) zijn ze lekker actief. Maar zoals Trice al zei: je kunt een buitenkonijn 's winters niet zomaar even een uurtje binnen halen om ermee te knuffelen, dat temperatuurverschil is te groot. Dus een buitenkonijn zul je ook buiten alle aandacht moeten geven.

17. Evietje.

Lid geworden:
    27 jul 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt ellie voor je info!

18. horse_love_tiny

Lid geworden:
    1 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Kat ? :grinning:
    Of idd konijnen ( maar dan 2, zoals Ellie zegt )

*edit* Ik heb in een ander topic gezien dat je ook voor katten allergisch voor bent :mask:

19. Sjalot

Lid geworden:
    30 jul 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind sowieso dat je er twee moet kopen, veel knaagdieren lijden een eenzaam leven in achtertuinen. In veel te kleine hokjes.

20. Benfan

Lid geworden:
    1 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Sjalot, mee eens, ik erger me altijd aan het formaat van konijnen hokken (zowel voor in huis als buiten). Ze zijn allemaal veels te klein (alle kanten uit te laag, niet diep genoeg en niet lang genoeg)

Als je een konijnen hok met ren neemt, kun je beter via bv marktplaats gaan zoeken naar kippenhokken met ren. Die zijn meestal wat groter en een heel stuk goedkoper.

Laden...

Deel Deze Pagina