welke hond is voor mij het geschikst?

Discussie in 'Honden' gestart door loyce, 23 mrt 2007.

1. loyce

Lid geworden:
    20 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    hoi ik ben loyce, :wink:
    wij hebben al een hond maar niet van pupps afaan aan wil wel een puppy. maar hij moet wel bij de andere hond kunnen moet met katten overweg kunnen en met kippen cavia's en schapen overwegkunnen. hij moet groot en sportief zijn en speciaal natuurlijk niet zo'n hond die iedereen heeft! :smile: ( geliefe geen labrador) wij wonen in een vrijstaand huis met weilanden eromheen dus vrijheid zat. toch is het niet de bedoeling dat ie weg mag lopen natuurlijk!! hij moet ook kunnen zwemmen wat onze andere hond niet kan . weet jij de geschikste hond voor mij :back:

2. kara

kara Dierenfanaat

Lid geworden:
    20 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    17
    Tuurlijk, wat denk van de oud-duitse herder.
    Een hele lieve sociale langharige herder.
    Nog niet zo bekend in nederland. Heeft de ruimte nodig, houd van zwemmen, en kan lief voor katten-kippen-cavia's en schapen zijn. Zeker als je hem/haar van pup af aan mee opvoed.

3. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    En africht. Herdertjes gaan nu eenmaal graag achter 'iets' aan dat beweegt.

4. Sarii

Lid geworden:
    11 feb 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Even offtopic: kan je hond niet zwemmen? Dat zou me een beetje verwonderen, alle viervoeters kunnen zwemmen. Tenzij ie misschien watervrees heeft, daar kan ik hier met mijn hondje van meespreken, maar ze kan wel zwemmen. :stuck_out_tongue_winking_eye:
    Ontopic: misschien moet je eens op verschillende sites kijken en een document opstellen over de hondenrassen die je interessant vindt en die aan jou wensen voldoen, dan kan je als je genoeg info hebt er een ras uitkiezen dat het best bij je past.
    Veel succes alvast!

5. nathalietjuh

Lid geworden:
    9 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat denk je dan maar. Er zijn wel degelijk honden die niet kunnen zwemmen en niet alleen omdat ze bang zijn of niet willen, maar echt omdat ze het niet kunnen.

6. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Yep, eigenlijk kunnen ze het inderdaad allemaal. Alleen zijn er soms zo van die oenen die het niet weten, niet doen, niet durven en derhalve half verzuipen :eyes: .
    En Loyce, als ik mag vragen? Waarom wil je 'geen hond die iedereen heeft?' (niet als commentaar, enkel nieuwsgierig naar je reden daarvoor :wink: )

7. loyce

Lid geworden:
    20 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    nou das een moeilijke vraag :see_no_evil:
    wij willen liever iets apparts
    anderen honden zijn zeg maar ene beetje saai
    alle honden zijn natuurlijk mooi en lief maar die zie je al zo vaak wij hebbne gewoon liever iets apparts :wink:

8. Sarii

Lid geworden:
    11 feb 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn lievelingsras is de Sint-Bernard, en ik zie dit ras ook heel erg zelden, vraag me eigenlijk af hoe dat komt.
    Misschien is dat iets voor jou? Het lijken me heel speelse, intelligente en actieve honden.

9. horse_love_tiny

Lid geworden:
    1 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ken iemand die een Sint-Bernard heeft, en ze zijn erg groot, dus hebben ze heel veel plaats nodig.
    Maar ik zie dat je veel plaats hebt. Die kun je ook wel houden . En zie je ook niet veel. ! :wink:

10. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Veel beweging, veel mentale stimulatie (het zijn van nature werkers), eten niet maar vreten grote hoeveelheden, zijn duur in aanschaf, en hebben een heel physiekgewicht bij als ze volwassen zijn. Je moet dus wel weten wat je precies aan het doen bent als je je zo'n pupje in huis haalt. :wink:

Loyce, ik begrijp je hoor :smiley: . Als ik iets mag aanraden... Haal u een paar goede hondenrassenencyclopedieën in huis. Kies eerst op karakter. Haal er alles uit van honden wiens karakter je aanstaat (maar dan ook àlles). Ga dan schiften op grote, vachtverzorging etc. Als je er dan nog een paar over hebt, kies je er die uit die je qua uiterlijk het meeste aanstaat :wink: .

11. horse_love_tiny

Lid geworden:
    1 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    @ Diesel, dat zei ik toch, dus wat bedoel je met die quote?

12. Jeffy

Lid geworden:
    23 jun 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij vult je gewoon aan :wink: Daar is toch niks mis mee?

13. loyce

Lid geworden:
    20 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    het zijn goede tips dank je :wink: allemaal
    weet je, volgens mijn moeder kwijlen sint-bernards :eyes:

14. Sarii

Lid geworden:
    11 feb 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk niet dat er honden zijn die niet kwijlen :laughing:

15. felidae

Lid geworden:
    9 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo vind je bij elk ras wel iets. De meest voorkomende honden zijn meestal ook de honden die zo'n commentaar niet krijgen.

16. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ooit al een een Clumber Spaniel zien kwijlen? Dat kun je niet mer kwijlen noemen maar slobberen. Die hebben een emmer nodig rond hun nek om het speeksel op te vangen :laughing: . Maar dat soort dingen maar dat ras natuurlijk ook op een rare manier gelieft bij mensen die ècht voor zo'n ras kiezen. :wink:

17. horse_love_tiny

Lid geworden:
    1 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Nee, zeg ik toch niet :wink: Ik dacht gewoon dat Diesel nog iets meer wilde zeggen en dat ie dat vergeten was :wink:

Oja, inderdaad. Elke hond kwijlt. En ik zou gewoon ook es zoeken in boeken naar een speciaal ras, en eentje zoeken die aan jouw wensen voldoet. want als wij hier een ras zullen voorstellen zal je vast en zeker iets er op weten te zeggen :wink: bv. De kwijl van een Sint-Bernard

Niet slecht bedoeld hoor !! Maar ik denk dat we je dan beter zullen kunnen helpen !

18. ziralioness

ziralioness Dierenfanaat

Lid geworden:
    17 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Yep, Sint Bernards kunnen echte kwijlbakken zijn. Logisch ook; met die enorme vacht zijn ze ooit gefokt voor berggebieden waar het flink koud was. Onze huiskamers zijn ze vaak wat te warm, met als gevolg kwijlen...

Het is niet voor niets dat bepaalde hondenrassen veel gezien worden; dit zijn vaak de 'gemakkelijkste' rassen.
    Persoonlijk zou ik voor een volgende hond ook gemakkelijk voor een ''veel gezien'' ras gaan. Wat maakt dat nu uit... Als de hond maar bij je past!

19. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik niet zo Zira :eyes: ... Niet omdat ik zonodig heel extravagant uit wil pakken ofzo, maar meer omdat de veel geziene rassen door veel mensen kompleet kapot gefokt zijn. Het is dan moeilijker om het koren van het kaf te scheiden. De goede fokkers vinden is dan niet zo evident.
    Een ras dat niet zoveel voor komt wordt meestal gefokt door mensen die ècht een passie hebben voor dat ras. 1 van de redenen waarom ik hier Groentjes heb rondlopen en geen Mecheltjes :blush: . Een patriot ben ik dus wel, ik blijf bij hetzelfde ras maar in een andere -tot nu toe- niet zo 'gewenste' kleur en andere vachtlengte :wink: . Tjah, kan ik dan toch een beetje extravagant uitpakken hahaha :laughing: .

20. ziralioness

ziralioness Dierenfanaat

Lid geworden:
    17 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, dat is een probleem Diesel.... de gezondheid van deze rassen is compleet kapotgefokt. :pensive:
    Dat was ook de grootste reden voor mij om zo'n hond niet te nemen.

Echter; als ik nu weer kijken welke honden in de toekomst weer het geschiktst voor mij zouden zijn, betwijfel ik of ik de luxe heb weer een herder te kiezen. Ik ben stapel op herders, maar mijn gezondheid is wat wankel geworden. Als die verbeterd, mooi... maar zoniet, dan zal ik toch voor een ''gemakkelijker'' ras kiezen. En dan kom je vaak toch weer op de ''populairdere'' rassen uit... helaas.

Hoewel.. je zult me nooit voor een jackie zien kiezen, haha! :wink: Dat is gewoon mijn ras niet.

Ik kies heel sterk op karakter.

De honden die ik nu heb, vind ik fantastisch en ik hoop dat ze héél oud mogen worden, allebei. Zij passen echt bij mij.
    Toch zal ik niet opnieuw voor een hond met mechelbloed kiezen.

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. santos_05
    Reacties:
    3
    Weergaven:
    4.066
  2. jelmer
    Reacties:
    8
    Weergaven:
    2.452